Kai tästäki nyt jo vois alkaa pitää jonku näköstä kertomusta.. Johan se on useamman kuukauden ollukki

Osalle jo tuttukin laitos. Tarinahan menee jota kuinki näin : Tuli kaverille autokaupassa vaihdossa eikä hänellä ollut autolle tarvetta. Hän tietää minut volvo mieheksi joten soitti samana iltana vielä mulle et nyt ois tällänen tarjolla tuu kattoo. No kävin kattomassa ja kilvestä tunnistin et oon nähny tän aikasemminki. Siinä sit tutkiskeltii ja polteltii norttia ja käytii koe ajamassaki. Ahdot ja B-paineet oli "aika" kovat. Piikkas ahtoja 1,7 ja jäi 1,45bar vakio t03 garretilla. Bensan paineet oli säädetty erillisen säätimen kanssa niin että peruspaine oli 5bar
Hetki neuvoteltii hintaa eikä se mun mielestä asettunu oikeen kohilleen ni lupasin miettiä.
Muutaman päivän päästä tää kaveri sit soitti perään et nyt vikalistan kanssa saat siihe mitä lupasit maksaa eli alle puolen tonnin. Vikalistalle oli tullu sanomista seisontajarrusta,rikkinäisistä takavaloista ja pakoputken vuodosta. Päästöt oli myös mittaamatta. No se ratkaisi koko asian ja starttasin samoin tein puhelun jälkeen oman kotteroni ja polkaisin sen irvokkaaseen lentoon kohti lähintä otto-automaattia ja sen jälkeen kohti tulevaa turbo volvoani. Fyrkat lapaan ja autosta paperit mun nimiin. Ajoin Zar:in omalle tallille n20km päähän ja heti etupenkit vaihtoon :

Vaihdoin myös etupuskurin sekä vanteet. Laskin ahdot ja b-paineet inhimillisiin lukemiin. Laskin myös keulan sopivaksi omaan mieleen tutulla tavalla eli Toyota camryn iskarit ja lyhennetyt dieselin jouset. Parin päivän päästä olinkin jo vaihellut takavalot ja käsijarru kengät sekä noutanut motonetistä "yleismallin" pakoputki materiaalia eli 3 tuumaista josta huomasinki väänteleväni uutta putkistoa. Menin näyttämään konttorille ja leimahan sieltä heltis. Muutostin samalla 17" vanteet ja 225/45 kokoiset kumit. Heti leimalta päästyäni ajoin taas tallille jossa vaihdoinkin bemarin jouset taakse jotka sattuivat löytymään "rytöpa*kan" alta kun ne olin sinne laittanut. Kuvaa nykykorosta. Ja ulkonäöstä.
Keulasta

Perästä (epätasainen maasto ni näyttää et olis oikeesti tilaa renkaan ja kaaren välissä)

Nooo noin kuukauden ajeltuani uudella ostoksellani päätti B200ET antautua venttiilin lautasen kohdattua männän laen. Ja normaalista ajosta vieläpä.
Nelos sylinteriltä tipahti pakoventtiilin lautanen varresta irti ja noh eihyvä..


Alakertaa en oo sen enempää availlu mut käsin sitä ei pysty läpi pyörittämään..
No siihen tuli sitte uus kone tehtyä :



Samalla kun tein uutta konetta ni tuli värkättyä tupla vakaajat eteen.
Mitään ei oikeestaan pystyny hyödyntää edellisestä köneesta paitsi imusarjan ja apulaitteet.
Ahtimenkin läpi oli menny männän kappaleita.
Autossa oli M46 laatikko joka tuli Kesämiittiin lähtöä edeltävänä yönä vaihdettua M47 laatikkoon. Syynä ylivaihteen toimimattomuus. Perässä on 3,31 välitys.
No Botnia oli ensimmäinen paikka jossa tällä ees kunnolla tuli yritettyy polttaa kumia..
Voloovo mieheltä töppöset lainaks Kiitokset kaikuvat sisällä mun pään

Ja eiku sutimaan


Tekniikka pakettihan pitää tälläerää sisällään seuraavaa :
B230 lohko jossa 13mm kanget
16v männät joista sorvattu "kuppia" pikkusen vielä syvemmäks
530 kansi josta kanavia avarrettu hiukan
Hegehin vanha pakosarja ja hukkis
337cc suuttimet
Bensan peruspaineena 3bar josta kertoo sitte pikkusen ahtojen noustessa
Nokka jossa takapäässä stanssattuna X,VX,T,A,Y ni ota tosta nyt sit selvää

Tämä nokka tuli edellisen turbo seiskan mukana.
Ahdin on 4wd cossu sierrasta
ahdot nyt 1.2-1.3bar (botnialla 0.8bar)
CiinaIC (asennettu vasta botnian jälkeen)
Joku dumppi.
3" putkisto 2 vaimentajalla
Niin ja tässähän
ei ole edes lastua. Sen takia kuminpoltto oikeestaan kusi ku motronic teki 2 vaihteellakin fuelcuttia..


Lisämittareita löytyy Ahto,Ö-p ja B-p

Jotain osia on tullu hommattua talvi iltojen iloksi mm.

Kaikkea ei viiti ees tänne vielä julkasta kun ei oo varmaa..
Oiskohan tuossa nyt tarinaa jonku verran

Jos auton historiasta tietää jotain ni voi kertoa mulle. Kiitos ja anteeks.