Ei kerpele, se tyhjäkäyntiongelma vaan jatkuu.

Eilen ehtoolla ajelun jälkeen ne tyhmäkäynnit oli taas lämpöisellä koneella siellä 1300:ssa. Puristelin noita vaihtamiani imuletkuja lyttään ja juu: se pitkä letku sieltä turbolta tyhjäkäyntimoottorille, sen kun lyttäsi niin tyhjäkäyntikiekat laski heti.
Oi jessus että tunsin itseni tyhmäksi... olin nimittäin osassa käyttänyt vähän väärän kokoisia klemmareita, eli ne oli kiristetty äärimmilleen ja silti jättivät löysäksi. Eikun uusia klemmareita ostamaan ja samalla pätkä sitä öljy/imuletkua. Nyt ostin pykälää pienempää varmuuden välttämiseksi.
Sain muuten vaihdettua sen kaikkein paskimmankin letkun. Yläkautta.
Mutta ei apua ei. Edelleen lämpöisellä koneella tyhjäkäynnit siellä 1300:ssa ja sen saman pitkän letkun lyttäämällä ne laskee. Nopeasti kierroksia käyttämällä tyhjäkäynti putoaa hetkeksi tonniin ja sieltä alkaa hivuttautumaan pikkuhiljaa ylöspäin. Samoiten vaihtaessa kierrokset hetkeksi kohoaa ylöspäin laskeakseen sitten normaalisti.
Tuossa tuli heitettyä sellainen 1,5h ajolenkki. Siitä noin puolet moottoritiellä ja toinen puolikas kaupunkiajoa. Keskikulutus oli tuolla matkalla 9.7l/100km. Ja jännä juttu tämä: liikennevaloissa seistessä keskikulutuksen lukema hiipi kymmenyksen kerrallaan ylöspäin... normaalia?