Niin hei ja sitte semmonen kyssäri viel että onkos tolla merkitystä onko toi ilmamäärämittari turboa ennen vai jälkeen? kun kaasarithan menee sekasi mikäli ne ei oo paineistettu. ja eikös noissa sähköisissä ruiskussa se ole ennen ahdinta vaikka tosin niissähän on lambda-anturi yhteityössä ohjauksen kanssa... tiä näistä taas... 
Sähköruiskussa se on ennen turboa alkuperäisesti, mutta niinkuin Ari E sanoi täällä foorumilla on ollut puhetta / on kokeiltu että sen voi laittaa myös turbon jälkeen ennen kaasuläppää.
K-jet turbossa "ilmamäärämittari" on ohjauspaineensäätimen ja määräjakajan kanssa ennen turboa ilmanpuhdistimen luona, Vapari k-jetissä ne kaikki sijaitsee imusarja alla

Ja k-jetissä on ns lautas mallinen "ilmamäärämittari" joka sijaitsee määräjakajan "sisällä", lautanen säätää venttiiliä ilmamäärän mukana.
Tuossa on muutama kuva Turbo k-jetronicistä.


Eli turbossa on tuollainen ilmanpuhdistaja jossa on nuo kaikki ruiskuvermeet kiinni.

Tuossa on k-jetronicin toiminta periaate

