Nyt kun natsitaavi on siivonut vapaamuotoiset höpinät pois
(kuten projektiosion ohjeetkin vaativat), niin lienee taas aika päivitykselle

Tänään karkasin töistä kotiin puoliltapäivin, kun oli hieman hiljaista. Siksipä sain aikaan melko paljon ja olen perin tyytyväinen päivän aikaan saannoksiin.
Löysin tallin vintiltä 51mm paksun kardaanin etupätkän, joka oli riittävän pitkä lyhennysaihioksi. Alkuperäisen jatkaminen olisi ollut turhan monimutkaista, joten tuollaisen liian pitkän lyhentäminen oli kustannustehokkaampaa
Jatkoin myös vaihdevipuja ja asensin ne paikalleen yhdessä sopivan pituisen ja uudelleen maalatun kardaanin kansssa.

Sitten siirryin konehuoneen puolelle ja laitoin kaikki kennot paikalleen. Tässä oli suuri apu pihalla seisovasta purkuautosta, jossa oli ollut turbovinokone. Siitä sain paremman ilmastoinnin lauhduttimen, coolerin ja kaikenmaailman putkia tähän projektiin.

Flektiin piti vaihtaa moottorin V70:n flektistä, koska se toimii jollain ihme väyläsysteemeillä ja nopeuden säätö on siis portaatonta. Homma hankaloitti se, että flektin siivet piti ottaa kuitenkin 960:n flektistä, kun V70:n vastaava oli liian suuri 960:n koteloon. Tämä puolestaan vaati sen, että sähkömoottoriin piti vaihtaa siipien kiinnitysholkki. Käyttöön tulevan 960:n holkin onneksi sain ulsovetäjällä irti, mutta V70:n moottoriin ei ulosvedin sopinut, joten piti käyttää hieman väkivaltaa.

V70 moottori, 960:n siipien kiinnitysholkki ja 960:n flketin kotelo.

Ja koko komeus paikallaan.
