IMM putsattu kesällä, ei juurikaan vaikuta käyntiin johdon irrottaminen. Voi olla että hieman tulee lisää kierroksia. Takaisin laitto sammuttaa koneen sitten. Sama lisäilmaluistin kanssa. Ehkä pieni muutos kuultavissa, ei mitään dramaattista. Kone ei sammu uudelleen johtoa kiinnittäessä. Mutta ei se käyntipuoli olekkaan ongelma ikinä ollut varsinaisesti. Ja nyt siis ei ole enää isoja ongelmia. Toistaiseksi.
Nyt putsailujen jälkeen tyhjäkäyntinopeus noussut ehkä 50rpm. Eli on nyt noin 900rpm.
Mulla käytössä oleva mittari ei sovellu 5-pyttyisille, ihan auton mittarin varassa tuo tieto.
Nyt starttaa ihan hyvin, sammuu vaan 1-2 minuutin päästä jos jättää paikalleen.
Ajossa taas tulee samoilla kohdin notkahdus jolloin ei vastaa kaasuun ja melkein sammuu. Pahimmillaan on ihan tärisyttänyt.
Jossain vaiheessa epäilin johtuvan automaatin vaihdetusta öljystä (Mobil ATF 320).
Kestää pari sekuntia ja kaikki palaa ennalleen. Ajoitus kohdallaan ja voima tallessa. Öljyä ei kulu,
Bensaa menee Volvomaisen kohtuullisesti. Puristukset tasaiset 12,5 omistamallani mittarilla katsottuna.
Tuossa juuri muistin, että on vuosien varrella joskus ollut starttiongelmia jos on poikennut kaupassa
ja tankki on ollut melkein tyhjä ja ulkona kostea +2C keli. Ei siis ole startannut välttämättä innokkaasti lämpimänä.
Eli ei tämä ihan uutta ole, nyt vaan meni pahemmaksi.
Auto on vähäisessä käytössä ja pääsee ehkä vähän happanemaan pihalla. Huomenna taidan varmuuden vuoksi vaihtaa tulpat.
Onhan niillä Boschin kolmikärjillä jo melkein 70 000km menty. Edelliset olivat vaan jo kuopalla kun menivät vaihtoon.
En ollut ehtinyt tarkistamaan auton oston jälkeen ja tuli siinä heti tehtyä useamman päivän ulkomaan matkakin...