Juu perinteinen Bochin tai Motorolan -tyyppinen vaihtovirtalaturi.
Pääsulake ja muut ovat ehjiä ja tuntuvat ainakin toimivan. Eikös pääsulakkeen rikkoutuminen tai huono kontakti pitäisi poistaa virran kulun kokonaan? Laturin hihnakin tuntuu olevan kohtuu tiukalla.
Hieman vaihtelevasti nuo sähköt ovat viime päivinä vähentyneet. Ensin alkoi käynnistysongelmat, varsinkin jos valot oli vähänkin aikaa päällä sammuttamisen jälkeen eli akkuun ei pakkautunut montaakaan ampeeria, vaikka ajeli vähän pidempään. Amp- valo paloi hetken aikaa ajon aikana, sitten meni vilkut, tuuletin ja pyyhkimet, vain ajovalot ja mittariston valot jäivät palamaan himmeänä, ja sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin kuin piuhoilla.
Kuten sanoin, niin ensin epäilin tuota 2v vanhaa akkua, mutta eikös virtaa pitäisi kiertää koneen käydessä enemmän kuin 11,5 V ja virran luulisi riittävän kaikille valoille ajon aikana vaikka akku olisikin väsähtänyt?
Tuo Kimisedän järjestys on varmaan hyvä. Huomenna vielä sulakkeiden ja liitinten läpikäynti ja sitten Motonettiin hakemaan uudet hiilet.