Minullla on S80 TDI volvossa samanlaista tärinäongelmaa, moottorinkumet todettu ehjäksi, kun moottorin päässä oleva kumi (ei siis etu eikä takakumi, ei löytyny tarvikkeesta, osan hinta 150 euroa, Wetteri hankki sitä Volvolta puolitoista kuukautta) vaihdettiin viime tiistaina, mutta vaihto ei auttanut oikeastaan yhtään mitään. Tärinä on minun tapauksessani ongelma tyhjäkäynnillä, ja auton paikallaan ollessa, jonka vuoksi epäilen että kyseessä ei ole esimerkiksi jumittava jarrumäntä ja sen seurauksena kuumeneva laahaava jarru, viallinen rengas, kurakertymä vanteessa, epäkeskeisesti laitettu pyöränkapseli (peltivannetapauksessa), pyöränlaakerivika, vetonivelvika, väljää ohjausnivelissä, täysin veltto iskunvaimennin (jota on hankala huomata jäykän kallistusvakaajan takia), liian pieni rengaspaine eikä kivi jossakin sopivassa välissä (apurunko-kori).
Onko siinä TDI-moottorissa joku tasapainotusosa, joka pitäisi vaihtaa jakohihnan vaihdon yhteydessä? Muistan lukeneeni jotain sellaisesta, mutta kun yritin googlata sitä, en nopeasti löytänyt sitä. Loogisesti ajatellen, jos kumityynyt ovat kunnossa, tärinän pitäisi varmaankin sitten johtua siitä että moottori todellakin tärisee tyhjäkäynnillä enemmän kun muuten.