Ahtopaineohjaus on ollut boksin kautta ohjattuna tähän asti. Paine on pysynyt tavoitepaineessa nätisti. Nyt kun painetta oli tarkoitus nostaa, niin paine teki seilaamista.
Monen kokeilun tuloksena päädyin löysään jouseen ja pakopaineohjaukseen. Kolmosella paine on tavoitteessa, mutta nelosella portti aukeaa liian aikaisin, joten paineiden nousu kestää tolkuttoman kauan.
Seuraavaa kehitysversiota mietitään jo... Kova vaihtoehto on kalvon päälle laitettava ohjaus.
Edit:
Nyt on ahtopaineenohjauskunnossa.
Portissa on 0.3 bar perusjousi ja kalvon alle tulee paine suoraan kompurakotelosta.
Kalvon päälle tulee lisäpainetta paineensäätimen kautta, jota voi portaattomasti säätää.
Paineensäädin testauksessa ja säädin asetettu 0.5 bar peruspaineelle.

Tuo on kyllä aivan ehdoton tapa säätää ahtoa tuo kalvon päälle tuleva paine.
Tässä tuo hipo säädin. Huomaa Volvo original paineletku.

Tässä yleiskuva konehuoneesta.

Maksimiahtojen seokset säädin myös kohdalleen korjaamalla polttoainekartan painekompensaation viimeistä riviä.