Proturbo  Autodiagnoosi

745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.

• 49 Vastauksia
  • 9875 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

• Vieras
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #45 : 25.11.2012, 22:47:24 »
Päivitystä!!

Elikkäs löyty uus/vanha motronic-boksi markkinapaikalta ja ei muuta kun paikalleen----> autohan rupesi pelaamaan ihan (meleki) niinku pitääkin. Tyhjäkäyntiä käy niinku pitääkin ja kipinät on pysyneet vielä mukana, "uuden" boksin kans matkaa taitettu n.200 km:ä... Mutta pari lievää "oiretta" vielä on olemassa, toinen kyllä esiintyi sillä toisella boksillakin eli ongelma on jossakin muualla. Oire 1: Käynnistyksen jälkeen tuleva ekstra-hörähdys, ihan sama onko moottori kylmä tai lämmin... heti kun auto käynnistyy niin tulee sellainen tunne että joku polkaisee pikkuisen reippaammin kaasua.., ja tuntuu jopa vielä siltä että olis sellainen "tukehtumisen" oire... ???  "Vika" kestää maks.2sek ja sitten kun käynti tasaantuu niin sitten kyllä käy niinku pitääkin.

Oire 2: Huomasin eilen kun pitempään ajoin matkaa ja vastaseen pikkuisen tarjosin tennaria niin tuntui selvästi pientä nykimistä.., ei pahaa nykyä mutta huomasi selvästi että aika ajoin nykyä tapahtui... Reippaammin kun kiihdytteli niin en kyllä nykimistä huomannut...

Olisiko ideoita mistä edellä mainitut oireet vois johtua?
Mä nyt vaan luulen että et yhtään motikkaa saa pelaamaan enää täydellisesti kun ne osat ei ole uusia enää.
Jos pelaa apaut jotenkin, sinuna olisin tyytyväinen. :P

Poissa MK-73

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #46 : 26.11.2012, 09:20:34 »
Mä nyt vaan luulen että et yhtään motikkaa saa pelaamaan enää täydellisesti kun ne osat ei ole uusia enää.
Jos pelaa apaut jotenkin, sinuna olisin tyytyväinen. :P

Olen kyllä tosi tyytyväinen jo tuollaisenaan..., edistyshän ollut jo huimaa.., eli kohta vois miettiä sitä myymistä   :hello: Pakokaasulapun kävin hakemassa perjantaina ja seuraavaksi pitäis ruveta jännäämään katsastusta. Ainut mikä pikkaisen huolettaa on vänkärin käsijarru, jossakin vaiheessa päässy perästä öljyä kengille ja eipä tehot ole sitä mitä pitäis olla... perjantaina käytin levyn pois ja karhensin kengät ja rummun ja löin "kannen" kiinni... Uudet kengätkin olis autotallissa mutta nyt vielä koetetaan mennä mistä aita on matalin... ;) BTW: Millaisiin lukemiin tuollaisella autolla pitäis niinku päästä jos olisi niinku osapuilleen kunnossa....?
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

hevonen

• Vieras
« Vastaus #47 : 26.11.2012, 09:25:33 »
BTW: Millaisiin lukemiin tuollaisella autolla pitäis niinku päästä jos olisi niinku osapuilleen kunnossa....?
Vakiolastulla nättiä matka-ajoa(rajotusten mukaan, ei paljoo ohituksia) semmonen 8-8.5 l/100km meni meillä et. Keskikulutus siellä kympin luokkaa.
Vikingin lastulla ei päässyt alle 10 litran matka-ajossa, keskikulutus ehkä n. 11-12 litraa satasella... :P

Poissa MK-73

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #48 : 27.11.2012, 14:15:33 »
JIHUU!!

Ja niin sitä tuli reilu vuosi lisää ajoaikaa eli vuosikatsastus suoritettu puhtain paperein....  :hello:
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa Okko

• Grand Luxe Touring
  • Turbo ja Takaveto
« Vastaus #49 : 27.11.2012, 16:23:56 »
Mulla 200ET vei kesällä n.12l/100km ja suurin syy löytyy (kuskin lisäksi) Superchipsin lastusta. Lähes koko kierrosalueen läpi afr on laajakaistamittarista katsottuna 12 pintaan. Vakiolastulla päästöjä otettaessa ainakin tyhjäkäynnillä afr oli 14,5 luokkaa, ajossa ei tullut testattua millaisena seos pysyy. Vähän ot:ksi lipsahti, mutta menkööt  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Race.fi  Puotilan autokorjaamo