Elikkäs tuli tuossa ostettua 850 2,4 10v -94. Ostettaessa auto ei käynyt kuin neljällä no syyksi ilmeni että yks tulppa oli palanut, no laitoin uuden tulpan ja muuten pelaa aivan hyvin mutta kiihdyttäessä tulee reilusti sinistä ja kiihtyminen vähän nykivää. Rikkinäinen tulppa oli TOSI karstanen. Kun kävi neljällä niin silloin ei savuttanut sinistä. Venttiilinvarrenkumit kenties vai mitä mieltä muut?
Mututuntumalla sanoisin,että siinä pytyssä johon tulpan vaihoit on vikaa jos pidempääkin/jatkuvasti käryää
... siis öljyä pääsee sinne männän päälle?>mäntä/männän renkaat (voineet jumia jos pitkäänkin vajaapyttynen tai karstanen ollu tai no.. onhan vajaapyttynen se vitonen muutenkin
?),kansivauriot saattas kai myös savutusta aiheuttaa venttiiliohjuri varsinkin moottorijarrutuksessa?>kansipahvi,tai voisiko kannessa olla jopa halkeamaa.... ei kai nyt imukanavaan sentään?ettei vaan ns. moniongelmainen tapaus jossa polttoainepuolellakin oiretta>ainakin lamdan ja katin luulis ottavan itseensä "öljykylvyistä" jne....siihen sitten ne polttoainepumpun releet ym. järjestelmän sekottavat elementit ,niin voihan tuo jopa mustaakin savua pukata..... Voishan tuon puristuspainemittauksen tehdä tai pistää sopivan jyrkkään alamäkeen valumaan (Jos manuaali)) pieni pykälä (ykkönen) päällä kone sammutettuna ja kuulostella nytkähtääkö joka pytty kerrallaan samaan
tahtiin vai laskeeko joku nopammin läpi puristusvaiheen jne...ja sitten tutkiskella lisää jos ei puristukset ole tasaiset jne.. yksi kerrallaan pois sulkien.....mahtaa niitä vikakoodejakin olla vino pino jos huoltohistoriakin tuntematon?> eli ensin nollaus sitten vähä ajoo ja uusi luku jos liikaa vikakoodeja pukkaa?