Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 etujouset

  • 18 Vastauksia
  • 4260 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Perkkio75

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
850 etujouset
« : 06.10.2012, 19:06:17 »
onko kellään tietoo mitä eroo 850 bensa ja tdi etujousissa on?? sopiiko keskenään ? olettaisin että sopii erona vain että dieselin jouset paksummat?? voisiko joku vahvistaa epäilyt tai lyödä jotain faktaa pöytään??

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 850 etujouset
« Vastaus #1 : 06.10.2012, 19:41:33 »
eikai noilla muuta eroa olu kuin että dieselissä jäykemmät  ;)

Poissa vjlle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 468
  • Wheel Whore
Vs: 850 etujouset
« Vastaus #2 : 15.01.2013, 01:58:39 »
Searchilla ei tuntunut löytyvän mitään järkevää aiheesta, joten lainataan tällaista mooseksen aikaista topiccia : )

Eli tuollainen nopea kysymys, että saakos nuita 850 t5:sen etujousia pätkästyä yhtään ? Tarkoitushan on vain saada auto vaateriin, kun tuo perä roikkuu niin alhaalla..
Ja jos niitä vaikka kierroksen uskaltaa pätkäistä, niin ylä vai alapäästä ? Tällainen tyhmä kysymys, kun ei ole ehtinyt vielä tuon laitteen alustaan oikein perehtyä  :)

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 839
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: 850 etujouset
« Vastaus #3 : 15.01.2013, 06:09:33 »
Itse laittelin motonetin kuormajouset taakse, jolloin perä hieman nousi ylemmäksi ja ns "keuliminen" loppui. Ajettavuuskin mielestäni parani tällä ratkaisulla.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 etujouset
« Vastaus #4 : 15.01.2013, 06:09:49 »
Itel on sama omassani vaikka on kuormajouset takana.
Luulen että ei kannata ruveta suinpäin poikkasemaan jousia.
Ota mitat ja käy katsomassa jostain varaosaliikkeestä vastaavia joista puuttuu kierros tai kaksi.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa vjlle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 468
  • Wheel Whore
Vs: 850 etujouset
« Vastaus #5 : 15.01.2013, 11:35:20 »
No tällainen pieni aavistus olikin. Joku oli entisestä jatkeesta katkonu etujousia aika urakalla, ja oli aika kauhia ajaa.. No jos metsästäisi jotkut astetta matalemmat jouset tuohon eteen :)

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 etujouset
« Vastaus #6 : 15.01.2013, 12:01:36 »
Tarkoitushan on vain saada auto vaateriin, kun tuo perä roikkuu niin alhaalla..
Onkohan takajouset vaan kuoleentunut tai sitten eteen on vaihdettu varaosaliikkeen jouset. (Koivunen ei tunnista erikseen T5 jousia). Mutta jos edullisesti haluaa niin hommaa jotkut madallusjouset ja vaihtaa ne vaan eteen. Tosin järkevämpi olisi sit vaihtaa myös taaksekkin. Minun autoon tuli alkuperäiset jouset taakse ja edessä on kanssa alkuperäiset niin minun mielestä oma auto ei kovin pahasti keuli. Kuvia löytyy 850 kuvia topikista.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850 etujouset
« Vastaus #7 : 15.01.2013, 14:35:35 »
Jousia ei voi katkoa kummastakaan päästä ilman kikkailuja. Supistetut päät kun on kummassakin päässä.
Kuvassa keskimmäiset on etuset.

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 etujouset
« Vastaus #8 : 15.01.2013, 22:40:06 »
Onkohan takajouset vaan kuoleentunut tai sitten eteen on vaihdettu varaosaliikkeen jouset. (Koivunen ei tunnista erikseen T5 jousia). Mutta jos edullisesti haluaa niin hommaa jotkut madallusjouset ja vaihtaa ne vaan eteen. Tosin järkevämpi olisi sit vaihtaa myös taaksekkin. Minun autoon tuli alkuperäiset jouset taakse ja edessä on kanssa alkuperäiset niin minun mielestä oma auto ei kovin pahasti keuli. Kuvia löytyy 850 kuvia topikista.
Koivunen ei ehkä tunnista mutta T-5 mallissa on apaut 20mm matalempi ja jäykempi alusta, niinkuin melkein kaikki arvaakin, noita jousia saa siniseltä kohtuuhintaan.
Tuossa vertailua S70 mallista.
Vakio vaparin jouset (ruotsin armeijan alustasarja):


Hetken päästä T-5 vakiojouset:


Ehkä juuri huomaa ja ajossa ihan eri vehje...
« Viimeksi muokattu: 15.01.2013, 22:51:39 kirjoittanut hevonen »

Poissa vjlle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 468
  • Wheel Whore
Vs: 850 etujouset
« Vastaus #9 : 15.01.2013, 22:41:35 »
Onkohan takajouset vaan kuoleentunut tai sitten eteen on vaihdettu varaosaliikkeen jouset. (Koivunen ei tunnista erikseen T5 jousia). Mutta jos edullisesti haluaa niin hommaa jotkut madallusjouset ja vaihtaa ne vaan eteen. Tosin järkevämpi olisi sit vaihtaa myös taaksekkin. Minun autoon tuli alkuperäiset jouset taakse ja edessä on kanssa alkuperäiset niin minun mielestä oma auto ei kovin pahasti keuli. Kuvia löytyy 850 kuvia topikista.

Nooh, tässä nyt ei mistään vakavasta ole kyse, vaan olen tälläinen pilkunviilaaja niin kaikki häiritsee silmää. Voipi olla että johtuu tuosta ex e30 farkkujatkeen alustan ryhdikkyydestä että volvo näyttää keulivan, kun e30:ssä oli vähän toisinpäin :D

Todellakin jotkut himpun tiputtavat etujouset olisi kyllä juurikin se mitä tuolle pitäisi tehdä, vaan niitä kun ei taideta pareittain myydä :(
Ja kuvia volvon korkeudesta löytyy showroomista. Alustan epäilen olevan vakio, ja alla vanhanliiton Dracot takapotkusta

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 etujouset
« Vastaus #10 : 15.01.2013, 22:53:08 »
Jousia myydään sinisellä vaikka pareittain.

Poissa vjlle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 468
  • Wheel Whore
Vs: 850 etujouset
« Vastaus #11 : 15.01.2013, 22:58:45 »
Mutta T5:sen vakioita matalempia ei varmaankaan saa :o ?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850 etujouset
« Vastaus #12 : 15.01.2013, 23:01:15 »
uo keulakorkeus mikä showroomissa näkyy sulla olevan. Ainoo että haet siihen 60mm jouset.
Sulla se keula ei ole enää vakiolla korkeudella. Vaikka vaihtais ne volvon T5 jouset siihen niin se olis korkeempi.

Toinen vaihtoehto että vaihdat takajouset.
Mutta mittaappas korkeudet navasta kaaren reunaan, osais sitten helpommin auttaa.
Tuossa mun V70 joka on keulasta pudonnu n.60mm ja takaa 40mm.
Ja tuossa ÄRRRÄn jossa takana T5 jouset ja edessä lesjön -40mm.

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 etujouset
« Vastaus #13 : 15.01.2013, 23:04:57 »
Mutta T5:sen vakioita matalempia ei varmaankaan saa :o ?
Ei. :P

Vaihtoehtohan on viedä pajalle ja lämmittää ja painaa kasaan.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2013, 23:07:18 kirjoittanut hevonen »

Poissa vjlle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 468
  • Wheel Whore
Vs: 850 etujouset
« Vastaus #14 : 15.01.2013, 23:11:43 »
uo keulakorkeus mikä showroomissa näkyy sulla olevan. Ainoo että haet siihen 60mm jouset.
Sulla se keula ei ole enää vakiolla korkeudella. Vaikka vaihtais ne volvon T5 jouset siihen niin se olis korkeempi.

Toinen vaihtoehto että vaihdat takajouset.
Mutta mittaappas korkeudet navasta kaaren reunaan, osais sitten helpommin auttaa.
Tuossa mun V70 joka on keulasta pudonnu n.60mm ja takaa 40mm.
Ja tuossa ÄRRRÄn jossa takana T5 jouset ja edessä lesjön -40mm.

Lopetan nämä omat "essonbaari" mutuhöpinät, ja lyön vaihteeksi tietoa pöytään ;)

Autohan on hieman epätasasesti mäessä tuossa autotallin edessä, ja dracon keskikupin keskeltä mitattuna kaareen sain vasemmalta puolelta 330mm ja oikealta 350mm :)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron