Carcom Oy  Elekma

Hyvät neuvot erittäin tarpeen... 740, B230F, koodit 121,113.

  • 31 Vastauksia
  • 7327 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa keijo19

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Eli 740 herjaa koodeja, 1-2-1 ja 1-1-3. Uusi massa mittari juuri laitettu, lambda vaihdettu. Mitäs seuraavaksi lähtee vaihtelemaan? Oliskos sitten tuo MAP-anturi seuraava,ja mistäs niitä edes saa?
Käy erittäin rikkaalla tällä hetkellä tuo romu,ja kulutus siinä 20 tienoilla. Auto toimii muuten hyvin mutta noita herjaa ja se kulutus on vähän liian korkea ja takapäästä tulee kauhiast mustaa savua ja haisee erittäin paljon bensalle. APUA kiitos...

Poissa keijo19

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Jees,kysytään viel samaan tälläst,IMMun pistokkeessa on 6 nastaa, liittimessä sen sijaan on ainoastaan 5 kpl näitä mihin nastat liittyy (toivottavasti joku tajus),onko tämä ihan niinkuin pitääkin olla?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Ei siinä ole MAPpia.
1-2-1 tarkoittaa, että IMM signaali on kateissa=> Mitta LH2.4 boksiin menevästä isosta liittimestä (liitin irroitettuna) nastojen 6 ja 7 välinen resistanssi. Pitäisi olla 2.5...4 ohmia.

1-1-3 tarkoittaa suutin vikaa=> Mittaa siitä samasta liittimestä nastojen 18 ja 9 väliltä resistanssi. Pitäisi olla 4 ohmia.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Perustsekkejä, tuleeko bensanpaineensäätimen alipaineletkusta bensaa kun kone käy, onko suuttimista joku jumissa? Lambdan piuhan voi ottaa irti niin kone käy ilman lambdakorjausta, jolloinka seos ei ole optimaali mutta kone toimii normaalisti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Jees,kysytään viel samaan tälläst,IMMun pistokkeessa on 6 nastaa, liittimessä sen sijaan on ainoastaan 5 kpl näitä mihin nastat liittyy (toivottavasti joku tajus),onko tämä ihan niinkuin pitääkin olla?

Oikein on.

Poissa keijo19

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
TVS, jees se alipaineletku on tsekattu,toimii niin kuin pitääkin,suuttimista en tiedä,en oo kokeillu ku ei toi tieto taito vielä siihen riitä. :)

Järviin, Missäs/mikäs tämä LH2.4 boksi on?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Repsikan jalkatilassa oikealla sivulla olevan verhoilumuovin takana.

Edit: Se on ruiskun aivot.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2012, 12:12:22 kirjoittanut järviin »

Poissa keijo19

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Ok,kiitoksia. Mittaan ku töihin pääsen. Ja jos nyt oikein käsitin niin jos arvot siinä oikein niin sittenhän se poikkasee matkalla sen signaalin,joten sen jälkeen piuhat vaihtoon taikka liittimien tarkistus.?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Ok,kiitoksia. Mittaan ku töihin pääsen. Ja jos nyt oikein käsitin niin jos arvot siinä oikein niin sittenhän se poikkasee matkalla sen signaalin,joten sen jälkeen piuhat vaihtoon taikka liittimien tarkistus.?
Siis jos arvot ovat nuo antamani, niin silloin myös kyseiset mitatut johdot ovat ehjät.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2012, 12:26:32 kirjoittanut järviin »

Poissa keijo19

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Ja anteeksi vielä tyhmyyteni,mitataan tietenkin virrat päällä...? Auto käynnissä...?
Eli joo,johdot ovat silloin tietty ehjät.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Ja anteeksi vielä tyhmyyteni,mitataan tietenkin virrat päällä...? Auto käynnissä...?
Eli joo,johdot ovat silloin tietty ehjät.

Virrat pois. LH boksista liitin irti. Liittimen nastoista mitataan, ei boksin nastoista.

Poissa keijo19

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Joo,nyt tajusin ku luin ton sun aikasemman kirjotuksen uudestaan. Kiitos todella paljon avusta tähän asti,palailen ku oon mittaillu.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Suuttimien toiminnan voit testata myös helposti, eli otat suutintukin suuttimineen irti imusarjasta(uita paljon liukastetta, ovatten usein niin saamaristi kiinni ne suuttimien tiivisteet), sitten virrat päälle että bensapumput pyörähtää ja kahtot, että mistään suuttimesta ei tipu pisaraakaan bensaa.

Muok: ja varmuudeksi vielä suuttimien sähköpiuhat irti.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2012, 12:35:35 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa keijo19

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Ok,ja ne suuttimet näyttää lähtevän ihan vaan vetämällä vähän vinosti ylöspäin...? Siitä se keulan puoleinen kiinnike irt niin sitten pitäisi lähteä,eikö? Ja mitäs kannattaa liukasteena käyttää? Sähköpiuhat irti? Eli ne jotka on suuttimien päissä,muualta ei tarvitse?
« Viimeksi muokattu: 03.08.2012, 12:48:00 kirjoittanut keijo19 »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Kannattaisi tarkistaa bensanpaine. Säädin voi jumiin
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

KL-varaosat  Race.fi