Nyt kun lomilla olin, niin en kerennyt muuta kuin vaihtamaan kampuran stefaa ja kolvaamaan pohjaa, eli jäi tutkimatta tehostin. Mutta kun ajoin ~50km matkaa ja vedin sen jälkeen auton parkkiin, oli ohjaus siinä parkkeeraus vaiheessa ihan kevyt ja toimi hyvin. Mutta huomasin että kierrokset ei pudonnut normaaliin vaan pysyi n. 1100rpm niin sammutin auton ja käynnistin uusiksi, sitten oli taas kierrokset tyhjäkäynnillä normaalit? Mutta samalla kun käynnisti uusiksi auton, oli ohjaus taas kankea
ja enemmän on kankeutta vasemmalle kääntäessä, eli taitaa raidetanko olla vaihtokunnossa, koska oikealle kääntäessä toimii useasti paremmin? Jos pumppu olis kaput niin eihän toimisi kumpaankaan suuntaan? Entä jos sen koko järjestelmän liruttaisi tyhjäksi ja huutelisi vaikka naftalla tmv. Koska vanha öljy oli aivan saakelin mustaa kuraa että jos ei vaan pelkällä atf huutelulla tullut riittävän puhtaaksi?
Huuhtelu voi hyvin auttaa, riippuen miten tarkasti lirutit vanhat poies niin melko varmasti noin 30% järjestelmän tilavuudesta ei tule pois ellei oikeasti ala purkamaan juttuja. Paras tapa tyhjentää tanko on pyörät ilmassa kelata muutama kerta laidasta laitaan kun banjot tangosta on löysätty että se pääsee laskemaan liemet pihalle, mutta niitä aukoessa on hyvä olla tarkkana puhtaudesta kun ovat usein melkosen saissen peitossa. Parhaita suorituksia on ne, kun tehostimeen on laitettu jotakin vääräntyyppistä öljyä, voi tarttea huuhtoa useitakin kertoja.
Pahoitteluni muuten että olen saanut yhden mielensäpahoittajan pahoilleen, ehkä se yksityisviestillä tai muuten uskaltaisi kertoa sulle mikä tuon pumpun vastuskuorman kasvattamisen idea olisi,(mun nähtäväksi sitä ei saa päästää näemmä

Joillakin katkeruus aiheuttaa tosi hauskoja toimintamalleja

). Kenties se saattaisi "poistaa" tuon tosi kevyen käännön tehostuksen laskemalla tangolle tulevaa syöttöpainetta jolloinka kevyesti kääntäessä tehostusta ei juuri olisi niin se ei juuri puoltasi.
Paluuletkuun voi halutessaan rakennella suodattimen, mulla on ollut pitkään mielessä koneistellä letkujen väliin asennettava irtopalikka jossa esim vinokoneen moottoriöljynsuodatin, jolla sais puhisteltua tehostinjärjestelmiä ja miksei vaikka automaattilootankin öljynkiertoja. Ihan näin testinä vaan joskus laitoin hyddissuodattimen melkosella liitinpatentilla yhteen autoon jossa oli pumppu tuhoutunut ja tehnyt huikean määrän metallijauhoa kaikkialle järjestelmään. Hileen lilluminen nesteen seassa loppu nopsaan suodatinrakennelman kanssa.
Tuo muuten ei ole ihan tavatonta että noi alkaa tehostelemaan ihan miten sattuu, on muutama kappale tullu vastaan että tehostaa parkkiin vekslatessa väärään suuntaan tai tekee muuta aivan älytöntä. Molemmat tangot vaihtamalla homma futaa, mutta vieläkin on purkamatta se toinen minkä niistä tangoista säästin ihan tutkimuskohteeksi. Kun sais joskus aikaseks...