Kulkukoira  Proturbo

850R nykii..

  • 42 Vastauksia
  • 14929 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ordi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • 850 T-5
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #30 : 05.05.2011, 08:01:09 »
pitänee näillä neuvolla ruveta tutkimaan asiaa ja udella sitten lisää jos ei meinaa onnistua.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #31 : 05.05.2011, 08:22:34 »
pitänee näillä neuvolla ruveta tutkimaan asiaa ja udella sitten lisää jos ei meinaa onnistua.
O0

Poissa ordi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • 850 T-5
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #32 : 26.06.2011, 21:38:44 »
oisko jossakin kuvia ja ohjeita mihin menee mikin letku magn.venttiilistä kun en ole täysin varma onko ne oikein kytkettynä?

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #33 : 26.06.2011, 22:46:29 »
oisko jossakin kuvia ja ohjeita mihin menee mikin letku magn.venttiilistä kun en ole täysin varma onko ne oikein kytkettynä?

tässä yhdet kuvalliset ohjeet (kuvat näkyy kirjautumalla).
http://nordicr.com/forum/viewtopic.php?f=82&t=9672&sid=b23a4eac3293c22d3166d733244dc199&start=15

Poissa Tulu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #34 : 03.02.2012, 14:22:04 »
Nostetaampa tätäkin ylös.. Eli ahtoja on taas reippasti liikaa.. Letkut pitäs olla kunnossa, eli ei vuotoja missään.. Irrottelin äsken sähköjohdon tcv:stä (mag.venttiilistä)  ja kävin ajelemassa, niin ei ollu mitään vaikutusta.. ahdot nousi yhtäpaljon kun normaalistikkin  :o
« Viimeksi muokattu: 03.02.2012, 14:23:57 kirjoittanut Tulu »
MB

Poissa ordi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • 850 T-5
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #35 : 24.04.2012, 09:27:11 »
Itellä sama homma, paitsi ahot karkaa korkeelle jossain 4000kierroksen jälkeen ku pistoke irti magn.venttiilistä mut pistoke kiinni ni paljo aikasemmin karkaa ahot yli 1barin... Mitähän virkaa kyseisellä venttiilillä mahtanee olla?

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #36 : 24.04.2012, 09:41:14 »
Itellä sama homma, paitsi ahot karkaa korkeelle jossain 4000kierroksen jälkeen ku pistoke irti magn.venttiilistä mut pistoke kiinni ni paljo aikasemmin karkaa ahot yli 1barin... Mitähän virkaa kyseisellä venttiilillä mahtanee olla?

Mag vent ohjaa paineilmaa turbon komurapuolelta.
-> imuputkeen. (hukkaportti kiinni)
tai
-> hukkaportin kellolle. (hukkaporrti auki).

Eli säätelee ahtopineita.

pitoke irti niin paineet menee herkemmin hukkaportin kellolle jolloin ahdot nousee hitaasti ja huonosti.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #37 : 24.04.2012, 09:42:37 »
Nostetaampa tätäkin ylös.. Eli ahtoja on taas reippasti liikaa.. Letkut pitäs olla kunnossa, eli ei vuotoja missään.. Irrottelin äsken sähköjohdon tcv:stä (mag.venttiilistä)  ja kävin ajelemassa, niin ei ollu mitään vaikutusta.. ahdot nousi yhtäpaljon kun normaalistikkin  :o

Säädä hukkaportin tankoa....

tvc irti niin ahdot pitäis olla about 0.4bar 15g ahtimella. jos hukkaportin tanko on säädetty oikein.

Poissa ordi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • 850 T-5
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #38 : 24.04.2012, 17:10:53 »
Voiko tvc:tä testata mitenkään toimiiko? Kellon tankoo ku säätää niin et ahtopaineet on jotain 0.4bar ku pistoke on irti ni silti se karkuuttaa ne paineet 4000kierrosten paikkella jonnekki 1.2bar 3vaihteella ja isommilla vaihteilla sama homma... Kello on pakka tuore ja letkut on oikeinpäin ja ehjät.

Poissa Tulu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #39 : 25.04.2012, 09:19:36 »
Säädä hukkaportin tankoa....

tvc irti niin ahdot pitäis olla about 0.4bar 15g ahtimella. jos hukkaportin tanko on säädetty oikein.
Jos otan tvc:n irti ja säädän hukkaportin tankoa, niin joutuu varmaan 3 kierrosta pidentämään sitä, kunnes saa nuihin lukemiin.. outoa kun tällä nykyisellä säädöllä kuitenkin toiminut normaalisti puolivuotta sitten.. Laiton uuden tvc:n (acdelco) paikoilleen ja pistokkeen paikalleen, mutta ahdot silti pysyy nyt siinä 0.4bar.. Näin ollen en keksiny siihen muuta vaihtoehtoa, kun että säädin vähän tankoa pitemmäksi siitä missä se on ennenkin ollut ja nyt nousee max. 0.9bar eikä rupea pätkimään enää..  ::)
MB

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1802
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #40 : 25.04.2012, 18:49:06 »
Eli oliko se vanha Tcv hajalla vai liikaa ahtoja? :o
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Tulu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #41 : 26.04.2012, 12:21:31 »
No sitäpä tässä olen miettinytkin, että samalla lailla se oisi toiminut vanhankin tcv:n kanssa, kun kelloa vain oisi säätänyt.. Mutta samalla mietityttää myös se, että mitä hyötyä sillä koko tcv:llä on kun ottaa sähköpistokkeen irti, niin mikään ei muutu miksikään..
MB

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #42 : 26.04.2012, 12:23:56 »
No sitäpä tässä olen miettinytkin, että samalla lailla se oisi toiminut vanhankin tcv:n kanssa, kun kelloa vain oisi säätänyt.. Mutta samalla mietityttää myös se, että mitä hyötyä sillä koko tcv:llä on kun ottaa sähköpistokkeen irti, niin mikään ei muutu miksikään..
Kyllä sen pitäisi vaihdekohtaiset ahdot säätää.. Kuhan ei vaan oo bliidattu järjestelmä.

Esim. 1. vaihteella oma V70R antaa ahtoja vaan 0,2-0,3. Sit 2.vaihteella jo 1,0bar ja kolmosesta eteenpäin sitä 1,3bar luokkaa.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo