Futurez  Kulkukoira

240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..

  • 105 Vastauksia
  • 26152 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #60 : 11.09.2012, 20:46:14 »
Tuommoisella biltsin halpis mittarilla kaikki pytyt näytti vähän yli 10baaria, heittoja ei ollut. Olisko se alipainekello sitten sökö?
Volvo 945 -98 Classic

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #61 : 11.09.2012, 22:18:58 »
se on helppo todeta kun imasee letkua. jos ei vuoda läpi niin pitäisi olla ok. kun kerran sul ajoituslamppu on,niin siirtyykö ajoitusmerkit kun kierroksia nostaa? keskipakosäädin huono? virranjakajan kannen keskihiili liikkuu kunnolla? onko tulpanjohdot varmasti kiinni ja järjestyksessä? tulpat ok? ei putoillut asentaessa. puristukset kyl sitten ihan ok. painesäätimen sihti tukkoinen? jarrutehostimen letku/takaisku konnossa?

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #62 : 11.09.2012, 23:01:46 »
Siirtyy ajoitusmerkki. Mikäs tuo keskipakosäädin on? paineensäätimen sihti puhdas, tulpat uudet. mites tuo sytysjärjestys, onko 1-3-4-2 tuosta koneen keulasta katottuna? Niinkään varma en ole siitä mistä pytyt lähdetään "laskemaan" eli onko jakopäätä lähinnä oleva pytty0 1 pytty?

Virranjakajan keskihiiltä en ole kokeillut mutta sekin uusi alkuperäinen boschin tekele.

Voisiko tuon tehostimen takaiskun jotenkin koittaa? letku irti vain? putkissa ei ainakaan kulumaa näy.

Huhhuh, alkaa usko kohta loppua.
Volvo 945 -98 Classic

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #63 : 11.09.2012, 23:14:31 »
myötäpäivään pyörii jakaja. ykköspytyn johto tulee siihen mikä lähimpänä termostaatin koteloa. sen yläpuolelle 3johto,kolmosen oikealle 4 johto ja alimpaan 2johto. kun ajoitusmerkit kohdillaan ni virranjakajan pyörijän pitäisi olla suunnilleen sen merkin kohdalla mikä osoittaa 1 pyttyä.  kopioin omii tekstejäni,mut tuolleen ainakin johdot tulee. tehostimen voi tietenkin tutkia tukkimalla letku,jos käynti muuttuu. ykköspytty on lähimpänä jakopäätä.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #64 : 11.09.2012, 23:19:57 »
keskipakosäädin siinä virranjakajan sisässä, on sen alipainekellon jatkona.
jos se toimii, ennakoiden pitäs nousta sinne 30 asteen tuntumaan kierrosten mukana

alipainekello sitten vähentää/ lisää ennakkoa siihen vaikuttavan paineen mukaan
eli tyhjäkäynnillä imemällä pitäs tulla lisää ennakkoa
samoin myös alipaineletku kiinni imusarjassa enemmän ennakkoa mitä letku irti

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #65 : 11.09.2012, 23:44:46 »
Ennakot kyllä nousee reippaaasti sinne 30 ja sytkäjärjestyskin oikea.  Kai se huomenna pitää noi ajotusmerkit katsoa ja puhallella letkuihin..

Saako muuten se tappi jossa pyörijä kiinni, niin liikkua ylös ollenkaan, vai pitääkö sen olla täysin kiinteä?

Kylläpäs näitä kysymyksiä tulee mutta oishan se kiva päästä ajelemaankin.
Volvo 945 -98 Classic

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #66 : 12.09.2012, 00:05:07 »
kyllä se liikkuu . ihan normaalia.

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #67 : 12.09.2012, 00:33:39 »
Voisiko kylmäkäynnistyssuutin vuotaa, että saisi liikaa bensaa vai onko mitenkään mahdollista?

Mites noi ohjauspaineet ? mitä tarvitaan ja mistä kannattaa mitata?

Ihanniinkuin jotain suhinaa kuuluisi tosta virranjakajasta, tosin voi olla vierestäkin koska moottorin melu niin kova.
Mutta sit taas starttipilotilla ei tapahdu mitään. voipi olla vaan, että hankaa jokin osa.

Ja vielä semmonen asia jonka juuri muistin, että kun ostin auton ja ajoi motaria tasakaasulla niin kone meni tukkoon, alkoi tekemään muistaakseni juuri samaa kuin nyt mutta silloin siitä pääsi eroon vielä kun käytti kierroksia kunnolla ylhäällä.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2012, 14:05:03 kirjoittanut huttune244 »
Volvo 945 -98 Classic

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #68 : 12.09.2012, 14:52:58 »
Epäilen koneen käyvän vieläkin laihalla, ei saa määräjakajan jälkeen vetää mistään ilmaa.
kannattaa purkaa kaikki letkut ja putket aina imusarjaa myöten irti, vaihtaa tiivisteet, ei iso vaiva ja kaikenlisäksi halpa.
Erityisesti huohottimen letkut aiheuttaa haprastuessaan vikoja. Toimiihan tehostin muuten hyvin, etti kalvo vuoda

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #69 : 12.09.2012, 15:14:41 »
Joo no pitää tänää käydä läpi ne. kumpaas tehostinta meinaat jarru vai ohjaus? ohjaus toimii mutta pitää vähän ääntä, jarrutehostinkin tuntuu toimivan, tosin jouduin säätää thjäkäyntii isommaksi kun sammui kun painoi jarrua.
Volvo 945 -98 Classic

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #70 : 12.09.2012, 15:24:32 »
Joo no pitää tänää käydä läpi ne. kumpaas tehostinta meinaat jarru vai ohjaus? ohjaus toimii mutta pitää vähän ääntä, jarrutehostinkin tuntuu toimivan, tosin jouduin säätää thjäkäyntii isommaksi kun sammui kun painoi jarrua.
jarrutehostin, sehän se tässä taitaa vuotaa jos kerran painaminen sammuttaa.
kalvoon tullu varmaan reikä.
ota tehostimen letku irti ja tulppaa  jos vaikka kävis paremmin

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #71 : 12.09.2012, 15:41:01 »
Jees, koitellaan kuhan saa toisen auton käyttöön että pääsee vollen luokse.
Volvo 945 -98 Classic

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #72 : 12.09.2012, 18:52:22 »
Jarrutehostimen letku tukitti ei muutosta. Imemällä alipainekellon letkusta ennakot nousee mutta puhaltamalla ei tapahdu mitää. Pitäisikö? Niin ja vaikka letkun irrottaa imusarjasta ei ennakot nouse, vain imemällä nousee.

Volvo 945 -98 Classic

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #73 : 12.09.2012, 19:05:26 »
Jarrutehostimen letku tukitti ei muutosta. Imemällä alipainekellon letkusta ennakot nousee mutta puhaltamalla ei tapahdu mitää. Pitäisikö? Niin ja vaikka letkun irrottaa imusarjasta ei ennakot nouse, vain imemällä nousee.
vaparissa ei tapahdu mitään puhaltamalla turbollinen kello sitten erikseen, eli sekin olis toimiva  :-\

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200e käyntiongelmaa-toimii-saa poistaakin..
« Vastaus #74 : 12.09.2012, 19:29:43 »
Siis tämähän on turbo koneella, b19et. Eli puhaltamalla pitäisi tapahtua jotain?
Volvo 945 -98 Classic

 

Carcom Oy  Elekma