ja se pultin yläpää on pyöreä eli ei kierteitä.
Tarkoitat kait kulmia pultissa.
Itse vaihdoin viikko sitten vasemman helan, joka on siis oikealla fyysisesti.
Helan ostin kiirrellisyyden takia motonetistä.
Pussissa oli mukana pultit ja maksoi 19.90€ ja pussissa luki joku swedish tms., mutta sopivuus oli hyvä.
Samat pultit käy mielestäni toisellekkin puolelle eli jos ostaa kaksi sen puolen helaa missä pussissa on ne pultit, niin pultit tulee tuollain kait halvemmaksi kuitenkin, kuin erikseen ostettuna ja helan pidemmät pultit on erikoisia muutenkin ulkoasultaan verrattuna tavallisiin pultteihin liittyen kait aurauskulmien säätöön(?).
Jos hela on ehjä eli pusla kiinni alumiini rungossa, niin irroitus on hankalaa.
Itse tein sillain, että otin nuo pidemmät irti molemmin puolin ja hyvä avain hommaan on kuuskulmaiset hylsyt, ettei pultin/mutterin kannat "sorvaannu" pyöreeksi. Ensin teräsharjalla kannat puhtaaksi ja naputtelee vaikka vasaralla tms. sen hylsyn siihen kantaa hyvin.
Kun avaimet on tukevasti paikoillaan, niin ne pultit aukeaa tai jopa katkeaa.
Molempien helojen pidempien pulttien irrottua ja pois otettuani vedin takarenkaita autosta sivullepäin ja täten ne tukivarsien päissä olevat puslien pultit tuli näkyviin ja toinen puslan pultti oli ruostunut helaan tautisesti kiinni, eli ei olisi lähtenyt millään irti, ellei koko hela olisi päässyt pyörimään helan tukivarren pultin kanssa.
Renkaita autosta ulospäin vedin sillain, että molemmille puolille tukeva kiinnitys piste räikällä varustetulle kuormaliinalle... itelle sattui kohdalle viilapenkki ja toiselle puolelle ulko-oven karmi, eli vetoa ei kauheesti tarvi ja alkuun sorkkaraudalla vääntää sen helan ulos sieltä tukivarren sisältä.
Toiv. ymmärtänette mitä yritin tarkoittaa, mutta omaani nuo vaihtui "vaivatta" noista työtavoista huolimatta ja aikaa meni tupakkineen, virvokkeineen ja unelmineen n.1,5h.
Niin ja... renkaita ei tarvi sivulle montaa senttiä (2-3cm) vetää ja enemmän tarvii kuskin puolta ja jos ahistaa , niin vetää niitä eri aikaan.