Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 2.5T -98 Vikakoodi (119 - Painetunnistin)(EFI-422)

  • 24 Vastauksia
  • 11194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Koitetaas tätä kautta, jos löytyis joltain kokemusta.

Motti: B5254T
Ohjaus: Motronic 4.4
Lukulaite: Bosch KTS540

Mitään vikaa ei autossa tunnu, mutta vikavalo palaa ja antaa koodin "119 - Painetunnistin" ilman mitään kummempia lisätietoja.
Nollauksen jälkeen menee 5-500km ilman valoa kunnes se sinnikkäästi syttyy uudelleen. Tuntuu että nykyään syttyy nopeammin kuin ennen, vuoden verran tuo valo on siis tuossa nyt oleillu kun ei selkoa siihen tahdo tulla. Säällä, vuodenajalla, ilmaskosteudella tai marsin asennolla ei tunnu olevan vaikutusta tuon valon syttymishetkeen. Semmoinen tunne kuitenkin että aina on motti ollu lämpönen kun tuo syttyy. Imuvuotoja ei ole.

Volvon koodikartat ei tuota koodia tunne, eikä myöskään Boschin P0 kartta. P1119 oli joku IMM viittaava koodi. Onko kellään ollut samaa tilannetta? Pitäiskö IMM koittaa putsata bräkleenillä tms? Ahtopaineanturiahan tässä ei taida olla, vaan moottorinohjaus laskee ahtopaineen IMM ja kaasuläpän asennon perusteella.

 :tickedoff:
« Viimeksi muokattu: 08.10.2012, 21:13:51 kirjoittanut Divi »

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: V70 2.5T -98 Vikakoodi (119 - Painetunnistin)
« Vastaus #1 : 03.10.2012, 18:47:48 »
IMM:in koodi näky olevan 0 280 217 107, eli sama boschilainen mitä mätänettiki tarjoo tolle.
70s 20V/T/T5/R ->98 Bosch-ilmamassamittari 0280217107
Lieköhän tuo nyt kuitenkaan oikea? Ettei olis edellinen omistaja laittanu väärää IMM:ää tähän? Vikavaloa tää ei tosin aluksi sytytelly mutta oisko tuo sitte herkempi paskalle jos on hitusen väärä IMM?

Google tarjois ehkä ennemmin 0 280 218 108 tälle koneelle. Mitä on raati mieltä voiko vika olla tuossa?

edit: pitäskö se hakee ainesta tuon putsaamiseen ja kokeilla sitä?  :idiot2:
edit2: hain ainesta (CRC air sensor cleaner), lauantaille lupailee poutaa.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2012, 19:50:47 kirjoittanut Divi »

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T -98 Vikakoodi (119 - Painetunnistin)
« Vastaus #2 : 03.10.2012, 19:54:22 »
eihän tuo putsaaminen ota jos ei annakkaan olen itsekkin puhdistanut elektro sprayllä ja taitaapa olla oikeitakin puhdistus aineitakin ja tietenkin omalla vastuulla ::)
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: V70 2.5T -98 Vikakoodi (119 - Painetunnistin)
« Vastaus #3 : 04.10.2012, 08:43:27 »
Boschin miehetkään ei ollu varmoja, epäilivät IMM. Joten putsataan se kun kelit sallii ja jos ei auta niin etitään jostain varmasti ehjä kappale testiin.
Jos jollakin on nyt faktaa kumpi tuossa kuuluis olla, niin saapi kertoa:

0 280 218 108
0 280 217 107

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 2.5T -98 Vikakoodi (119 - Painetunnistin)
« Vastaus #4 : 04.10.2012, 12:11:58 »
Mielestäni tuo koodi viittaa imuilman lämpötilaan

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=42231

P1119 Manifold Absolute Temperature Circuit High Input

Siellä imuputken päällä on muistaakseni se anturi, koitas puhdistaa se ensin.

tuolla sivulla se alimmainen
http://www.theautopartsshop.com/auto+parts/volvo+intake-manifold-temperature-sensor.html

voi sitä mitata yleismittarillakin, jos saat siitä jotain järkeviä lämmön mukaan vaihtuvia arvoja.
En tiedä kyllä minkälaisia arvoja pitäis tulla, mutta villi arvaus on, että jotain 1kohmin molemmin puolin lämpötilasta riippuen.

Näyttää vähän vaikka tukan kuivaajaa sille niin näkee muuttuuko arvo, ei kuitenkaan liian kuumaksi!!

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: V70 2.5T -98 Vikakoodi (119 - Painetunnistin)
« Vastaus #5 : 04.10.2012, 12:36:39 »
perkele.. nyt ku tuumaa niin:
Semmoinen tunne kuitenkin että aina on motti ollu lämpönen kun tuo syttyy.
Ja viimesin kerta mitä muistan, niin valo syttyi lämpösellä koneella parkissa tyhjäkäynnillä.
Puhaltaisko tuo sähköflekti sitte lämmintä ilmaa senverran jokapuolelle että imuilman lämmöt nousee.. paskanen anturi voi tuota edesauttaa.

Noh IMM on nyt jokatapauksessa toss viereisessä vessapaperiämpärissä kuivumassa. se sai kylvyn ja ruskeeta kliineriä sieltä tuli pihalle että olihan se paskanenkin.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 2.5T -98 Vikakoodi (119 - Painetunnistin)
« Vastaus #6 : 04.10.2012, 12:40:29 »
Niin ja tuo imuputki on todennäköisesti aivan ruskeessa mohnässä myös.

Ota irti ja pese vaikka bensalla tai jollain muulla liuottimella.

En kyl tiiä missä tuo anturi sijaitsee tässä vuosimallissa.
99 mallisessa se on siinä imuputken päällä.

Tuli vielä mieleen, että paskainen coolerikin varmaan nostaa lämpöjä.

Onko ollut ongelmia talvella coolerin jäätymisen kans?
Mulla ainakin cooleri jäätyy parin vuoden välein talvisin, jollei sitä pese välillä bensalla, eikä sekään aina tuohon auta, jäätä vaan muodostuu tietyllä kelillä.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2012, 12:44:53 kirjoittanut Justus »

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: V70 2.5T -98 Vikakoodi (119 - Painetunnistin)
« Vastaus #7 : 04.10.2012, 12:46:54 »
Sattuuko näkymään kuvassa?


Jos menis parkkikselle tutkimaan asiaa.. >

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: V70 2.5T -98 Vikakoodi (119 - Painetunnistin)
« Vastaus #9 : 04.10.2012, 13:30:31 »
Ok, eiköhän tuon kuvan perusteella jo löydy jos se sielä on missä oletetaan.

IMM ruuvailin äsken paikalleen, nollasin valon ja testasin. 12,5km testilenkki kone lämpöseksi, sit pihassa odottelin kymmenisen minuuttia flekti päällä muttei syttyny valo vielä. Täytyy tuo anturi etsiä ja putsata ja seurailla sitten syttyykö se valo vielä.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: V70 2.5T -98 Vikakoodi (119 - Painetunnistin)
« Vastaus #10 : 04.10.2012, 14:25:07 »
eli ylös lähtee paksu letku, ohjaamoon päin ohut letku ja keulaa päin liitin?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 2.5T -98 Vikakoodi (119 - Painetunnistin)
« Vastaus #11 : 04.10.2012, 14:39:23 »
No nyppäät sen anturin jossa tuo liitin on irti siitä putkesta ja puhdistat.

Eik se nyt just oo sit tuon postaamani kuvan mukainen?

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: V70 2.5T -98 Vikakoodi (119 - Painetunnistin)
« Vastaus #12 : 04.10.2012, 16:29:24 »
joo eiköhän, on vaan aika syvällä tuola ahtoputken alla tomun ja paskan peitossa. Pitää luurata tarkemmin jahka sade lakkaa.

edit: ni ja valo sytty taas, eli IMM putsaus ei auttanu.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2012, 16:37:33 kirjoittanut Divi »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 2.5T -98 Vikakoodi (119 - Painetunnistin)
« Vastaus #13 : 04.10.2012, 20:07:34 »
Tuossa kuvassahan taitaa olla huohottimen liitäntä ja huohottimen lämmitysvastus

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: V70 2.5T -98 Vikakoodi (119 - Painetunnistin)
« Vastaus #14 : 04.10.2012, 20:20:33 »
Mjoo eikä tosta anturista ny sentäs lähde mitään putkia, ihan vaan johto  :idiot2:
Vielä ku löytäis sen anturin tuolta konehuoneesta.  ;D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo