RallyBaron  Samppasport

Volvo 854 T5(r) "mustikki" Kesämiittiä ja peräänajo hommeleita!!

  • 235 Vastauksia
  • 95677 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #90 : 21.06.2011, 00:38:43 »
meinaakko tehä tommosen levityksen
-

-
 :D

E: jaha kuva hävinny
« Viimeksi muokattu: 21.06.2011, 17:12:15 kirjoittanut Mursu »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #91 : 21.06.2011, 08:38:21 »
kuten muut ovat jo todenneet...
hienolta näyttää :D

Ja jatka hienoa työtä, ja kuvien otta ja projektin päivitystä.
Sitä tulee seurattua mutta ei aina kommentoitua :D

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #92 : 26.06.2011, 19:03:06 »
Hehee, taas sai jotain pientä aikaan..







Eli aloin hahmottelemaan sisälokasuojan kaarta vanhasta ulkopuolen kaaresta. Noissa kuvissa olevassa kaaren muodossa olisi kyllä pyörällä riittänyt todella hyvin joustovaraa reilusti madallettuna, mutta toisaalta kun siihen hitsailee vielä ulkokaaren niin sitten siitä tulee niin massiivinen, että se näyttää jo tyhmältä ja sitten taas tullaan siihen ulkonäkö seikkaan jolloin pyörä hukkuu kaareen sisään..

Fiksailin sitä lisää ja loppupeleissä sisälokasuojan kantti tulee jäämään maximissaan vanteen reunan tasalle, ulkokaari tulee vähän alemmas.. Kaaristahan tulee ns. sirpit, mutta originaali muoto kuitenkin säilyy..Tuosta tulee kuvia kun pääsen taas hitsailemaan 8)

Jotain täytyisi vaan keksiä pohjaanlyöntikumeille, koska takapää on sopivalla korkeudella kun se on nykyisillä kumeilla niiden varassa.. Eli siis jotain jämäkkää täytyisi sinne saada, koska jousto varaa ei liikaa tule ja jäykkyyssäädettäville iskareillekin on perusteltavaa tarvetta.. H*lvetin madallusmania :idiot2:
Volvo 944(R) -93 / Volvo 242 -81 / Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Poissa jusbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • 164 -72, 850 T-5R,
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #93 : 26.06.2011, 23:27:53 »
Noita orkkiksiahan voi lyhentää..ite sahasin rautasahalla katki tuosta kohdasta mistä kapenee..oman alustasarjan mukana oli ohjekkin jossa kehotettiin lyhentämään  :)

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #94 : 10.07.2011, 19:20:39 »
Alkoi helle sekoittaa sen verran jo päätä että piti päästä hartsin käryjä haistelemaan pitkästä aikaa ja toisaalta hitsaus hommat yli 25 asteessa ei oikein maistunut, niin päätin alkaa väsäillä takabroilerin muottia..

Ensin kuitua pohjalle..


Sitten urtsua..


Muotoilu vaihe jäi kuvaamatta, mutta muoto syntyi nopeasti samoin kuin helvetillinen sotku.. Oikaisin hommassa vähän hommassa ja teippasin urtsun päälle maalarin teippiä ja sitten kittiä jolla sai oikaistua virheitä..



Tapoja on monia, mutta teippasin spoilerin pakkausteipillä koska siitä kuitu lähtee nätisti irti.. Tokihan tuo teettää huomattavasti enemmän työtä lopulliseen kappaleeseen, mutta ei se mitään 8)









Seuraavaksi sitten tuon lestin päälle kuitua ja sen jälkeen siitä saadun muotin sisäpuolelle lisää kuitua jolloin saadaan "valmis" kappale, jossa tosin on miljoona pakkausteipin rajaa.. Siksi luultavasti käytän gelcoattia jolloin saan siihen hioma varaa eikä se ole täynnä pieniä ilmakuplia..
 
« Viimeksi muokattu: 10.07.2011, 19:24:51 kirjoittanut T.K »
Volvo 944(R) -93 / Volvo 242 -81 / Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #95 : 10.07.2011, 20:53:47 »
Hieno malli tulossa. Ja toki geelit päälle jos mahdollista.

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #96 : 11.07.2011, 17:14:11 »
Hieno malli tulossa. Ja toki geelit päälle jos mahdollista.

Kiitoksia.. Joo, kyllä se tarkemmin mietittynä kannattaa laittaa se geeli.. Eihän niitä tsiljoonaa pientä ilmareikää peitä kuin kokonaan yli kittaamalla ja kyllä tuossa sen verran pitäisi olla suoriakin pintoja :P Tietysti jos jaksaisi investoida kunnolliseen telaan ;D
Volvo 944(R) -93 / Volvo 242 -81 / Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Poissa Antza]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #97 : 11.07.2011, 18:05:26 »
mielenkiintonen projekti ja erityisesti tuo takalippa kiinnostaa miltä näyttää valmiissa autossa! ;) itellä on pyöriny mielessä opel vectran samantyylisen lipan sovittaminen omaan 850:een..http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2563/4821/6407410003_large.jpg
S60 T5 -06
Ex:850 2.5 20V -95

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #98 : 11.07.2011, 18:20:58 »
Itse asiassa toi 2000 a vecculin takalippa on ollut mielessä tuota tehdessä, se tulee samalla tavalla jatkumaan alas kontin reunaan.. Yläosaa täytyy vielä miettiä kuinka pitkälle sen lipan reunan tuo ja tekeekö siitä samanmallisen kuin kontin etureuna vai tekeekö sitten loivemman.
Volvo 944(R) -93 / Volvo 242 -81 / Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #99 : 11.07.2011, 20:34:01 »
On kyllä kivannäkönen toi lippa S*

Voi olla aika näpsäkkä sitten kun saat maalit päälle S*
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #100 : 18.07.2011, 17:14:51 »
Sattui olemaan sopivasti takapuskuri teipattuna kiinni, niin piti mallata ensimmäisen kerran tuota teinipönttöä vähän sinnepäin. Omaan silmään se istuu ihan kohtalaisesti paikalleen etenkin kun muistaa ajella oikein lippa vinossa :P





Ja tulihan tuo keskikonsoli purettua ja maalattua arkisen harmaasta mustaksi, enää ei ole edes kovin montaa sataa maalattavaa osaa ;D



Kesälomakin alkaa tämän viikon jälkeen jolloin alkaa taas korille tapahtumaan ja tarkoitus olisi saada hitsaushommat päätökseen..

Ja jos jollain 850 tai mk1 V70 omistajalla sattuisi olemaan mahdollisuus mitata KW coilover variante 1 tai 2 takajousen pituus kuormittamattomana niin olisin enemmän kuin kiitollinen.

Useista kuvista katsottuna sedaninkin saisi laskettua Kw:n setillä ihan mukavasti, joten olettaa voisi että ne jouset on lyhyemmät kuin Madmaxxin "cross country" jousi, joka on levossa 33 cm pitkä ja perä jää vain 10cm liian ylös  :))

« Viimeksi muokattu: 18.07.2011, 17:16:35 kirjoittanut T.K »
Volvo 944(R) -93 / Volvo 242 -81 / Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #101 : 19.07.2011, 00:05:28 »
Maalasikko tuon keskikonsolin ihan tuosta nappien ympäriltäkin vai vaan nuo sivut?

Jos koko laitoksen, niin laitas vähän lisää kuvia tuosta että miltä näyttää, jos sitä sitte vaikka itekki innostuis :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #102 : 19.07.2011, 15:23:12 »
Maalasikko tuon keskikonsolin ihan tuosta nappien ympäriltäkin vai vaan nuo sivut?

Jos koko laitoksen, niin laitas vähän lisää kuvia tuosta että miltä näyttää, jos sitä sitte vaikka itekki innostuis :)

En maalannut koko laitosta, purin tuon keskosan pois jossa on katkaisijat ja samoin myös kyynärnojan.. Takaosassa oleva tuhkakuppi systeemikin irtosi helposti, jolloin oli helppo maalata koko konsolin runko.

Kiillosta tuli juuri sopiva kun veti taas perusmustan päälle kiiltävän lakan ja varovasti mattasi karhunkielellä. Sen jälkeen kiillotus sisustasprayllä niin tuli nätti puolikiiltävän ja kiiltävän välimuoto :) 
Volvo 944(R) -93 / Volvo 242 -81 / Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #103 : 20.07.2011, 14:46:44 »
Ja jos jollain 850 tai mk1 V70 omistajalla sattuisi olemaan mahdollisuus mitata KW coilover variante 1 tai 2 takajousen pituus kuormittamattomana niin olisin enemmän kuin kiitollinen.

Useista kuvista katsottuna sedaninkin saisi laskettua Kw:n setillä ihan mukavasti, joten olettaa voisi että ne jouset on lyhyemmät kuin Madmaxxin "cross country" jousi, joka on levossa 33 cm pitkä ja perä jää vain 10cm liian ylös  :))

Mulla on kw v2 850 farkussa, en muista tarkkoja mittoja, mutta kun noin vuoden päivät ajelin ennenkuin kävin sen muutoskatsastamassa niin meinas tulla hiukan ongelmia katsurin kanssa. Eli takajouset oli säädetty korkeimpaan kohtaan, mutta se jäi siltikin alle sen mitan mitä siinä tuv-lappusessa oli se minimi mitta. Lopulta kuitenkin katsuri katsoi läpi sormien kun kuitenkin maavaraa oli jotain yli 8cm.
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #104 : 20.07.2011, 18:05:24 »
Mulla on kw v2 850 farkussa, en muista tarkkoja mittoja, mutta kun noin vuoden päivät ajelin ennenkuin kävin sen muutoskatsastamassa niin meinas tulla hiukan ongelmia katsurin kanssa. Eli takajouset oli säädetty korkeimpaan kohtaan, mutta se jäi siltikin alle sen mitan mitä siinä tuv-lappusessa oli se minimi mitta. Lopulta kuitenkin katsuri katsoi läpi sormien kun kuitenkin maavaraa oli jotain yli 8cm.

Ok, tuohan kuullostaa enemmän kuin hyvältä.. Taitaa vaan olla farkussa hieman painavampi tuo takapää ja tarjoavat sedaniin ja farkkuun samaa alustasarjaa  :-\
Volvo 944(R) -93 / Volvo 242 -81 / Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron