Samppasport  Futurez

Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?

  • 133 Vastauksia
  • 41090 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #45 : 19.12.2012, 20:46:13 »
Mihin väitteesi perustuu? Kaveripiirissä ostettiin noin 30 kpl uusia autoja BMW:tä, Audia, Mersua, Skoda, Vw:tä ja Volvoa. Kyllä noissa volvoissa on eniten ollut "ominaisuuksia". Jopa sellaisia joita ollut 2005 vuoden mallissa, mutta ei oltu saatu korjattua 2010 vuoden malliin. Paras oli tuo softa, jonka ansiosta pääsee dieseliä öljyn joukkoon. Kysyin ensimmäisessä huollossa että pitäisikö ohjelma päivittää (Ei kuulemma tarvinnut) ja 4kk myöhemmin tuli takaisinkutsu tuosta aiheesta.

Paskakasa mikä paskakasa. Vielä 90-luvulla saattoivat osata noita traktoreita tehdä, mutta ei tänä päivänä. Ai niin erään suuren yrityksen leasing-autoina oli VOLVOJA. Normaali vikaantumisprosentti oli 0,6-0,7% väliin. Volvot kun tuli, niin vikaantumisprosentti nousi 2-3% väliin. Paras oli XC60 volvo jossa oli tukivarsi vääntynyt 30tkm kohdalla. Syyttivät käyttäjää vaikka corollalla oli samoja teitä ajettu ennen ja oli kestänyt  ;D. Nää on ihan faktoja ei mitään markkinamiesten propagandaa tai mutufiiliksiä.

Pitää osata olla objektiivinen asioille. Ja urbaanit legendat dsg:stä, kun lukee nettiä... HUOH. En taida omistaa volvo-laseja tai fleeceetakkia kolmen vuodenkaan jälkeen.

Ai niin tätillä hajosi jakopää V50 diesel:stä 202tkm kohdalla alle kaksi vuotta vanhasta autosta. Oli käynyt juuri 200tkm huollossa ja jakopäänvaihto piti olla 240tkm kohdalla (Yrittivät vonkia huoltokirjaa ja selittää, että jakopää olisi pitänyt vaihtaa 180tkm kohdalla, mutta huoltokirja kertoi ihan muuta). Täydellinen moottoriremontti. S60 volvosta tippui samassa perheessä peili kovalla helteellä neljä vuotta vanhasta autosta. Enkä pienempiä vikoja jaksa edes luetella.

Noista herää ainakin itsellä huomio Fordiin. Onko esim. XC 60:n alustassa miten paljon Fordia? Oliko V 50:n diesel PSA:n tekosia? Jne.
a car you can believe in

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #46 : 19.12.2012, 21:28:52 »
Noista herää ainakin itsellä huomio Fordiin. Onko esim. XC 60:n alustassa miten paljon Fordia? Oliko V 50:n diesel PSA:n tekosia? Jne.

Ihan D5 oli. Ainahan se on hyvä syyttää jotain muuta  ;D.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #47 : 19.12.2012, 22:02:06 »
Mihin väitteesi perustuu? Kaveripiirissä ostettiin noin 30 kpl uusia autoja BMW:tä,
BMW:n 4 koneista hajoaa jakopää järkiään alle 100 tuhannen. Ei mene takuuseenkaan välttämättä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12718
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #48 : 19.12.2012, 22:20:37 »
Mihin väitteesi perustuu? Kaveripiirissä ostettiin noin 30 kpl uusia autoja BMW:tä, Audia, Mersua, Skoda, Vw:tä ja Volvoa. Kyllä noissa volvoissa on eniten ollut "ominaisuuksia". Jopa sellaisia joita ollut 2005 vuoden mallissa, mutta ei oltu saatu korjattua 2010 vuoden malliin. Paras oli tuo softa, jonka ansiosta pääsee dieseliä öljyn joukkoon. Kysyin ensimmäisessä huollossa että pitäisikö ohjelma päivittää (Ei kuulemma tarvinnut) ja 4kk myöhemmin tuli takaisinkutsu tuosta aiheesta.

Paskakasa mikä paskakasa. Vielä 90-luvulla saattoivat osata noita traktoreita tehdä, mutta ei tänä päivänä. Ai niin erään suuren yrityksen leasing-autoina oli VOLVOJA. Normaali vikaantumisprosentti oli 0,6-0,7% väliin. Volvot kun tuli, niin vikaantumisprosentti nousi 2-3% väliin. Paras oli XC60 volvo jossa oli tukivarsi vääntynyt 30tkm kohdalla. Syyttivät käyttäjää vaikka corollalla oli samoja teitä ajettu ennen ja oli kestänyt  ;D. Nää on ihan faktoja ei mitään markkinamiesten propagandaa tai mutufiiliksiä.

Pitää osata olla objektiivinen asioille. Ja urbaanit legendat dsg:stä, kun lukee nettiä... HUOH. En taida omistaa volvo-laseja tai fleeceetakkia kolmen vuodenkaan jälkeen.

Ai niin tätillä hajosi jakopää V50 diesel:stä 202tkm kohdalla alle kaksi vuotta vanhasta autosta. Oli käynyt juuri 200tkm huollossa ja jakopäänvaihto piti olla 240tkm kohdalla (Yrittivät vonkia huoltokirjaa ja selittää, että jakopää olisi pitänyt vaihtaa 180tkm kohdalla, mutta huoltokirja kertoi ihan muuta). Täydellinen moottoriremontti. S60 volvosta tippui samassa perheessä peili kovalla helteellä neljä vuotta vanhasta autosta. Enkä pienempiä vikoja jaksa edes luetella.
Volvon öljyn ja dieselin sekoittumis topicciin joku linkitti saksalaisen jutun jossa kerrottiin että joissakin BMW:ssä oli havaittu vastaavia oireita lyhyessä ajossa.

työkaverilla tuli reilu 100tkm ajetusta Octaviasta DSG-laatikosta hammasrattaat ulos katsomaan kuskia. Ei tarvinut kokonaan maksaa 6000€ hintaista laatikkoa, maahantuoja maksoi puolet.

Jos tätisi V50:ssä oli volvon D5 niin siinä remmin vaihtoväli on 180tkm/10v niin kuin kaikissa uusissa Volvoissa. Tuon pidempää väliä ei ole.

Voitko vannoa ettei tuolla XC60:llä ole ajettu mihinkään monttuun ja koitetaan korjauttaa takuuseen? Tukivarsi kun on valuosa, ei ihan pienestä taivu. Itse ajoin omalla autolla 140kmh vauhtia kiveen ja silloin meni vain vanne ja auraukset vituilleen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #49 : 19.12.2012, 22:35:31 »
Jos tätisi V50:ssä oli volvon D5 niin siinä remmin vaihtoväli on 180tkm/10v niin kuin kaikissa uusissa Volvoissa. Tuon pidempää väliä ei ole.

Jännä homma, että huollossa eivät vaihtaneet remmiä ja yrittävät vaihtaa uutta huoltokirjaa jossa tuo vaihtoväli oli lyhennetty 180tkm tuosta 240tkm. Jos auto on työkalu jolla ajetaan noin 120tkm vuodessa, niin kyllä huollot on tehty ajallaan ja huolto-ohjelman mukaan. Volvo kyllä maksoi uuden moottorin ja myönsi virheensä tosin tappelun jälkeen.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12718
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #50 : 19.12.2012, 22:39:21 »
Jännä homma, että huollossa eivät vaihtaneet remmiä ja yrittävät vaihtaa uutta huoltokirjaa jossa tuo vaihtoväli oli lyhennetty 180tkm tuosta 240tkm. Jos auto on työkalu jolla ajetaan noin 120tkm vuodessa, niin kyllä huollot on tehty ajallaan ja huolto-ohjelman mukaan. Volvo kyllä maksoi uuden moottorin ja myönsi virheensä tosin tappelun jälkeen.
Remmin vaihto on erikseen tilattava lisätyö.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #51 : 19.12.2012, 22:50:02 »
Aloin ihan miettiä oman lähipiirini/kaveripiirin/kollegoiden/ym. tuttujen autokokemuksia.
- huonoin kokemus mielestäni oli yhden kaverin vm. 2003 MB E, jossa vuosia vanhanakin oli selittämättömiä sähkövikoja paljon, ja ne haittasivat myös käyttöä. Sähköinen jarrujärjestelmähän näissä oli valmistajankin myöntämästi murheenkryyni, mutta muita häiriöitä tässä yksilössä oli. En tiedä ruostuiko myös - ruostuminen oli pitkään MB:n vika.
- uusia BMW 3-kuskejahan tuntuu ärsyttävän istuimen tukirungon metalliosien ruostuminen jo melkein uusista autoista. Maahantuojaa ei kiinnosta.
- paras auto lienee yhden isännän Hyundai-citymaasturi, joka on kestänyt jo vuosikaudet ja 300000 km ilman ongelmia
- yhdellä jannulla uudehkon Golf-farkun ruostuminen sai omistajansa raivon partaalle. Vaihtoi uuteen samanlaiseen silti, mutta aikoo vaihtaa sen takuuaikana pois sillä ei luota TSI-koneen jakoketjuun ja DSG-laatikkoon. Kuitenkin seuraavakin auto kai on VW, joten ihan onneton ei kai ole ollut se auto noin muuten. Toinen tuttu on taistellut myyjää ja maahantuojaa vastaan vissiin kuluttajaviranomaisia myöten Golfin ruostumisesta. Ruostuminen oli myös ainakin Jettan tyypillinen ongelma.
- Volvokuskit ovat olleet pääsääntöisesti tyytyväisiä, mutta yhdellä oli 2000-luvun alun S60:ssä ollut paljon ongelmlia, osa tosin sitä kun silloinen koiranluu ei kestänyt ajoa. Harkitsi kuitenkin uudemman vähän ajetun Volvon hankkimista toivossa, että olisi parempi yksilö, kun tuo S60 oli kai muuten ollut ihan mieluinen auto.
- yks kaveri piti tarkoin huolen, että BMW 5 dieselisä ostaessaan, lopulta osti joku vm. -99 tms., oli autosta poistettu ne jotkut imusarjan läpät jotka ilmiselvästä tyyppiviasta johtuen saattavat aiheuttaa irrotessaan huomattavan kalliita vikoja koneeseen
- Erään autokauppaketjun vaihtoautopuolen pomo varoitteli, että BMW:n jonkun mallin automaattilaatikot usein leipovat viimeistään 250.000 km tietämillä. En tiedä mikä vaihteistotyyppi oli kyseessä, mutta tämä malli oli aiheuttanut kai kuluttajansuoja-asioita
- Toyotakuskeilla ei ole ollut mukisemista autoistaan. Omasta Toyotastani hajosi 100.000 km:n tienoilla manuaalilaatikosta laakeri, joka hajotti toisenkin. Korjaus ei ollut onneksi kallis nyrkkipajalla. Ainoa vaihteisto, joka on minulta 2000-luvun autoista koskaan hajonnut, mukaan lukien automaattilaatikot. Auto söi myös öljyä - ei se mikään hirmuinen öljykirnu sentään ollut, mutta typerältä tuntui pitää öljytonkkaa aina mukana ja tuhrata öljytikun kanssa säännöllisesti. Yllä mainittu mersumies on nykyään tyytyväinen Toyotan omistaja. Isältä hajosi vm. 2003 farkku-Avensiksesta joku elektroninen ihmeboksi vähillä kilometreillä mutta se meni myyjäliikkeen piikkiin.
- Skodamiehillä ei ole ollut valittamisen aihetta tähän mennessä
- 2000-luvun Opelin omistajalta kuullut myrkyllisiä kokemuksia autostaan

Mitä näistä pitäisi päätellä? En minä tiedä - ei varmaan mitään.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2012, 22:52:10 kirjoittanut Säppo »

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #52 : 20.12.2012, 06:39:46 »
Olen töissä autoliikkeessä jolla on edustettuna 13 vai 14 eri merkin huolto ja varaosat, niin järkijään kaikissa uusissa autoissa on vikoja ja niidenkään kuljettajat ei ole tyytyväisiä. Ja voin sanoa että volvo ei ole vikaisimmasta päästä ja volvon takuu toimii todella joustavasti ja nopeasti verrattuna moneen muuhun merkkiin nähden.
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #53 : 20.12.2012, 06:41:52 »
Remmin vaihto on erikseen tilattava lisätyö.

Tuskin on jos kilometrimäärä ei ole tullut täyteen.

Muutenkin alan ymmärtää tuon volvon huollon logiikan, että kannattavampaahan se on antaa asiakkaan moottorin laueta, entä ehdottaa asiakkaalla vaadittavan työn teko, koska ensimmäisestä tulee huomattavasti enemmän lisätyötä. Kysyn vain miksi "huoltoneuvojalle" maksetaan palkkaa?

Säppon mainitseman ruostumisen uudessa autossa vein volvon kohdalla, jopa kuluttajariitalautakuntaan joka oli sitä mieltä, että uudessa autossa saa olla ruostetta, kun se ei ole esteettisesti näkyvillä. Volvo on myös ainoa suurista "premiumvalmistajista" (Premium on mielikuva ja se on volvosta kaukana), joka lyö lyöntipainot alumiinivanteisiinsa että lakat lähtee vanteista (Bmw, Audi ja mersu käyttää liimapainoja).

Se että volvo-kuskit on pääsääntöisesti tyytyväisi johtuu ihan ihmisen perusluonteesta, kun halutaan uskotella volvolasit päässä, kun päästy myyntimiesten mainostamaan premium-luokkaan, että kyllä tämä on se hyvä ostos. Eihän tuota voi myöntää, että on pistänyt viimeiset tai oikeastaan pankin rahaa 40-50k€ 2.4 litraiseen 140 heppaiseen karvalakki V70 volvoon, jolla voi olla tientukkona ja huollot maksavat mansikoita.

Autot on asioita jotka herättävät tunteita, mutta toiset pystyvät olemaan niistä asioista objektiivisiä. Eräällä toisella palstalla kerroin kolmen vuoden historiani volvon omistajana ja mitä kaikkea autoon tuli 37tkm matkalla (13 takuuhuolto käyntiä eivät vieläkään saaneet kaikkia vikoja pois). Unohdin myös mainita V50 ilmenneen hengenvaarallisen vian, kun auto oli ohitustilanteessa lyönyt itsensä vikatilaan ja tehot hävinnyt. Tuttu tässä tapauksessa kerkeäsi palata omalle kaistalleen. Auto huoltoon. Oli vaihdettu osa kunnes 2kk myöhemmin toisella kertaa ohitettaessa oli auto taas lyönyt itsensä vikatilaan ja elämä oli loppua yhdistelmän keulaan. Tämän jälkeen kommentit oli ollut volvon huollossa, että maahantuoja on ohjeistaut, että ensin vaihdetaan toinen komponetti ja vasta sitten uudelleen vian ilmetessä toinen. Volvo jäi toisen tapahtuman jälkeen liikkeeseen. Itsellä oli samanalaiset ongelmat partikkelisuodattimen lämpötilanturin kanssa, että ohitustilanteessa hävisi tehot. Hämeen autovarusteen mukaan kyseisen komponentin hajoaminen johtuu lämpimästä paikasta (36tkm ajettuna ja alle kolme vuotta vanhana). Nopeasti muualta kuin täältä löytyi 3-5kpl XC70/V70 missä tuo lämpötilaanturi oli mennyt rikki 2.0 ohjelmiston päivityksen yhteydessä. Yrittivät laskuttaa tuosta anturin vaihdosta takuun loputtua 300 euroa, mutta tulivat volvolla toisiin ajatuksiin, kun eivät voineet vedota minun huoltaneen autoa missään muuaalla kuin valtuutetussa merkkihuollossa sinisellä.

Enkä väitä etteikö muissakin autossa olisi vikoja joita voi ominaisuuksikin sanoa, mutta kyllä ostamani XC70 oli sellainen paskakasa, että huhhuh. Samat ominaisuudet löytyi myös muutaman muun uudessa volvoista XC70/V70 eli ne oli ihan valmistajan/maahantuojan tiedossa. Kiinalainen omistus tuskin tulee parantamaan tuota laatua/työnvalvontaa. Päinvastoin.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #54 : 20.12.2012, 06:44:54 »
Olen töissä autoliikkeessä jolla on edustettuna 13 vai 14 eri merkin huolto ja varaosat, niin järkijään kaikissa uusissa autoissa on vikoja ja niidenkään kuljettajat ei ole tyytyväisiä. Ja voin sanoa että volvo ei ole vikaisimmasta päästä ja volvon takuu toimii todella joustavasti ja nopeasti verrattuna moneen muuhun merkkiin nähden.

Maksettu mainos  ;D. Viitaten tuohon yhteen yritukseen joissa volvon leasing jälkeen selvästi tilastoissa tuli pomppaus vikojen suhteen.

Tuosta olen samaa mieltä, että kaiken tekniikan lisääntymisen vuoksi autoissa on huomattavasti enemmän vikoja. Toisaalta tämähän on hyvinkin tiedossa esimerkiksi MB:n suhteen. He tiesivät että 124 mersu on liian kestävä ja hyvä tuotos. Seuraava W210 olikin sitten mitä oli. Lopun voi kysyä taksimiehiltä, kun heidän toiveensa olisi vielä veivilasit mersuun. 
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #55 : 20.12.2012, 07:39:53 »

Se että volvo-kuskit on pääsääntöisesti tyytyväisi johtuu ihan ihmisen perusluonteesta, kun halutaan uskotella volvolasit päässä, kun päästy myyntimiesten mainostamaan premium-luokkaan, että kyllä tämä on se hyvä ostos. Eihän tuota voi myöntää, että on pistänyt viimeiset tai oikeastaan pankin rahaa 40-50k€ 2.4 litraiseen 140 heppaiseen karvalakki V70 volvoon, jolla voi olla tientukkona ja huollot maksavat mansikoita.

...


Säppon mainitseman ruostumisen uudessa autossa vein volvon kohdalla, jopa kuluttajariitalautakuntaan joka oli sitä mieltä, että uudessa autossa saa olla ruostetta, kun se ei ole esteettisesti näkyvillä. Volvo on myös ainoa suurista "premiumvalmistajista" (Premium on mielikuva ja se on volvosta kaukana), joka lyö lyöntipainot alumiinivanteisiinsa että lakat lähtee vanteista (Bmw, Audi ja mersu käyttää liimapainoja).


Todettakoon, että tuntemieni volvoilijoiden tapauksessa:
1) "premium-luokkaan" pääseminen ei ole ollut minkäänlaisena tavoitteena (puhuitko kuitenkin itsestäsi?) ja
2) yksi syy tyytyväisyyteen on ollut auton luotettavuus
3) jos on ollut autossa vika, joita ei siis monta ollut pl. yhden käyttäjän kokemus s60:stä 2000-luvun alussa, se ei ole ollut korjauskustannuksiltaan tuhansien eurojen korjauskulut aiheuttava saksalaismallinen konerikko

Kertoisitko, millainen ruostevaurio Volvossasi oli? En ole ennen kuullutkaan, että 1990-luvun jälkeisen ajan Volvo ruostuisi kolaroimatta. Voisin objektiivisesta mielenkiinnosta hankkia tämän ratkaisun itselleni, lautakunnan ratkaisut lienevät julkisia niin kuin valtion viranomaisten ratkaisut useimmiten ovat.

Siitä leasing-autoja käyttävästä firmasta kiinnostaisi ensinnäkin tietää, mitä autoja oli ennen Volvoa - eli mikä on vertailukohta? Jos ottaa missioksi etsiä kaiken mahdollisen Volvon laatua vastaan puhuvan datan - kuten sinä autoosi syvästi tyytymättömänä, de facto subjektiivisesti ja tosiasiallisen objektiivisuuden aikaa sitten unohtaen selvästikin olet tehnyt - löytyy varmasti jos vaikka mitä tilastotietoa. Uuttera ihminen löytää vastaavia tietoja mistä tahansa muustakin yleisesti käytössä olevasta automerkistä kun muistaa olla yhtä lailla subjektiivinen kuin sinä olet ollut.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2012, 07:42:16 kirjoittanut Säppo »

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #56 : 20.12.2012, 10:11:27 »
Eiköhän nimimerkki Karpan ajatus maailma kiteydy täysin tähän
"Se että volvo-kuskit on pääsääntöisesti tyytyväisi johtuu ihan ihmisen perusluonteesta, kun halutaan uskotella volvolasit päässä, kun päästy myyntimiesten mainostamaan premium-luokkaan, että kyllä tämä on se hyvä ostos. Eihän tuota voi myöntää, että on pistänyt viimeiset tai oikeastaan pankin rahaa 40-50k€ 2.4 litraiseen 140 heppaiseen karvalakki V70 volvoon, jolla voi olla tientukkona ja huollot maksavat mansikoita.
"
Se että haukutaan autot ja niiden omistajat menee jo aika säälittävlle tasolle. ::) 
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #57 : 20.12.2012, 11:05:00 »
BMW:n 4 koneista hajoaa jakopää järkiään alle 100 tuhannen. Ei mene takuuseenkaan välttämättä.

Tätä odotellessa sitten... Vielä ei ole ongelmia ollut, vaikka on jo 19 000km ajettu ja kohta vuosi valmistuksesta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #58 : 20.12.2012, 11:08:36 »
Kertoisitko, millainen ruostevaurio Volvossasi oli? En ole ennen kuullutkaan, että 1990-luvun jälkeisen ajan Volvo ruostuisi kolaroimatta. Voisin objektiivisesta mielenkiinnosta hankkia tämän ratkaisun itselleni, lautakunnan ratkaisut lienevät julkisia niin kuin valtion viranomaisten ratkaisut useimmiten ovat.

Löytynee foorumilta, joko täältä tai edelliseltä. Muistan ainakin jossain topicissa käsitellyn oikein kuvien kanssa tiettyjen osien ruostumista.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #59 : 20.12.2012, 11:30:20 »
Tätä odotellessa sitten... Vielä ei ole ongelmia ollut, vaikka on jo 19 000km ajettu ja kohta vuosi valmistuksesta.
Dieseleistä en tiedä mutta bensamalleissa tuota on esiintynyt. Päivitys paketti on olemassa tuohon,mutta niitä vaihdetaan vasta asiakkaan piikkiin kun vahinko on jo tapahtunut. No ei tuo kallis remppa ole n 1500€
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Carcom Oy  Elekma