Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto

  • 47 Vastauksia
  • 23793 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tam40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #30 : 17.02.2013, 14:21:08 »
Facelifteissä tuo nappi taitaa siis olla. Ja vanhemmissa ei taas ole tavallista tihkua, jos on sadeanturi? Vai?

Juurikin näin ainakin -04 V70

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #31 : 26.09.2013, 11:08:11 »
Jaahs.

Katsastus setä laitto kuukauden aikaa vaihtaa tuulilasi..

Mikäs nyt on edullinen paikka Espoo / Nurmijärvi seudulla vaihtaa sadetunnistimella varustettu lasi?

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5137
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #32 : 26.09.2013, 21:33:50 »
Jaahs.

Katsastus setä laitto kuukauden aikaa vaihtaa tuulilasi..

Mikäs nyt on edullinen paikka Espoo / Nurmijärvi seudulla vaihtaa sadetunnistimella varustettu lasi?



http://www.tuulilasiveljet.fi/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanja
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Ordelli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #33 : 02.10.2013, 22:47:44 »
Onko kenelläkään kokemusta vaihdattaa sadetunnistimella varustettua tuulilasia vakuutuksen kautta? Itsellä S60 -01 ja ostaessani autoa tiesin että tuulilasi on siinä kunnossa että se pitänee vaihdattaa, ja myyjän mukaan kyseisessä autossa on tuo sadetunnistin joten otin tuulilasivakuutuksen tätä varten. Omavastuu 150€ eikä bonukset kärsi joten mielestäni ihan hyvä diili. Onkos noissa Volvoissa vakiona tuo tuulilasin yläreunassa oleva tummennus? Kyselen vain siinä mielessä, että itse olen joutunut vääntämään kättä monistakin asioista vakuutusyhtiöni kanssa, joten haluan varmistaa että uudessa tuulilasissa on tuo tummennus JA sadetunnistin, kun sen käyn vaihdattamassa  ;D

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6384
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #34 : 03.10.2013, 08:51:44 »
Onko kenelläkään kokemusta vaihdattaa sadetunnistimella varustettua tuulilasia vakuutuksen kautta? Itsellä S60 -01 ja ostaessani autoa tiesin että tuulilasi on siinä kunnossa että se pitänee vaihdattaa, ja myyjän mukaan kyseisessä autossa on tuo sadetunnistin joten otin tuulilasivakuutuksen tätä varten. Omavastuu 150€ eikä bonukset kärsi joten mielestäni ihan hyvä diili. Onkos noissa Volvoissa vakiona tuo tuulilasin yläreunassa oleva tummennus? Kyselen vain siinä mielessä, että itse olen joutunut vääntämään kättä monistakin asioista vakuutusyhtiöni kanssa, joten haluan varmistaa että uudessa tuulilasissa on tuo tummennus JA sadetunnistin, kun sen käyn vaihdattamassa  ;D

Kyllä se on kiinni siitä korjaamosta, että tuleeko oikea lasi. Vakuutusyhtiö ei tuossa voi alkaa mutisemaan. Missä yhtiössä sulla on vakuutus?

Poissa Ordelli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #35 : 03.10.2013, 15:31:06 »
Kyllä se on kiinni siitä korjaamosta, että tuleeko oikea lasi. Vakuutusyhtiö ei tuossa voi alkaa mutisemaan. Missä yhtiössä sulla on vakuutus?

Pohjolassa, pitänee sitten mennä varmistamaan asia korjaamolle että oikea lasi tulee paikalleen. Se on luultavasti myöhäistä alkaa mutisemaan kun lasi on jo liimattu kiinni, mutta ei ole tummennuksia tai tunnistimia.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #36 : 03.10.2013, 17:37:43 »
Kannattaa tarkistaa millaisen lasivahingon se lasivakuutus korvaa. Vakuutusehdoissa voi olla tarkkaan rajattu se, millaisen lasivahingon se korvaa.

Pikagooglauksella yksi: "Lasivakuutus korvaa ajoneuvon ikkunalasiin kohdistuneesta iskusta aiheutuneen vahingon, jos liikenneturvallisuuden asettamat vaatimukset edellyttävät lasin uusimista."

Tuosta voisi päätellä ettei esim särö tai kivenisku oikeassa reunassa olisi korvattava vika ;).

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1995
  • S60 T6 AWD -11
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #37 : 03.10.2013, 18:14:18 »
Onko kenelläkään kokemusta vaihdattaa sadetunnistimella varustettua tuulilasia vakuutuksen kautta? Itsellä S60 -01 ja ostaessani autoa tiesin että tuulilasi on siinä kunnossa että se pitänee vaihdattaa, ja myyjän mukaan kyseisessä autossa on tuo sadetunnistin joten otin tuulilasivakuutuksen tätä varten. Omavastuu 150€ eikä bonukset kärsi joten mielestäni ihan hyvä diili. Onkos noissa Volvoissa vakiona tuo tuulilasin yläreunassa oleva tummennus? Kyselen vain siinä mielessä, että itse olen joutunut vääntämään kättä monistakin asioista vakuutusyhtiöni kanssa, joten haluan varmistaa että uudessa tuulilasissa on tuo tummennus JA sadetunnistin, kun sen käyn vaihdattamassa  ;D
Kyllä minulla lasi vaihdettiin ihan samanlaiseen, sadetunnistimella jne. Paikallinen Volvoliike teki vaihdon, Volvia on vakuutusyhtiöni.
Oikeassa reunassa ylhäältä alas oleva halkeama tuli vastaanajaneesta kuormurista singonneen kiven takia.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6384
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #38 : 03.10.2013, 20:57:28 »
Pohjolassa, pitänee sitten mennä varmistamaan asia korjaamolle että oikea lasi tulee paikalleen. Se on luultavasti myöhäistä alkaa mutisemaan kun lasi on jo liimattu kiinni, mutta ei ole tummennuksia tai tunnistimia.

Voinet siis turvallisin mielin mennä merkkiliikkeeseen pyytämään uutta lasia :) Kaikkien yhtiöiden tapauksessa ei käytännössä voi mennä >:(

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #39 : 03.10.2013, 21:29:06 »
Itse oon antanut ymmärtää itselleni, että vakuutuksen ottaja saa päättää, missä korjataan... ainakin kolarikorjauksissa, yhtiö ei voi kuin suositella.. tai anella.. mutta empä mä noista mitään oikeen tiijä.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6384
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #40 : 04.10.2013, 06:37:36 »
Itse oon antanut ymmärtää itselleni, että vakuutuksen ottaja saa päättää, missä korjataan... ainakin kolarikorjauksissa, yhtiö ei voi kuin suositella.. tai anella.. mutta empä mä noista mitään oikeen tiijä.

Näinän se pitäisi ollakkin. Eräässä nimeltä mainitsemattomassa yhtiössä on sellainen käytäntö, että jos auto on yli kaksi vuotta vanha, niin he maksavat lasin vaihdosta vain Pilkingtonin hinnaston mukaisen hinnan. Käytännössä tämä tarkoittaa, että tuskin monikaan merkkiliike suostuu tekemään työtä ja myymään lasia niin halvalla.

Tarvikelasi maksaa asennettuna noin 300e ja alkuperäinen lasi noin 650e.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #41 : 04.10.2013, 08:40:51 »
Uudempaan vaihdatin "tarvike"lasin mutta tuosta vanhemmasta sitten en enää kysellytkään missä saisi vaihtaa kun halkesi lasi vaan soitin vain vakuutusyhtiöön että lasissa halkeama ja vein volvolle vaihdettavaksi...

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #42 : 05.10.2013, 11:36:03 »
Pohjolassa, pitänee sitten mennä varmistamaan asia korjaamolle että oikea lasi tulee paikalleen. Se on luultavasti myöhäistä alkaa mutisemaan kun lasi on jo liimattu kiinni, mutta ei ole tummennuksia tai tunnistimia.

Jos siihen asenettaisiin lasi, jossa ei ole tunnistinta, niin sen lasin uusintahan menisi ilmanmuuta lasin vaihtaneen firman piikkiin, koska siihen olisi silloin asennettu väärä lasi, joka ei siihen kuulu.
Mutta kyllähän noi sadetunnisin jutut on ihan arkipäivää ja normi rutiinia lasiliikkeille, on tosi vaikea kuvitella, että joku ammatikseen hommaa tekevä tekisi tuollaisen virheen.

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #43 : 08.02.2014, 21:37:38 »
Eilen vein auton tuulilasin vaihtoon ja tänään hain pois, Nordglass:n tekele ja hintaa tuli uusien listojen kera 325€
Onkohan näissä lasien asennuksessa jonkinlaista takuuta? Tänään kävin harjattomassa automaattipesussa niin lasin yläreunasta tuli vettä sisälle, tuli lasin sisäpintaa pitkin sekä tippui suoraa ratille sekä hanskalokeron paikkeille ja sitte ku lähti liikkeelle tuli vielä taustapeilin lähettyviltä lämmönsäätimille.

Taitaa olla asentajilla jääny hieman harvaksi toi yläreunan tiiveys, saako tonne "järkevästi" lisättyä liimamassaa tms.?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 -03 sadeanturillisen tuulilasin vaihto
« Vastaus #44 : 08.02.2014, 22:15:49 »
Ei saa mitenkään järkevästi/luotettavasti lisättyä. Ammattilaiset osaa käyttää lasin ehjänä irti ja liimata takas. Tekevät varmasti tuon takuuseen.

 

Kulkukoira  Proturbo