Plääh.. pitäisköhä tännekki joskus jotaki kirjotella vaikka sitte omaksi iloksi
jos pikkasen laittais vuodesta 2013 jotakin turhake kuvia tänne ja tarinaakin.
Rottafarkusta tuli sillon purettua b230e+m46 pois kokonaan ja konehuoneen hiekkapuhalsin sekä hitsasin sieltä ylimääräsiä reikiä umpeen jonka jälkeen maalasin sen uudestaan alkuperäisellä värillä:




Maalit oli projektiin hyvin tarkasti juuri konehuoneen maalaukseen mutta sen verran siitä jäi yli että pystyi kännykän takakuorenki maalaamaan


Tämmönen siitä sitten tuli:

Tuonnekkin konehuoneeseen luiskahti "uusi" kone ja loota. elikkä rempattu( uudet laakerit, hoonaus jne.) ja maalattu tottakai punaiseksi

viisi vaihdetta löytyy ja uusi kytkin. Kardaani ja taka-akseli on hommattu ja ne tulee vielä kunnostuksen jälkeen tuohon kiinni. Moottorin sähköt on vielä vetämättä kun on ollut muita projekteja ja kiireitä. nyt vielä pari pikkuhommaa ja kun on työpaikan vaihdos alta pois niin saa keskityttyä rottaan pelkästään.
ukko ite pitämässä taukoa hiekkapuhalluksesta.

käyttäjän -nikke- kanssa kun pidetään kimppatallia ja molemmilla oli ollut mielessä että korigrilli pitäis väsätä niin lyötiin viisaat(

) päämme yhteen ja ruvettiin taskunpohjilta kolikoita kaivamaan että saadaan tarpeet hommattua ja niin siitä lähti sitten korigrilli syntymään. nikke sen loppujenlopuks hitsaili kasaan ja tälläkin hetkellä siinä on auto roikkumassa ja jonoakin tuntus olevan sen verran että ollaan mietitty jo toisen tekemistä

tässä kuva grillistä siirtokunnossa

Valkoisen 242 kanssa on joutunut kyllä taistelemaan ihan kunnolla. Yleensä ihan mielellään ostaa vanhalta papalta auton mitä se on omistanut kauan aikaa ja huollattanut muualta mutta tällä kertaa löytyi aika paljon sellasia vanhojakunnonvanhanliitonkunnonvanhanajan patentteja tästä kikottimesta ja mikään tämän auton kanssa ei ole onnistunu kohtuudella

kyllä tässä on myymistäkin jo harkittu mutta sitten taas tullu toisiin ajatuksiin.. nyt taas painitaan samojen aatteiden kanssa.
Sillon american car shown reissulla tuli napattua tähän kesävalssit kun saatiin visan kanssa sovittua kaupat hyvin sinne parkkihalliin. elikkä peltivanteet eteen 8,5x15" ja taakse 10x15" mutta valkonen reunus ja punainen keskiö pienillä osumilla ja vähän sinnepäin kitattuna ei kelvannu niin vetäsin niihin pikaisesti mustan maalin päälle. pitää vaiheessa vähän kunnostaa noita ja maalata eri värillä.

Kyllähän nuo käyttöauton alle menee ihan näpsäkästi. säädettävän panhardin heitin että sai persiin keskelle ja nuo mahtu pyörimään.

sit joku fiilistely räpsykin

sit sopivasti syksyllä päätti b19a antautua ja alkohan se muutekin olemaan jo vähän remppaa vailla eli kävi näin:

Tilalle laitettiin sitten b230e 530-kannella ja a-nenällä. laatikkona pysyi edelleen m45 kun ei siihen hätään ollu kardaania m46lle enään.

vanhan moottorin tukikumit oli parhaat päivänsä nähneet kun kone väänteli ja käänteli itseään keulalla ja loppujen lopuksi kun konetta irrotettiin ja vaikka kaikki pultit avattiin niin silti molemmat tukikumit katkesivat.

tään auton katsastuskin rupes painamaan päälle ja vaikka aloin olla täys tätä rojektia mikä oli käyttöautoksi ostettu niin silti vielä viimeistä mahdollista katsastuspäivää edeltävänä iltana menin turaamaan auton katsastus kuntoon. takakaaret piti hitsailla kun nuo leviät pallot oli hakenu itselleen vielä vähän tilaa…


muuten olis leima tullutkin mutta katsuri ei tykännyt madallussarjasta. tai oikeestaan sanoi vaan että onhan se matala mut olkoon kunhan vaihdat nuo iskarit lyhyempiin mutta taitaa olla helpompi käydä näyttämässä vakiojousilla niin vaihtelee sit ens katsastukseen vaikka koilinöverit sinne.
Tulipahan hommattua yksi volvo lisää kun tuo valkonen halus ruveta rojektiksi ja netissä sattui olemaan halvalla tämmönen 760 volvo b230et + automaatti. löytyy kaikki muut varusteet paitsi vakkari ja abssät mut eihän niitä tarvii. on punasta nahkasisustaa ja autom.ilmastointia sekä sähköluukut yms. täähän on vm -84 mutta käyttöönotettu -85 elikkä taitaa olla ekoja seiskoja? Tällä tarkotus nyt itse ajaa ja tekniikka jää sitten itelleni ja tuo koppa menee toiseen käyttöön varusteineen.

Niinku joonas sanoi niin täähän on vaan p*ska missä ei oo mitää muuta ku nahkapenkit


Tarkotus ois varmaankin siirtää tuo b230et rempattuna sitten tuonne valkosen 242 keulalle mutta manuaalilaatikon kera. Alkuun ainakin motronicilla. löytyy kyllä myös lh:n johtosarja mutta tarviis sitten siihen kaikki muu hommata. yhdeltä forumin käyttäjältä tuli hommattua b230et johtosarja + yks boxi missä on lastu. Tuosta kun karsii ylimääräset pois ja asentaa kakssatkuu niin on vähäksi aikaa tekemistä


Sit vois vielä muutaman höpöhöpökuvan survassa tähän kun kaikkihan tykkää kuvia katsella eikö..?
tallille asianmukainen varoituskyltti

Ja muistakaa leikkivät lapset sitten varoa nalleja!
Volssit kurkkii

Talli pahimmillaan

aina ei jaksa työskennellä.. joskus pitää istua ja kuvata.

näihin kuviin ja tunnelmiin tällä kertaa

toivottavasti ens keväänä jo voi höräyttää rottafarkun käyntii ja ajella auringon noususta aina auringon laskuun. elämä on kiireistä, naistakin pitää muistaa ja töistä ei voi luistaa. hyvää alkanutta vuotta kaikille foorumilaisille ja toivottavasti nähdään erillaisissa tapahtumissa ja miiteissä vuoden 2014 aikana! :hello:
