Terve vaan! No nyt ylittyi kynnys rekisteröityä, jos vaikka apu löytyisi tälläkin kertaa...
Muutama päivä sitten starttailin autoa (mk1 V70-20v-automaatti-1998-196 000km). Avainta kääntäessä sähköt katosivat, kello nollautui, ratin takaa kuului surahduksen tapainen - dead!
Kone ei siis pyörähtänyt. Uusi startti meni täydellisesti, kaikki hyvin. Auto kävi hyvin joutokäyntiä minuutin pari. 20m ajon jälkeen sähköt eivät varsinaisesti kadonneet (valot paloivat mittaritaulussa) mutta auto sammui kadulle.
Uudet startit olivat toivottomia. Kone ryki ja paukkui kunnolla heilahdellen eikä edes luvannut kunnolla. Moottorin sai pyörimään vain starttia pyörittämällä ja samalla kaasua pohjassa pitäen.
Ei pitkän päälle hyvä. Heti kun kaasua helläsi vähänkin kone sammui. Että mistähän on nyt kyse?
Nokkahihna vaihdettu heinäkuussa, samoiten virranjakaja kansineen. Uusi kiristin hihnalle myöskin. Ainoastaan tulppia ja johtoja eikä puolaa ole vielä vaihdettu. Tulppien pitäisi olla ajokelpoiset, erittäin paljon huonommillakin on menty. Kaikki suodattimet ja öljyt uusittu myöskin kesällä. IMM putsattu, samoiten kaasuläppä.
Mitään oireilua ei tätä ennen ole ollut sähköissä, ei pienintäkään. En usko vian olevan vaihteenvalitsimessa, myös virtalukon pohjan luulisi jotain oireita antavan ennen lopullista lakkoa.
Koneen käyntiongelman ymmärtäisin jos hihna olisi hypännyt, mutta miten sähköt tähän liittyvät? Akku on uusittu talvella ja jaksaa hyvin pyörittää.
Huomenna tarkistan maadoitukset. Viimeiset 200km olen ajanut ruiskun puhdistuslisäainetta käyttäen.
Aina päässyt pajalle asti ontumaan, mutta nyt ei liikahda. Onko ollut vastaavia?