Carcom Oy  Elekma

V70 MK1 vm.2000 ets-valo

  • 31 Vastauksia
  • 14661 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #15 : 28.09.2012, 12:48:42 »
Eli noin ~600€ ohjelmointeineen jos nyt oikein laskin? Nykykurssilla siis toi osan hinta muunnettuna euroiksi.

Täällä Pohjanmaalla päin kannattanee siis harkita myös tätä tarjousta: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24628.0


Ihan oikein laskit.

Ei ollenkaan paha tarjous, eihän tossa jää vaihtotyölle sit kun n.120-150€ ja saa työlle varmaan myös takuun.

Mutta ei tuo kovin paha ole itsekään vaihtaa, joten saa kyllä ihan hyvän tuntipalkan työstään.

Poissa Jonesss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #16 : 01.10.2012, 22:39:14 »
Auto toimi taas muutaman päivän...mutta ei enään! >:(

tuollaisia vikakoodeja heittää


p1670 -electronic feedback signal not detected
p0225 -throttle/pedal position sensor/switch C circuit
p0220 -throttle/pedal position sensor/switch Bcircuit
ex - V70 mk1 - 2.4 20v - vm. 2000

Poissa kiilaolavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #17 : 01.10.2012, 22:45:43 »
Saattaa vika olla kaasupolkimen potentiometrissäkin...koodeista päätellen...

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #18 : 01.10.2012, 22:58:20 »
Saattaa vika olla kaasupolkimen potentiometrissäkin...koodeista päätellen...

Siis en väitä, etteikö vikai voisi olla tuossa polkimessa, mutta tuskin on.
Nettiä tuli aikanaan aika paljon selattua ja haettua kaasupoljin vikaan viittaavaa juttua, siellä eräs volvoamattilainen kertoi, että ei ole vuosien saatossa yhtään kaasupoljin vikaa tullut vastaan, että älkää nyt vaan sitä poljinta alkako turhaa vaihtaa, jos tuollaista vikaa heittää. Vika viittaa todennäköisesti kaasuläppäkotelovikaan.

Ite purin tuon polkimen periaatteessa ihan turhaan, kun en heti uskonut, mutta halusin kuitenkin varmuuden asiasta ennen, kuin uuden läpän hankin. Totesin polkimen kunnon mittamalla ja myös silmin, että taitaa olla kuitenkin vähän kestävämpi kapistus, kuin tuo kaasuläppä. Asentoanturin liukupinnat on ihan eri luokkaa, kuin nuo läppäkotelon asentopotikat.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #19 : 01.10.2012, 22:59:58 »
p1670 -electronic feedback signal not detected
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=49755

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #20 : 01.10.2012, 23:19:10 »
ja nää koodit viittaa kyl aika suoraan kaasuläppäkotelon asentopotentiometreihin:

p0225 -throttle/pedal position sensor/switch C circuit
http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OBD-Error-Code/P0225/Diagnostics/Volvo/Default.aspx

p0220 -throttle/pedal position sensor/switch Bcircuit
http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OBD-Error-Code/P0220/Diagnostics/Volvo/Default.aspx

hevonen

  • Vieras
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #21 : 02.10.2012, 00:06:38 »
Jos ei volvoammattilaisilla ole tullut polkimen potentiometrivikaa vastaan niin täällä ilmoittautuu yksi ei ammattilainen jolla on. :hello:

Korjaantui avaamalla ja putsaamalla se.
En väitä että tässä tapauksessa niin olisi mutta kyllä tuo ihan mahdollista on. Auto oli kuin joku 40hp kinneri, ei menny sitten mihkään...

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #22 : 02.10.2012, 07:32:39 »
Jos ei volvoammattilaisilla ole tullut polkimen potentiometrivikaa vastaan niin täällä ilmoittautuu yksi ei ammattilainen jolla on. :hello:

Korjaantui avaamalla ja putsaamalla se.
En väitä että tässä tapauksessa niin olisi mutta kyllä tuo ihan mahdollista on. Auto oli kuin joku 40hp kinneri, ei menny sitten mihkään...

Oliko siellä harjoissa paljonkin paskaa?  Omassani ei ollut juurikaan, käytön jäljet toki näkyivät, mutta vielä oli kulutuspintaa runsaasti jäljellä.
Paljonko sillä oli ajettu? Mun härvelillä tossa vaiheessa n. 315tkm.

Meni kärrysi varmaan sitten limp modeen, siinä vauhti on aikas verkkaista.

hevonen

  • Vieras
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #23 : 02.10.2012, 09:57:27 »
Oliko siellä harjoissa paljonkin paskaa?  Omassani ei ollut juurikaan, käytön jäljet toki näkyivät, mutta vielä oli kulutuspintaa runsaasti jäljellä.
Paljonko sillä oli ajettu? Mun härvelillä tossa vaiheessa n. 315tkm.

Meni kärrysi varmaan sitten limp modeen, siinä vauhti on aikas verkkaista.
Ei sillä ollut kilometrejä vasta kuin n. 190 000.
Sontaa siellä nyt ei hirveesti näyttänyt olevan mutta putsauksen jälkeen alko pelittään, kun vaan sai sen takasin oikeeseen kohtaan. Ensin meni vähän vikaan ja teki kierrostemppuja...

Oli vaan niin hauska tilanne missä iski vian päälle, ohittamassa kuormuria just kun veto lakkas ja alko puutumaan. Ihan sama miten sitä poljinta heilutti... :D

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #24 : 02.10.2012, 10:53:41 »
Ei sillä ollut kilometrejä vasta kuin n. 190 000.
Sontaa siellä nyt ei hirveesti näyttänyt olevan mutta putsauksen jälkeen alko pelittään, kun vaan sai sen takasin oikeeseen kohtaan. Ensin meni vähän vikaan ja teki kierrostemppuja...

Oli vaan niin hauska tilanne missä iski vian päälle, ohittamassa kuormuria just kun veto lakkas ja alko puutumaan. Ihan sama miten sitä poljinta heilutti... :D

Siellä ne pienet harjaset menee putsatessa herkästi myös toistensa päälle, luupilla joutu tsiikaan ja laittaan piikillä oikein järjestykseen.

Poissa Jonesss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #25 : 19.10.2012, 12:03:58 »
Morjens!
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä:)
Kaasuläppäyksikkö vaihdettu Lahden Autosalvassa, ja hinnaksi muodostui:
Osa+tiiviste+työt+ALV =595€

Ei siis taida olla kauhean kannattavaa tämä ulkomaantilaus enään??!....  :o
ex - V70 mk1 - 2.4 20v - vm. 2000

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #26 : 19.10.2012, 14:12:47 »
Morjens!
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä:)
Kaasuläppäyksikkö vaihdettu Lahden Autosalvassa, ja hinnaksi muodostui:
Osa+tiiviste+työt+ALV =595€

Ei siis taida olla kauhean kannattavaa tämä ulkomaantilaus enään??!....  :o

Tuohan on suorastaan halpaa... mikäköhän laskuvirhe siellä on käynyt. Ei Tampereella vaan...

Poissa Jonesss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #27 : 19.10.2012, 15:41:21 »
Sieltä sanottiin että osan sisäänostohinta on halventunut...tais olla 430€ yksikön osuus hinnasta!

En tietenkään takuuseen mee vaikka oiski joku laskuvirhe;) itsekki olin varautunu vähä karumpaan hintaan...
« Viimeksi muokattu: 19.10.2012, 15:52:01 kirjoittanut Jonesss »
ex - V70 mk1 - 2.4 20v - vm. 2000

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #28 : 19.10.2012, 15:52:02 »
Sieltä sanottiin että osan sisäänostohinta on halventunut...tais olla 430€ yksikön osuus hinnasta!

Jotain tommosta tuli kans mieileen,  kun se ohjelma ja ohjelmointikin maksoi jo maltaita, niin ei siihen vaihtotyölle sit paljon enää jää.

Tiiviste tulee siellä paketissa, mutta ei se erikseenkään maksa kuin jotain 4 egee.

No, nyt on varmaan tyhjäkäynti tosi vakaa ja meno maistuu?

Poissa Jonesss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: V70 MK1 vm.2000 ets-valo
« Vastaus #29 : 20.10.2012, 11:43:33 »
Jep! Onhan se vähän mukavampi ajaa kieltämättä  :D

Vaihtotyö ei kauaa tossa vie:) osa kun on ihan siinä nenän edessä ku konepellin avaa:)
ex - V70 mk1 - 2.4 20v - vm. 2000

 

KL-varaosat  Race.fi