mielestäni jarrutehostajan alipaineessa ei oo mitään takaiskua

eikä muissakaan alipainelähdöissä... eipä noita alipaineita oikeestaan muualle ookkaan kun tehostajalle. Muina lähtöinä sitten pässi ja ahtopainemittari...
tänään vetäsin jakopään ja venakopan auki: 6. venttiilissä (jakopäästä laskettuna) venavälys se toivottu 0,40 muissa sitten olikin 0,60 tai tosi liki. Elikkä ei tarvinne ihmetellä että vähän venat naputtelee. Tää kyllä taas kumoo sitä väitettä ettei venttiilejä tartte säätää kun vaihtaa volvon oman nokan volvon omaan kanteen. Eli 530 kansi ja K nokka niin välykset ei ainakaan tässä tapauksessa pidä paikkaansa. Säätöpalat pitäs sitte seuraavaksi hankkia. Sitte huomasin että turbon öljynpaluun letku oli taas halki. Tää sitte johtuu siitä että imupesä kääntyy ja öljynpaluu letku ottaa kiinni pakosarjaan ja yllättäen sulaa poikki. Mitä ilmeisimmin ahtimen v-panta ei kiristy tarpeeksi kun näin pääsee tapahtumaan joten v-panta toivomuslistalle.
Alapään stefoista ei kumpikaan vuotanut

erikoista että pohja"panssari" ui öljyssä
Tehtävä listaan siis:
-venttiilien säätö: palojen hankinta
-uusi öljynpaluu letku
-v-panta ahtimeen. täytynee lähteä kiertelemään liikkeitä
Suurimmissa haaveissa että tää ois ajokuntoinen taas ens vkl

katsotaan nyt...