RallyBaron  Samppasport

D5 (ja 2.4d) moottorin kestävyys

  • 6 Vastauksia
  • 32075 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hapsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
D5 (ja 2.4d) moottorin kestävyys
« : 15.09.2012, 13:45:30 »
Terve,

omassa autossani alkaa olla 400tkm mittarissa ja alkanut hieman mietityttää tuo D5:sen kestävyys. Hyvinhän tuo käy ja kukkuu, mutta missä vaiheessa voi odotella ongelmia? Ja ehkäpä vielä keskeisempi kysymys on se, että miten tuon saa kestämään mahdollisimman pitkään?

Tietenkin hihnojen vaihdot pitää tehdä ajallaan ja öljyt olen pyrkinyt vaihtamaan 15tkm välein. Koneeseen on kaadettu minun toimestani ja ilmeisesti edellisten omistajien toimesta Mobilia. Suuttimet tuossa taitaa olla vielä alkuperäiset. Turboon ei ole koskettu ilmeisesti ainakaan pariin sataan tuhanteen. Ainoa "vika" on venttiilikopan tiivisteen vuotaminen. Ilmenee siten, että  suuttimien kourussa ja jakopäänpuoleisessa moottorin kyljessä on öljyä. Öljyä ei juurikaan kulu.

Muiden näkemykset ja mahdolliset isommat ongelmat tuon moottorin kanssa olisi mielenkiintoista kuulla.
V70 2.4d -02 "Nokis"

Poissa mpo69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: D5 (ja 2.4d) moottorin kestävyys
« Vastaus #1 : 15.09.2012, 14:09:03 »
Sanoisin, että mitä sitä turhaan tuollaisia miettimään. Ongelmia tulee varmasti aikanaan mutta turha niistä murehtia etukäteen. Tosin autosi on jo melko paljon ajettu ja heikkohermoisimmat olisivat jo vaihtaneet ajat sitten vähemmän ajettuun ;)

Jatkat vaan ajoa ja laitat koneeseen riittävän laatuluokituksen omaavaa öljyä (Mobiliakin on monenlaista).

Itsellä 100tkm ajettu D5, öljyt vaihtuneet kerran vuodessa eli n. 25tkm vanhoina.
S60 D5 vm. 09
"Aina ei voi voittaa"

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4674
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 (ja 2.4d) moottorin kestävyys
« Vastaus #2 : 15.09.2012, 14:44:35 »
Jos vain pitää auton kunnossa niin ei siinä tarvi alkaa vielä nuilla kilometreillä huolestumaan. Elikkä huollot ajallaan ja jos jotain vikaa tulee niin heti kuntoon, esim. nivelet tai letkut putket. Heti vain uusiin ja jatkaa ajelua.

Kohta 380tkm tulee tuohon omaan D5:seen. Lastutettu talvella eikä ole mitään ongelmia tullu senkään jälkeen. Turbo ei pidä ylimääräsiä ääniä. Öljyt olen vaihtanu 10tkm välein ja käyttäny mobilin litkuja, kuten oli jo edellinenki omistaja käyttäny.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 (ja 2.4d) moottorin kestävyys
« Vastaus #3 : 15.09.2012, 17:49:58 »
465tkm on rullattu ja hyvin edelliset huoltaneet, joten antaa mennä vaan. :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Ebro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 (ja 2.4d) moottorin kestävyys
« Vastaus #4 : 18.09.2012, 15:32:18 »
Vuosimallia 2002 ja mittarissa 295tkm. Huollettu huoltovalon syttyessä ja korjattu kun ollut aihetta. Kone käy ja kukkuu hyvin.

Poissa Mikiis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • Oulu
Vs: D5 (ja 2.4d) moottorin kestävyys
« Vastaus #5 : 19.09.2012, 00:05:16 »
-02 D5 mittarissa 350tkm,ja käy,ja kukkuu hyvin. Pieniä vikoja,mutta ei mitään mikä ois yllättäny. Lastutettu -05 jolloin kilometrejä oli alla 150tkm. Tomaattikin kestänyt,vaikka moitittu huonoksi. Itse olen sitä mieltä,että öljynvaihto säännölisesti laatikkoon pidentää ikää...
Nyk. Bmw E60 535d -05 386Hv/766Nm+E91 320d+ Tuikku optimoinnit
Ex.V70 D5 -02 tomaatti+joku lastu ,Kaksipaikkainen urheiluauto (pakettiauto) :D, ja S40 2.0 -97

Poissa hapsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 (ja 2.4d) moottorin kestävyys
« Vastaus #6 : 20.09.2012, 12:45:53 »
Tuohon omaani oli tehty noin 200tkm kohdilla kansiremontti. Ilmeisesti oli koko kansi vaihdettu jostain syystä.
V70 2.4d -02 "Nokis"

 

Autoracing  KL-varaosat