KL-varaosat  Carwist

240 b200k >> b5234t

  • 198 Vastauksia
  • 44485 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 897
  • Lensu Power Shop
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #195 : 29.10.2014, 08:30:36 »
Suosittelen käyttämään Racer Placea painotuksissa. Olen itse katsonut vierestä tina 5 syl koneen painotusta ja siellä ainakin laitetaan lisäpainot kampuraan veivien ja mäntien mukaan... Ei sitä muuten pysty tekemään. 


Itse olen käyttänyt 765 asetelman kanssa 10mm paksua levyä. Tarkoitus tässä hieman liian paksussa levyssä se että kun levy kuluu pitokyky kasvaa.  max. paine muistaakseni 9.6mm paksulla levyllä.

Eli jos sulla on 8mm paksu levy pitäisi upotus olla 1.6- 2mm

Mulla esim. 3000km ajossa ollu sintteri levy oli kulunut noin 0,2mm. Tehoa ollu käytössä noin 500hv.


Itse en laittaisi/ole laittanut mitään laakerien väliin, jos nuo pikkusen pyörähtää niin mitä väliä? pyöreethän ne on silti ja öljy tulee kampiakselista päin.  Ei ne kumminkaan pyörimällä pyöri pesässä.

   
« Viimeksi muokattu: 29.10.2014, 08:35:27 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #196 : 29.10.2014, 09:12:20 »
Suosittelen käyttämään Racer Placea painotuksissa. Olen itse katsonut vierestä tina 5 syl koneen painotusta ja siellä ainakin laitetaan lisäpainot kampuraan veivien ja mäntien mukaan... Ei sitä muuten pysty tekemään. 

Juu hieman epäselvästi selitin tuon punnitus jutun, mutta vein siis heille kaikki pyörivät osat paitsi vauhtipyörän. Antoivat mukaan laput jossa oli kaikki punnittu kiertokangesta männänrenkaisiin. Kuulemma osat olivat niin samanpainoiset kun vakiot, että osui kohdilleen :)

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #197 : 08.01.2015, 22:45:48 »
Eipä oo tullu pitkään aikaan päiviteltyä kun tuli oltua ulkomailla, puhelin varastettiin ja kaikki kuvat meni sinne :(
Noh kun lliukkaat tuli niin liikkeessä olevaan 240 tuli 588 torsen vaihdettua ja 3,31 välitys tulevaisuutta ajatellen...
sitä lystiä ei kauan kestänyt kun auto päätti ruveta hukkaamaan jäähdytinnestettä öljyn sekaan ;D

Moottorikin tuli kasattua valmiiksi siitä olis ollu puhelimessa paljon kuvia kasausvaiheista, mutta eipä ole enää.
Tuossa nyt pari kuvaa valmiina, oikein kameralla otettua  :)

Jakopään osat on 850 volvosta, jakopään muoveja piti hiukan leikellä, että vanhanmallin kiristin sopisi.




Öljynpaluu tuli tehtyä uusiks an-liittimillä ja öljypohjaan tuli suodattimen siirtolaippa.
Seuraavaksi olis sitten varmaan taas moottorin sovittelua, ahtoputkien teko, imusarjan pieni muokkaus,
pakoputkea ja uutta pakosarjaa vois ruveta kans väsäileen  :)

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #198 : 09.01.2015, 17:58:53 »
itelläkin menossa juuri samantapanen projekti  ;D olispa jo valmis ja pääsis volvo penkkiin  ::)
240 '85 T5

 

TamCar  KKD Motorsport