Futurez  Kulkukoira

Volvon tyhjäkäynti liian rikkaalla? Mestarit auttakaa avutonta.

  • 35 Vastauksia
  • 8320 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EVO8

  • Vieras
Tuolta löytyy vianhaku ohjeita. Myös läpän/tyhjäkäynnin säätö

http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo/LH%202.4/LH2.4%20EZ%20116K.pdf

hevonen

  • Vieras
Joo, kyllähän noita vikoja voi suureksi osaksi hakea noilla lh-2.4 ohjeilla vaikka onkin motikasta kyse, vaikka eihän siitä mitään lambdoja sun muita sytkän bokseja löydykään.
Se läppäsäätö on tässä jo vinkattu aika vahvasti aikaisemmin.

EVO8

  • Vieras
Jep väärä linkki. Yritetään uudestaan ;)

http://www.volvowiringdiagrams.com/

hevonen

  • Vieras
Jep.
Tuolla myös mielestäni sikamaisen selkeät kaaviot: http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.

Huomenta mestarit!

Nyt auto käy tyhjää *taavih->. Pieni ongelma jota ei välttämättä voi ratkasta ilman sitä laajakaista lambdää mittarin kera?

Auto tosiaan käy nyt tyhjää, mutta tuntuu tonne 3000rpm asti olemaan aika laiska vastaamaan kaasuun ja kuuluu sellanen pieni booaus? ittellä ei aikasemmin oo volvoista kokemusta ja voi toki olla ominaisuus paikallaan kaasuteltaessa ennen turbon mukaan tuloa? Kylmänä, kun käynnistää niin joutokäynti aika kankeaa ja ei oikeen reagoi kaasuun ja palautuu normaalisti noin 1-3 minuutin päästä ja toimii hyvin... Voiko tehdä tota jos seos liian rikas? Tuoksuu aikas rikkaalle lämpimänäkin  :2funny:.


Kiitos kovasti auttaneille!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vanhan motikan kanssa laajakaistalambda olis ihan perusteltu liike, mutta booaus luultavasti on laihan merkki. Toki jos ihan hillittömän sakeelle haisee niin voihan se olla niin rikkaallakin että tukehtuu kaasulla...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.


Varsinkin, kun käynnistää niin aluksi tulee hyttiin asti tosi rikkaan seoiksen katku tosin parkkihallissa, mutta kuitenkin, Ja silloin ei vastaa kaasuun (moottori kylmänä). Muutaman minuutin käytön jälkeen kone alkaa käydä jo melkeen hyvin tyhjää, mutta vähän ontuen ja kaasuttaessa tosiaan vähän booaa ja haisee kyllä rikkaalle vieläkin, mutta ei niin vahvasti. Seoksista varmaan johtuu toi alku käynnistyskin (rikkaalla)?

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.


Toki voi olla, että tottunu liian tasaseen käyntiin tolla Exeolla  :2funny:

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.


Moi taas,


Saan tänään kaksi toimivaa IMM:ää joilla testailen tyhjäkäynnin vaikutuksia. Mittasin tossa kiinni olevasta immusta arvot ja pielessä ne olivat. Kun lääppää liikutti niin ampu luvut heti jonnekkin avaruuteen asti eli ei toiminut kun pitäs. Vois olla varmaan jotain vaikutusta tyhjäkäyntiin tällä?  :D Jos se alkas nyt reagoimaan toimivalla immulla kaasupolkimeenkin heti starttauksen jälkeen.

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.

Nyt on vaihdettu toimiva IMM ja auto alkoi vastaamaan kaasuun paremmin ja kylmänäkin heti toimii kaasun painallus, Mutta nyt hävis sitten taas tyhjäkäynti...  :facepalm:   Ideoita mitä seuraavaksi?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2453
  • www.vrcf.fi
On tavallaan ominaisuus, bensansyöttö katkeaa kun kierroksia on yli 1500 ja kaasuläppä tyhjäkäyntiasennossa. Boksi luulee että moottorijarrutetaan...
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.

Kun auton käynnistää niin onko se luisti silloin täysin auki vai kiinni? Eli kummasta asennosta se lähtee säätämään tyhjäkäyntiä? Tosiaan kokeilin huijata sitä kaasuläppä tunnistinta kiihdytys moodille käsin niin kierrokset anto nousta sinne 2000-2500 rpm ja pysy siellä.. sitku laitto tyhjä modille niin pätkäsee tosta 1600rpm tienoilta ja alkaa taas alusta kipuamaan...
« Viimeksi muokattu: 05.10.2012, 10:23:02 kirjoittanut hekivimi »

hevonen

  • Vieras
Jos imuvuotoa ei missään ole niin olisko sulla nyt johtosarjassa vika, vaikkapa siinä imusarjan alapuolella...
Onko cooleri ehjä? Kokeile koeponnistaa se tai ohita se letkulla/putkella.

Eikö oo muuten mielenkiintoista miten paljon prosentuaalisesti täällä kysellään Motronicin vioista, huomioon ottaen sen, montako vanhaa et:tä on vielä liikenteessä. :P
Ne vaan alkaa loppumaan... Elektroniikan ikä on rajallinen.

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.


Tein just uudet ahtoputkistot ja on uusi täysalumiinicooleri niin ei vuoda sieltäkään mistään...  ;) Oiskohan tulpat ottanu itteensä sillon sillä rikkinäisellä immulla? Vaihdan ne ja tilasin just MSD Blaster 2 tehopuolan  :pomo:   Katotaa miten rupee wörkkii, ku toi nykynen on kuitenki alkuperäinen puola...

hevonen

  • Vieras
Joo ja sitten seuraavaksi teet sen hyppyjohtovirityksen suutinboksiin...(no se siinä akun yläpuolella)


Ainiin, pitäis kait kertoa miten se tehdään eikä vaan viisastella... :D

Hyppyjohto napojen 1 ja 14 väliin. Ei särje mitään mutta on monta päätettä saanut toimimaan.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2012, 13:42:14 kirjoittanut hevonen »

 

Proturbo  Autodiagnoosi