Proturbo  Autodiagnoosi

850 ongelma

  • 16 Vastauksia
  • 4736 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Various

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
850 ongelma
« : 10.09.2012, 20:28:42 »
Elikkäs tuli tuossa ostettua 850 2,4 10v -94. Ostettaessa auto ei käynyt kuin neljällä no syyksi ilmeni että yks tulppa oli palanut, no laitoin uuden tulpan ja muuten pelaa aivan hyvin mutta kiihdyttäessä tulee reilusti sinistä ja kiihtyminen vähän nykivää. Rikkinäinen tulppa oli TOSI karstanen. Kun kävi neljällä niin silloin ei savuttanut sinistä. Venttiilinvarrenkumit kenties vai mitä mieltä muut?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: 850 ongelma
« Vastaus #1 : 10.09.2012, 20:34:08 »
oletko ehtinyt katsoa onko vikakoodeja konetilan diagnostiikkaboksista?

edit: ja kuluttaako kuinka paljon öljyä?
« Viimeksi muokattu: 10.09.2012, 20:35:39 kirjoittanut Mustalaatikko »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Various

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ongelma
« Vastaus #2 : 10.09.2012, 20:42:29 »
oletko ehtinyt katsoa onko vikakoodeja konetilan diagnostiikkaboksista?

edit: ja kuluttaako kuinka paljon öljyä?

Just tuossa löysin nuo ohjeet vikakoodien lukuun niin häätyy huomenna katella ne..Öljyn kulutuksesta ei vielä hajua kun tuossa äsken vaihoin sen tulpan ja sen jälkeen noin 50 kilsaa ajelin, sinistä tulee kyllä aika reippaan puoleisesti.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ongelma
« Vastaus #3 : 10.09.2012, 20:43:29 »
Paljonko on ajettu?
144-70

Poissa Various

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ongelma
« Vastaus #4 : 10.09.2012, 20:45:37 »

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ongelma
« Vastaus #5 : 10.09.2012, 20:57:26 »
Elikkäs tuli tuossa ostettua 850 2,4 10v -94. Ostettaessa auto ei käynyt kuin neljällä no syyksi ilmeni että yks tulppa oli palanut, no laitoin uuden tulpan ja muuten pelaa aivan hyvin mutta kiihdyttäessä tulee reilusti sinistä ja kiihtyminen vähän nykivää. Rikkinäinen tulppa oli TOSI karstanen. Kun kävi neljällä niin silloin ei savuttanut sinistä. Venttiilinvarrenkumit kenties vai mitä mieltä muut?

Mututuntumalla sanoisin,että siinä pytyssä johon tulpan vaihoit on vikaa jos pidempääkin/jatkuvasti käryää :P... siis öljyä pääsee sinne männän päälle?>mäntä/männän renkaat (voineet jumia jos pitkäänkin vajaapyttynen tai karstanen ollu tai no.. onhan vajaapyttynen se vitonen muutenkin ;)?),kansivauriot saattas kai myös savutusta aiheuttaa venttiiliohjuri varsinkin moottorijarrutuksessa?>kansipahvi,tai voisiko kannessa olla jopa halkeamaa.... ei kai nyt imukanavaan sentään?ettei vaan ns. moniongelmainen tapaus jossa polttoainepuolellakin oiretta>ainakin lamdan ja katin luulis ottavan itseensä "öljykylvyistä" jne....siihen sitten ne polttoainepumpun releet ym. järjestelmän sekottavat elementit ,niin voihan tuo jopa mustaakin savua pukata..... Voishan tuon puristuspainemittauksen tehdä tai pistää sopivan jyrkkään alamäkeen valumaan (Jos manuaali)) pieni pykälä (ykkönen) päällä kone sammutettuna ja kuulostella nytkähtääkö joka pytty kerrallaan samaan
tahtiin vai laskeeko joku nopammin läpi puristusvaiheen jne...ja sitten tutkiskella lisää jos ei puristukset ole tasaiset jne.. yksi kerrallaan pois sulkien.....mahtaa niitä vikakoodejakin olla vino pino jos huoltohistoriakin tuntematon?> eli ensin nollaus sitten vähä ajoo ja uusi luku jos liikaa vikakoodeja pukkaa?
« Viimeksi muokattu: 10.09.2012, 21:04:43 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1784
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850 ongelma
« Vastaus #6 : 10.09.2012, 20:58:46 »
Mittaappas puristuspaineet siitä koneesta.
Teki juurikin samanlailla yks purkuauto, kun puuttui venttiilistä palanen...tai voi olla tietysti yksi sylinterikin väljä...
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Various

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ongelma
« Vastaus #7 : 10.09.2012, 21:05:48 »
Mututuntumalla sanoisin,että siinä pytyssä johon tulpan vaihoit on vikaa jos pidempääkin/jatkuvasti käryää :P... siis öljyä pääsee sinne männän päälle?>männän renkaat (voineet jumia jos pitkäänkin vajaapyttynen tai karstanen ollu tai no.. onhan vajaapyttynen se vitonen muutenkin ;)?),kansivauriot saattas kai myös savutusta aiheuttaa venttiiliohjuri varsinkin moottorijarrutuksessa?>kansipahvi,tai voisiko kannessa olla jopa halkeamaa.... ei kai nyt imukanavaan sentään?ettei vaan ns. moniongelmainen tapaus jossa polttoainepuolellakin oiretta>ainakin lamdan ja katin luulis ottavan itseensä "öljykylvyistä" jne....siihen sitten ne polttoainepumpun releet ym. järjestelmän sekottavat elementit ,niin voihan tuo jopa mustaakin savua pukata..... Voishan tuon puristuspainemittauksen tehdä tai pistää sopivan jyrkkään alamäkeen valumaan (Jos manuaali)) pieni pykälä (ykkönen) päällä kone sammutettuna ja kuulostella nytkähtääkö joka pytty kerrallaan samaan
tahtiin vai laskeeko joku nopammin läpi puristusvaiheen jne...ja sitten tutkiskella lisää jos ei puristukset ole tasaiset jne.. yksi kerrallaan pois sulkien

normaalisti kiihdyttäessä ei minun mielestä savuta mitä tuossa kattelin mutta reilummin kun kiihdyttää niin pukkaa sinistä(ei pöläytä vaan tulee tasasesti koko ajan) Ei tietoa kuinka kauan ollu vajaapyttynen, leimattu kuintenki muutama kuukausi sitten ja tulpat oli näköjään vaihettu korjaamolla 4 kuukautta sitten. Vois huomenna katella nuo puristuksetki mittarilla. Sen tuossa kuitenki kattelin että nesteet ja öljyt omilla paikoillaan.

Poissa Various

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ongelma
« Vastaus #8 : 10.09.2012, 21:09:23 »
Mittaappas puristuspaineet siitä koneesta.
Teki juurikin samanlailla yks purkuauto, kun puuttui venttiilistä palanen...tai voi olla tietysti yksi sylinterikin väljä...

juu kattelen huomenna nuo puristukset. Vedot tuntuu olevan kuitenki aivan hyvin tallessa.Kihdyttäessä tapahtuva "nykiminen" ei mitenkään suurta mutta huomaa kuitenkin..

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ongelma
« Vastaus #9 : 10.09.2012, 21:13:51 »
Kertoilehan oliko mäntä vai venttiili ku poiki tällä kertaa>tuon männän ohi ku pukkaapi paineet sinne kampikammioon niin voipi öljyn tuupata muidenkin mäntien päälle :P?

Ei kai noilla kilometreillä pitäs vielä normaalisti mäntien poikia? Tiedä sitten noista karstottuneista/huoltamattomista koneista sitten....> huohotin/ilmanputsari tukossa tms...?

 Juu, ei muuta kuin kosketelkaahan toisianne...siitä se suhde alkaa lämpenemään....
« Viimeksi muokattu: 10.09.2012, 21:20:45 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa Various

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ongelma
« Vastaus #10 : 10.09.2012, 21:19:58 »
Kertoilehan oliko mäntä vai venttiili ku poiki tällä kertaa>tuon männän ohi ku pukkaapi paineet sinne kampikammioon niin voipi öljyn tuupata muidenkin mäntien päälle :P?

Ei kai noilla kilometreillä pitäs vielä normaalisti mäntien poikia? Tiedä sitten noista karstottuneista/huoltamattomista koneista sitten.

 Juu, ei muuta kuin kosketelkaahan toisianne...siitä se suhde alkaa lämpenemään....

Muitten pyttyjen tulpat aivan puhtaat. Karstaa ei tosiaan ollu kuin tuossa yhdessä tulpassa oli aivan täynnä mustaa mönjää joka oli muurautunu siihen tulppaan.Eikö tosiaan savutellu yhtään sillon ko kävi neljällä. Huollot kyllä tehty minusta aivan hyvin(entinen omistaja vanhempi naishenkilö) Belgiasta näytti olevan joskus uitettu suomeen. Ilmanputsari oli kyllä aika heikossa kunnossa,putsailin sitä vähän paineilmalla kun uus tulee vasta keskiviikkona.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2012, 21:27:10 kirjoittanut Various »

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ongelma
« Vastaus #11 : 10.09.2012, 21:36:35 »
Juu, tuo putsariteoria ei sitten toimine...saapas nähdä vuotaako ohi jostain kuitenkin..... vai peräti tokenee ajan kanssa jahka saa karstat ym. mönjät poltettua pois....lienee vika ilmaantunut leiman jälkeen?>ainakin nelipyttysenä tuskin päästöt läpäisee leimalla.....kuuluuko ilmanputsarikoteloon joutokäynnillä merkkejä?>eli "supatusta" venttiiliviasta?(vanhoissa dieseleissä otin joskus koko imusarjan pois niin selvis tuokin supatteleva pytty :P ...tosin nämä bensamööpelit kaasuläppäkoteloineen jne. lienee vaikeampi paikallistaa moiset suhuäänet sinänsä.... pakopuolellakin se voi tietysti olla...

Mullakin meni ajokieltoon espoossa vaikka pyöri kaikilla ei savuttanu sinistä vaan oli nopian käynnin arvot sekasi tjsp. tuossa 96-20v kasipätkässä  ,sekin  belgian malli 200 000km mittarissa :'(.

Anway toivotaan parasta ja pelätään pahinta......
« Viimeksi muokattu: 10.09.2012, 21:52:56 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: 850 ongelma
« Vastaus #12 : 10.09.2012, 21:49:32 »
jänniä nämä katalysaattoriautot tosiaan, mulla kulu samanlaisessa kasipätkässä litra öljyä tuhannella kilometrilla ilman että savutti tai vuoti alleen yhtään ja leima tuli aina heittämällä. Pakoventtilivika vaan tuli vissiin lopulta, kahdesta pytystä hävisi puristukset, siihen asti veti oikein hyvin.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ongelma
« Vastaus #13 : 10.09.2012, 22:11:02 »
jänniä nämä katalysaattoriautot tosiaan, mulla kulu samanlaisessa kasipätkässä litra öljyä tuhannella kilometrilla ilman että savutti tai vuoti alleen yhtään ja leima tuli aina heittämällä. Pakoventtilivika vaan tuli vissiin lopulta, kahdesta pytystä hävisi puristukset, siihen asti veti oikein hyvin.

Juu, onneksi en omista moisia ;)! Jää rahaa löpöönkin....

Tais olla kuspiä se inssi joka ajokiellolla piikitti.....vaan ainahan ne etelän tyypit vähä kireitä taitaa ollakkin.....vaihoinmpa kostoksi koko ECU laatikon ja sitten vielä autonkin  :P....hyvin rupes vetelemään ja meni heittämällä kaupaksikin...paljos oli mittarissa ku leipo pakoventtiilit?

Ps. mullakin söi öljyä jos laitto ylämerkkiin ?> puoleen väliin ku kulutteli/täytteli vaihossa niin söi huomattavasti vähemmän....tosin vuotihan tuo takapään stefakin ku oli huohotin sihti päässy pakkasella tukkoon hyytymään...Eipä tuo menoa haitannu tai sitä insinööriäkään kiinnostanut....
« Viimeksi muokattu: 10.09.2012, 22:27:24 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: 850 ongelma
« Vastaus #14 : 10.09.2012, 22:23:36 »
Tais olla kuspiä se inssi joka ajokiellolla piikitti.....vaan ainahan ne etelän tyypit vähä kireitä taitaa ollakkin.....vaihoinmpa kostoksi koko ECU laatikon ja sitten vielä autonkin  :P....hyvin rupes vetelemään ja meni heittämällä kaupaksikin...paljos oli mittarissa ku leipo pakoventtiilit?

Jotain päälle 289tkm, tuollahan se vehje on itseasiassa vielä myynnissäkin
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=23105.0

Öljyä se söi kyllä monta vuotta ennen hajoamistaan.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Elekma  Autoracing