RallyBaron  Samppasport

745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.

  • 49 Vastauksia
  • 9874 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jyrki65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
1. Olisi ongelma käynnin kanssa. Lähtee käyntiin mutta humppaa tyhjäkäyntiä kylmänä mutta ei normilämmöillä silloin käy ihan tasaseen ja hyvin.

2. Nyt tekee sen että ei anna kipinää aina vaan sahauttaa mutta ei lähde käyntiin ja sitten lähteekin käyntiin. Tarkistettu tulppa johdon nokassa.

Vaihdettu:
Puola, tulpanjohdot, puolanjohto, virranjakajankansi ja pyörijä.

Ruiskuteltu starttipilottia imusarjaan, ruiskuille, kaikille letkuille ja ahtoputkille. Ei käynti muutoksia silloin kun käy normaalisti. Silloin kun toimii niin ottaa kierroksia ja vetoja ajaessa normaalisti.

Käytetty tyhjäkäyntimoottori irti ja rasvattu crc:llä. Kuuluuko sen moottorin luistimen siellä sisällä pyöriä vai heilua edestakaisin?  Johtoliittimen irroitus ei vaikuta käyntiin.

Mistä voisi vikaa etsiä kun ei itse kaikkea osaa?

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #1 : 05.10.2012, 10:16:17 »


1. Mulla oli kanssa huono tyhjäkäynti kylmänä ja ei oikeen reagoinu kaasuun. Mittasin IMM:n ja rikki se oli. Vaihdoin uuteen toimivaan ja alkoi pelittämään. Sen immun pystyy mittaamaan ootko kokeillu sitä? Kannattaa käydä vaikka jarru cleanerilla letkut läpi ja ettiä imuvuotoja. Tossa alla foorumilta bongattuja arvoja:

Vauhtipyörän antureiden vastukset on noin 1000 ohmia.

Moottorin lämpötila-anturi,10astetta= 3900-4100 ohmia,20astetta 2280-2720 ohmia,40astetta 1000-1100 ohmia.

Imuilman lämpöanturi immussa, navat 6 ja 22= 20astetta 2280-2720 ohmia ja 50 asteessa 760-910 ohmia.           

Ahtoilman lämpöanturi ennen kaasuläppää= 20astetta 985-1015 ja 40astetta 1018-1110 ohmia.                                                                 

Immu läppä paikallaan 500-1100 ohmia ,6 ja 9 navat ja kun liikuttaa läppää 8-200 ohmia,navat 6 ja 7.
Yleisesti vanhoissa ja toimivissa immuissa nuo 6-7 arvot ovat noin 30- 200ohm. Jos tuo alkuarvo on jossain 50 ohm paikkeilla, voidaan varmaan vielä katsoa toimivaksi. Ei kyllä mikään uudenveroinen mutta käyntihäikkää ei pitäisi sen takia olla.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2012, 10:18:45 kirjoittanut hekivimi »

Poissa Jyrki65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #2 : 06.10.2012, 14:00:11 »
Kiitos näistä mittaarvoista.

Nyt olisi suurin ongelma se että ei tule kipinää ollenkaan. Mistä sitä osaisi etsiä vikaa kun on jo vaihdettu puola ja virranjakajankansi, pyörijä ja tulpanjohdot.

Ensin kävi hyvin sitten sammui ja ei tule kipinää.

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #3 : 06.10.2012, 14:25:39 »


Kato sieltä moottorin ja vaihteiston välissä virranjakajan alla(jos jakaja on kannessa)  anturit jotka mittaa vaiuhtipyörän asentoa. jos on paskana niin se on ainaki yks paikka ja syy kipinän puuttumiseen. tutki ne ensin mittarilla.

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #4 : 06.10.2012, 14:28:06 »


Toki vika voi olla ohjainlaitteissakin.. mutta kato eka ne anturit

Poissa Jyrki65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #5 : 06.10.2012, 14:30:04 »
Mitä arvoja niiden anturien pitäisi näyttää?

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #6 : 06.10.2012, 14:41:16 »
Vauhtipyörän antureiden vastukset on noin 1000 ohmia. Kokeiles tolla ;)

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #7 : 06.10.2012, 14:47:03 »


Ja kannattaa samalla putsata ne anturit ottamalla irti. 1x kuusiokoloruuvi per anturi.

Poissa Jyrki65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #8 : 06.10.2012, 16:09:03 »
Anturit mitattu ja olivat ok. Tarttee vielä käyttää irti ne.

Nytten Auto käynnistyy mutta kun käy jonkun aikaa alkaa humppaamaan ja kipinä katoaa kokonaan mutta kipinä palautuu jonkun ajan päästä takaisin kun auto seisoo jonkun ajan 10min.

Kokeilin sen kipinän tulpalta ja puolan johdosta.

Poissa Jyrki65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #9 : 06.10.2012, 16:10:55 »
testasin myös onko akun navan irrotuksella merkitystä sen kipinän palautumiseen. Ei ollut.

s73

  • Vieras
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #10 : 06.10.2012, 16:15:09 »
Onko sytkäpäätettä lokarissa tai hall-anturia jakajassa? Vika voi olla niissä.

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #11 : 06.10.2012, 16:23:13 »
Ei taida olla hall anturia jakajassa kyseisessä mallissa jos muistan oikein? Mut tosiaan kato niitä piuhojaki siellä sytkäpuolella varsinki läpi ja mitteile vaikkapa et tieto kulkee ja ei oo oikkareita..

hevonen

  • Vieras
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #12 : 06.10.2012, 17:23:42 »
Joo, tyhjä on jakaja, ei ole hallia siellä.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #13 : 06.10.2012, 17:49:01 »
ääni sytkävahvistimelle.

s73

  • Vieras
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #14 : 06.10.2012, 18:00:19 »
Joskus sytkäviat löytyy kädellä kokeilemalla, mm. Puola saattaa olla tulikuuma ei kärsi kdeellä kokeilla sitä kun kone on vähän aikaa käynyt. En tiedä toimiiko konsti päätteen kohdalla.

 

Carcom Oy  Elekma