Proturbo  Autodiagnoosi

240 vapariräpellys [The End]

  • 270 Vastauksia
  • 101050 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #90 : 02.12.2012, 00:02:28 »
Tuplavakaajat toteutettu muuten sen turbobricksistä löytyvän ohjeen mukaan, paitsi takavakaajat vaan hitsattiin toisiinsa, ton levykiinnityksen sijaan.
Kannattaa suosiolla tehdä levy+pulttikiinnityksellä, joillakuilla noita hitsattuja on ollut ja ovat porsineet heti.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #91 : 02.12.2012, 00:34:41 »
Kannattaa suosiolla tehdä levy+pulttikiinnityksellä, joillakuilla noita hitsattuja on ollut ja ovat porsineet heti.
Se on ihan hitsarista kiinni.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #92 : 02.12.2012, 16:50:42 »
Kyllä mä sitten täällä jaan ihmetystäni jos toi porsii. Mutta asiaa, nyt on tuplat molemmissa päissä paikallaan. Kuvat meni kameran mukana isän luo, huomenna meen sinne, niin voisin pari kuvaa laittaa, joissa noi on paikallaan.
Volvo 242 -84

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #93 : 06.12.2012, 20:00:37 »
Nyt ois kansi nipussa ja venttiilinvälykset kohdillaan. Nyt loppuviikon aikana ois tavoite kasailla moottori siihen kuntoon, että sitä kehtaa taas moottoriksi nimittää  :P
Tän päivän reissulla ei kamera ollut mukana ja viimereissunkin kuvat on vielä kamerassa, jos sitä muistas laittaa noi ihan koneelle saakka ja jokusen näytille.


Edittiä:
Tänää kasailin vielä öljypumpun, lohkon päätyt ja öljypohjan paikoilleen. Tiivisteisiin mennyt kaikkiin molemminpuolin wurthin rsv silikonia.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2012, 00:06:56 kirjoittanut t0mpp4 »
Volvo 242 -84

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #94 : 08.12.2012, 19:05:02 »
Tänään soviteltu jakopäätä ja kantta, sinitarran kanssa testasin sitten, että miten tuo kone pyörii. Porukka täällä kovasti epäili, että mahtuuko edes pyörimään tolla nokalla, mutta hyvinhän se pyörii, tilaa jäi jopa niin paljon venttiilien ja männän väliin, että 15 nostoinenkaan nokka ei olisi ongelma pyörimisen kannalta  :P

Ainut ongelma mikä havaittiin, niin vakio kiristin ei riitä kiristämään tuota volvon omaa hihnaa, ratkaisuna ois joko kiristinrullan halkaisijan kasvattaminen, että kiristäis hieman enemmän, tai sitten yhen hampaan lyhyempi hihna.
Kysymys kuuluukin, onko jossain pelissä, tuohon käyvää jakohihnaa joka ois yhden hampaan lyhempi? Jos joku tietää, niin tiedon jakaminen olisi hienoa.   ;)

Joku on näemmä tyhjentänyt kameran, joten kuvat vakaajista on jossain toisella koneella, mutta otin tossa äsken pari kuvaa tämän hetkisestä tilanteesta. Seuraavaksi onkin luvassa kannen lopullista kiinnittämistä ja jakopään osien ja suojakotelon putsausta ja asennusta hieman lopullisemmin.





Lisäystä vielä mitä unohtunut parin viimepäivän hommista kirjottaa, imusarja pistettiin kanteen kiinni ja tehtiin viimiset kanavien kohdistushommat, hierottiin ylimääräinen tiiviste pois välistä ym. Perjantaina käytiin hakemassa jakopäähän gatesin hihna ja kiristin.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2012, 19:08:44 kirjoittanut t0mpp4 »
Volvo 242 -84

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #95 : 08.12.2012, 19:07:23 »
Itse käyttäny jm vehkeissä fordin ohc:n remmiä. Hampailla sama jako, kun volvos, mutta 122 hampainen. On pyöreet hampaat, mutta hyvin on pitäny.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa s40racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #96 : 09.12.2012, 00:13:45 »
Samaran hihna oli jossain merkissä kunnolla kantikkaalla hampailla. fordin Ohc koneen vahvistetut kisa hihnat on ollut kisa koneisiin parhaita. Ovat vain turhan kalliita.   Samara ja ohc on molemmat 122 hampaisia.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 440
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #97 : 09.12.2012, 14:20:58 »
myös takaveto iigoria on 1.3 remmikoneella.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #98 : 09.12.2012, 22:54:27 »
Tänään saatiin kansi paikalleen ja kaikkea muutakin pientä tehtiin, mm. vesipumppu löysi paikkansa, putsasin ja maalasin jakopään kotelon, nokan laakeripukit momenttiin ja venttiilikopan kansi paikalleen.
Seuraavana vuorossa lohkoon yks vesimarkka ja lohkolämppäri kiinni ja jakopään kiristimen muokkausta, että saadaan tuolla hihnalla toimimaan, ei jäänyt paljosta paitsi tarvittava kireys.

Kuvia tältä päivältä tuli pari:




Tonne http://photobucket.com/kylannopein240 Ilmestyy yleensä pari kuvaa enemmän, kun tähän nähtäville. Kiinnostuneet voivat selailla myös sieltä projektia kuvin.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2012, 16:32:44 kirjoittanut t0mpp4 »
Volvo 242 -84

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #99 : 09.12.2012, 23:58:35 »
hienosti linkki toimii ainakin mulla  O0

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #100 : 17.12.2012, 22:43:47 »
Jotain häppeninkiä täälläkin, koesoviteltu kaasareita ja niiden vivustoa, jakopää saatu kasaan ja tarpeeksi kireälle ja siniseltä hain yhden vesiprikan lohkon etuosaan, kun tuossa oli paikallaan kaksi lohkolämppäriä ja toinen karsittiin pois.
Niin, ja viimeviikolla saapui VP, nättiä jälkeä kyllä blingfactorylla  :)

Jakopään kiristys hoidettiin siis tuon kiristinrullan halkaisijaa kasvattamalla. Päälle on siis sorvattu sopivan kokoinen metallihela, joka on puristussovitteella paikallaan. Hela on noin 3mm paksu eli halkaisijan kasvua 6milliä.

Kuvia enemmän täältä: http://photobucket.com/kylannopein240
Laitetaanpa tähänkin jokunen näkyviin.




Volvo 242 -84

Poissa Vinski185

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #101 : 18.12.2012, 00:02:29 »
Mahtava projekti. Mukava seurata. Löytyny kyllä tosi paljon hyvii ideoita  :)
Volvo 940- 91
Facebook.com/juhov

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #102 : 18.12.2012, 00:18:51 »
Mahtava projekti. Mukava seurata. Löytyny kyllä tosi paljon hyvii ideoita  :)
Palautetta on aina mukava lukea, etenkin, kun se on positiivista. Kiva, että joku muukin tykkää.  :)

Tässä vähän mietittiin, että b200e poistunee konehuoneesta tällä viikolla. Josko viikonloppuna saisi nostaa tuon uuden motin jo paikalleen, ennen kuin tulee parin päivän projektointirauha joulupyhiksi.
Volvo 242 -84

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #103 : 18.12.2012, 22:24:50 »
Tänään suoritettu viimeinen ajo b200e:n voimin, kilometrejä auton mittariin on kertynyt 313 432 tuon siivittämänä, joista viimeiset 9tkm meikäläisen omistuksessa. Huomenna kone nousee pois keulilta ja päästään pikkuhiljaa sellaisiin puuhiin, että volvon uusi sydän nostetaan paikoilleen.  ;)
Volvo 242 -84

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #104 : 18.12.2012, 22:29:13 »
Oliko haikee matka?  :'(
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Futurez  Kulkukoira