Kulkukoira  Proturbo

Volvo 960 16v turbo

  • 267 Vastauksia
  • 111773 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #135 : 14.05.2013, 13:39:36 »
Luntattu Jens s. :n kiilahihnakäytöt manuaalista:
Hihnat jotka kääntyvät:
Hihnat vääntyvät ja jopa kääntyvät toisinpäin urissaan johtuen liian alhaisesta hihnankireydestä, kuluneista pyöristä tai voimakkaista värähtelyistä.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #136 : 14.05.2013, 14:23:05 »
Luntattu Jens s. :n kiilahihnakäytöt manuaalista:
Hihnat jotka kääntyvät:
Hihnat vääntyvät ja jopa kääntyvät toisinpäin urissaan johtuen liian alhaisesta hihnankireydestä, kuluneista pyöristä tai voimakkaista värähtelyistä.
Näkyypä olevan eri merkkien välilläkin eroa. Conti hihnassa tylppä ja leveä hammas. Gates terävämpi hammas. Gatesis hihna istuu hihnapyörälle paremmin. Saas nähdä auttaako.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #137 : 14.05.2013, 14:23:39 »
Volvo katsastettu ja leimassa! :nälkä:
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #138 : 27.05.2013, 19:38:26 »
Pientä näpräilyä. Alkuperäinen kierroslukumittari palautettu toimintaan ja rieskan kokoinen autometer sai väistyä kojelaudan päältä.
Oman lämpömittarin johdotus valmisteltu että sen saa toimimaan myös kunhan hommaa anturin joka näyttäs olevan 2 napainen.
Pakosarjan tiiviste rupesi vuotamaan ja näyttää että tarvike on tarvike. Orkkis Volvo tilattu vaihtuu paikoilleen loppu viikosta.
Ahtoaineet ei tunnu pysyvän tontillaan vaan karkaavat jostain syystä aina yli "asteikon"
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #139 : 27.05.2013, 21:53:24 »
Noissa orkkis tiivisteissä on tosiaan laatu pirusti parempi.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #140 : 28.05.2013, 08:58:27 »
Noissa orkkis tiivisteissä on tosiaan laatu pirusti parempi.
Eikä pelkäsään Volvossa.Kaveri meinais ettei Evo lancerissa kestä kuin orkkis. Paineita sillä 2 bar luokkaa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #141 : 31.05.2013, 17:52:34 »
Varsinaisesti ei ollut tiiviste vuotanut vaan pakosarja oli vain haljennyt pieneltä matkalta.
Vaarallinen juttu mikä löyty ja selitti sen ettei ahtopainetta saanut kohdalleen oli hukkaportin putkessa käytetty jousto osa. Jousto osan sisältä oli irronnut verkko ja ahtautunut jousto osan alapäähän. Nyt siellä ei ollut kuin sormen mentävä reikä ja kun tämän virtaus loppui kesken nousi ahdot vaikka kuin hiukkaportti oli ollut auki..
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Roki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #142 : 02.06.2013, 06:20:28 »
Eikä pelkäsään Volvossa.Kaveri meinais ettei Evo lancerissa kestä kuin orkkis. Paineita sillä 2 bar luokkaa.
Saattaa se tiivisteiden laatu joskus tulla vastaan alipainekoneissakin. Jollain Nissanilla pääsin melkein viikon tarvikekansipahvilla. Sitten löytyi jo asiantuntevampaa tietoa siitä jotta ei niissä kestä kuin originaali. Kansipahvin rakenne originaalissa olikin sitten jotain aivan muuta, kuin mitä olen "muutaman erilaisen moottorin" kokemuksella tavannut. Mielenkiintoisena yksityiskohtana tuohon moottorityyppiin on se, että täysin ehjiä kansia ei löydy yhtään mistään.
V70 2.5D -00

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #143 : 11.06.2013, 09:59:53 »
Kytkin alkaa luistamaan jos isommalla vaihtella vedättää. Ei holtittomasti vaan juuri huomaa että luistoa tapahtuu. 3 vaihteella ja kestää vedäättä rajoittimelle kunhan paineita ei ole yli 1,5. Nyt siellä paikoillaan Volvon littupyörä 4mm upotuksella, 765 asetelma sekä SRE kytkinlevy.
jostain muista lukenee että tuo upotus saisi olla 5mm. Levy oli muistaakseni reilu 9,0mm paksu.
Oisko tuossa sitten jotain muitakin kytkin vaihtoehtoja?
« Viimeksi muokattu: 11.06.2013, 10:03:37 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #144 : 11.06.2013, 11:22:15 »
Kytkin alkaa luistamaan jos isommalla vaihtella vedättää. Ei holtittomasti vaan juuri huomaa että luistoa tapahtuu. 3 vaihteella ja kestää vedäättä rajoittimelle kunhan paineita ei ole yli 1,5. Nyt siellä paikoillaan Volvon littupyörä 4mm upotuksella, 765 asetelma sekä SRE kytkinlevy.
jostain muista lukenee että tuo upotus saisi olla 5mm. Levy oli muistaakseni reilu 9,0mm paksu.
Oisko tuossa sitten jotain muitakin kytkin vaihtoehtoja?

Jos sulla on 4mm upotusta, oli si asetelmalle tai levylle, niin se ei kuulosta oikealta. -765 asetelman kanssa pitäisi sachsin mukaan olla muistaakseni 9.6mm levy, eli jos sulla olis tasan 9mm levy niin asetelmaa pitää upottaa vauhtipyörään n. 0.6mm. Tosin muistaakseni reve mittaili joskus -765:sen asetelmapaineita ja herkkukohta oli jossain 9.2-9.4mm tienoilla? Itselläni -765:n kanssa on ollut käytössä 9.4mm paksu sintteri, jolla ei kyllä luistamista tapahtunu mutta ei siellä ollu ku 580nm vääntöä.

Tosin jos sulla on 765-asetelma ja siihen kuuluva SRE niin silloin sen pitäs olla ihan ok tasasella pyörällä ilman mitään upotuksia. Ja tällöin ilmoitettu väännön kesto on 590nm, tosin olen jostain lueskellut että massalevyllä on läpi saatu ilman luistamista vielä 700nm, ja sintterillä sitten jotain 900nm lukemia.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #145 : 11.06.2013, 11:37:07 »
Jos sulla on 4mm upotusta, oli si asetelmalle tai levylle, niin se ei kuulosta oikealta. -765 asetelman kanssa pitäisi sachsin mukaan olla muistaakseni 9.6mm levy, eli jos sulla olis tasan 9mm levy niin asetelmaa pitää upottaa vauhtipyörään n. 0.6mm. Tosin muistaakseni reve mittaili joskus -765:sen asetelmapaineita ja herkkukohta oli jossain 9.2-9.4mm tienoilla? Itselläni -765:n kanssa on ollut käytössä 9.4mm paksu sintteri, jolla ei kyllä luistamista tapahtunu mutta ei siellä ollu ku 580nm vääntöä.

Tosin jos sulla on 765-asetelma ja siihen kuuluva SRE niin silloin sen pitäs olla ihan ok tasasella pyörällä ilman mitään upotuksia. Ja tällöin ilmoitettu väännön kesto on 590nm, tosin olen jostain lueskellut että massalevyllä on läpi saatu ilman luistamista vielä 700nm, ja sintterillä sitten jotain 900nm lukemia.
Joo pilkku virhe tuossa eli 0,4mm upotusta. Myyjän kanssa tehtyä sähköpostin vaihtoa katselin se oli mitannut levyn paksuudeksi 9,2mm. Eli ei se kaukana pitäis olla. Itsellä ei ole itse asiassa paljonko tuossa vääntöä on. Voi olla kylmästi vaan niin että väännön kesto loppuu kesken.
Miten kuvailisit tuota sintteria liikkeele lähdössä  vs massalevy?

Paljonko lie vaikutusta sitten sillä jos levy on nyt sen 9 mm ja laitetaan 0,2mm lisää upotusta tuohon alkuperäiseen 0,4mm. Toisaalta tuo luisto on ihan siinä hilkulla että pitääkö vai ei.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2013, 11:39:14 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #146 : 11.06.2013, 13:58:08 »
No mulla oli muutenkin inan epämukava laitos ajaa kun tuli vedeltyä ne vähät ajot mitä kesällä ehti spooliperän kanssa (melkosta ryskettä ja pauketta), aika hätäsesti se sintteri otti mutta pysty sillä vielä ruuhkassakin ajamaan. Toki negatiivisena puolena että koskapa tuossa ei ole jousitettu sintterilevy niin voimansiirron äänetkin oli aika kovat. Tuossa asetelmassa on jo sen verran pänniä että sai olla tarkkana kytkimen kanssa. Kaikki jotka sillä ekaa kertaa ajoi onnistui sen sammuttamaan ekalla liikkeellelähtöharjoittelulla.

Katselin vanhoja sähköpostejani kun olen tuota sintterilevyä tilaillu, että jostakin olen törmännyt tietoon että asetelmapaine nousee 9,6mm:stä aina 8,8mm asti ja sitten alkaa laskemaan, eli tuon perusteella en lähtisi upottamaan ainakaan lisää sitä astelmaa koskapa tilanne vain huononee.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #147 : 11.06.2013, 14:19:52 »
No mulla oli muutenkin inan epämukava laitos ajaa kun tuli vedeltyä ne vähät ajot mitä kesällä ehti spooliperän kanssa (melkosta ryskettä ja pauketta), aika hätäsesti se sintteri otti mutta pysty sillä vielä ruuhkassakin ajamaan. Toki negatiivisena puolena että koskapa tuossa ei ole jousitettu sintterilevy niin voimansiirron äänetkin oli aika kovat. Tuossa asetelmassa on jo sen verran pänniä että sai olla tarkkana kytkimen kanssa. Kaikki jotka sillä ekaa kertaa ajoi onnistui sen sammuttamaan ekalla liikkeellelähtöharjoittelulla.

Katselin vanhoja sähköpostejani kun olen tuota sintterilevyä tilaillu, että jostakin olen törmännyt tietoon että asetelmapaine nousee 9,6mm:stä aina 8,8mm asti ja sitten alkaa laskemaan, eli tuon perusteella en lähtisi upottamaan ainakaan lisää sitä astelmaa koskapa tilanne vain huononee.
Nytkin tahtoo olla ongelmaa että saa auton helposti sammumaan niin ei se sintterilla sitten parane. Itse asiassa mulla tallin seinällä on jousittamaton sintteri levy. Saaneeko noita jousitettuina.

Niin jos levy on sen 9,2mm paksu niin huononee lisä sorvauksella. Toisaalta jos alle niin pitäs parantua.

Lieneekö sintteri sitten ainoa vaihto ehto vai oiskohan massa puolella vielä mitä koittaa?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #148 : 11.06.2013, 14:28:55 »
Oksasta komppaan tässä eli kyllä tossa vauhtipyörän & asetelman shimmauksessa / sorvauksessa on nyt hämminkiä. Väittäisin että ehjä -765 asetelma ja SRE levy pitää enemmän kun mitä tuo vääntöä tuottaa. Tosiaan jopa yli 700nm on jengillä pitänyt massalevyllä ja jopa 1000nm sintterillä. Joten tarkistappa se shimmaus / paine nyt ensin. Jousitettuja sinttereitä saa mutta ei ne kuulemma sen mukavempia ole ja hajoaa huomattavasti herkemmin kovassa käytössä.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v turbo
« Vastaus #149 : 11.06.2013, 14:47:44 »
Oksasta komppaan tässä eli kyllä tossa vauhtipyörän & asetelman shimmauksessa / sorvauksessa on nyt hämminkiä. Väittäisin että ehjä -765 asetelma ja SRE levy pitää enemmän kun mitä tuo vääntöä tuottaa. Tosiaan jopa yli 700nm on jengillä pitänyt massalevyllä ja jopa 1000nm sintterillä. Joten tarkistappa se shimmaus / paine nyt ensin. Jousitettuja sinttereitä saa mutta ei ne kuulemma sen mukavempia ole ja hajoaa huomattavasti herkemmin kovassa käytössä.
Sen tiedän että shimmaus on varmasti sen 0,4mm. Levy oli uusi mutta asetelmasta ei tietoa tarkkaan. Se ihmetytti että ikään kuin asetelmaa olisi "tasapainotettu" kun siitä oli ulkokehältä jostain kohdin aina jyrsitty tavaraa hiukan pois.
Jos asia sitten on noin niin uusi asetelma tarvittaessa sekä uusi levy ja homman pitäisi homman rokata viimeistään.
Välttämätä se vääntö ei kaukana ole tuosta 700nm mutta uskon sen olevan alle joka tapauksessa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Carcom Oy  Elekma