Vaihdoin syksymmällä AirTop 3500:aa höyrystimen (ja paloputken) -99 venelämmittimeen. Kysyin Kahalta, miksiköhän se hajosi Ruotsissa ilman ennakkovaroituksia. Ruotsin diesel on kuulemma sen verran erilaista, että käyttöiän ehtoopuolella oleva hyörystin saattaa antautua. Höyrystin on käytännössä ainoa kuluva osa ja venekäytössä se on kovilla, koska tulee paljon osateholla käyttöä. Se oliki selvästi palanut hehkusauvan kohdalta.
Muistuttivat vielä, että huollon jälkeen CO-taso pitää saatää kohdalleen paikallisella dieselillä, kun on uudet sisuskalut. Silloin -99, kun laitteen asensin CO-taso säädettiin ja hyvin toimi tähän asti.
Itse kysymykseen: Onkohan -12 Volvossa tuo CO-taso säädettävissä? Mikäli se on tehtaalla säädetty ruotsilitkulle, niin lämppäri ei toimi aivan optimaalisesti, vaan höyrystin tulee kulumaan ennen aikojaan.