RallyBaron  Samppasport

850 2.5 20V nakuttaa ja kierrokset korkealla.

  • 23 Vastauksia
  • 5661 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
850 2.5 20V nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« : 28.10.2012, 16:40:23 »
Uudet suuttimet nakuttaa aika kovin äänen perusteella.
Antaa kierroksia niin nakutus tihenee ja kun kierrokset laskee niin nakutus lakkaa hetkeksi.

Kierrokset pysyy 950-1000rpm paikkeilla ja jos sattuu tippumaan sinne 850rpm niin auto tärisee kuin lentokone turbulenssissa. ???

Vikakoodeja ei anna, eli siellä on kaikki kunnossa.

öljynpaine on normaali lämpimänä n. yli 2bar, kylmänä hieman yli 4bar.
öljynlämpötila on n.90-asteessa käyny.

sytytys puoli on muuten uutta paitsi puola.
imuvuotoja ei ole, johtuen siitä että tiiviste tavaraa on kaikissa kierteissä..

ainakin kaasua antaessa tulee aika mahtava imuääni. :P

PS:Nopean kaasun rykäisyn aikana alussa vaikuttaa että kone tukehtuisi polttoaineesta.

missä mahtaisi olla vikaa?

EDIT: muokkasin otsikkoa paremmaksi.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2012, 22:04:35 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 2.5 20V suuttimet nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« Vastaus #1 : 29.10.2012, 21:15:39 »
Kaveri sanoi että imu ja pakokanavien muokkaus olisi vaikuttava tekijä kierrosluku ongelmassani.
Pitääkö se mahdollisesti paikkaansa?

Suuttimet hiljeni hiukan kun olin unohtanut yhdet kumit suuttimien ja jakotukin välistä.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20V suuttimet nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« Vastaus #2 : 31.10.2012, 08:10:58 »
Vai nakuttaa onko alkuperäiset ne uudet suuttimet ja se tyyppi pysynyt samaa ei mitään tuottoja ole lisätty ja kaikki asennushommat tehtiin oikein.Ja  missään ei ilmavuotoja kun toi kierrosten nousu vaikuutta siiheen (start pilot testin paikka)  ja se tyhjäkäynti moottori on putsattu ja se puoli on kunnossa.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 2.5 20V suuttimet nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« Vastaus #3 : 31.10.2012, 11:44:03 »
Muutamat sanoivat että olisi kumminkin nostajat kyseessä, miten saisin sen loppumaan?
Nostanko lämpinä kierrokset yli 2500rpm ja annan olla jonkin aikaa siellä?
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20V suuttimet nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« Vastaus #4 : 31.10.2012, 11:58:27 »
Kuules kyllä se ruuvari kertoo mikä naputtaa suutin vai nostajat.Jos öljytiehyeet tukossa  ja nostajille ei tulee öljyä tai muuten öljy ei liiku siihen autaa varmaakin öljynvaihto ja koneen sisapuolinen putsaus noilla Forten aineilla.Muista kunnon öljyt koneessa alkuperäinen putsari ja öljyt vaihtuu 10tkm välein näitä ongelmia autoissa ei ole.Jos yläkerrtaa ei saa voitelua noita kierroksia ei kannataa käyttää eli ongelman korjaus jos vaikka sitten hiljenee se konehuone.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 2.5 20V suuttimet nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« Vastaus #5 : 31.10.2012, 16:46:26 »
Juurihan sain koneen parsittua kasaan ja sitä on käytetty 2-kertaa lämpimänä ja 5-kertaa vähän vähemmän.
oli yläkerta remontissa juuri ja toivon ettei tarvitsisi avata uudestaan konetta.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20V suuttimet nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« Vastaus #6 : 31.10.2012, 19:18:04 »
Juurihan sain koneen parsittua kasaan ja sitä on käytetty 2-kertaa lämpimänä ja 5-kertaa vähän vähemmän.
oli yläkerta remontissa juuri ja toivon ettei tarvitsisi avata uudestaan konetta.
Pidä jenkaa siellä vähän alle 3000 jonkun minuutin...
(Tässäkin omavastuu mutta ohjekirja sallii tuon) Älä mua usko missään **tana. :2funny:

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 2.5 20V suuttimet nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« Vastaus #7 : 31.10.2012, 20:09:41 »
Pidä jenkaa siellä vähän alle 3000 jonkun minuutin...
(Tässäkin omavastuu mutta ohjekirja sallii tuon) Älä mua usko missään **tana. :2funny:

Kyl mä ton uskallan kokeilla, testaan sitä lauantaina kun olen siellä auton vieressä.
Kirjoittelen sitten kosahtiko kone vai ei. ::)
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20V suuttimet nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« Vastaus #8 : 01.11.2012, 07:52:10 »
Vai on tehty koneremppaa kun tuosta ei ollut mainintaa aloitusviestissä.Kyllä minä ensiksi varmistaisin mikä naputtaa kun se ei maksa mitään.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 2.5 20V suuttimet nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« Vastaus #9 : 01.11.2012, 11:37:23 »
Vai on tehty koneremppaa kun tuosta ei ollut mainintaa aloitusviestissä.Kyllä minä ensiksi varmistaisin mikä naputtaa kun se ei maksa mitään.

Mä voin laittaa videota tänään illalla tänne linkitettynä. ::)
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20V suuttimet nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« Vastaus #10 : 01.11.2012, 12:20:48 »
Teeppä se "levyraati" kuuntelee ja arvostelee.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 2.5 20V suuttimet nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« Vastaus #11 : 01.11.2012, 21:54:58 »
http://youtu.be/cynRFJ37-Y8

Tässä olis yli 3min pätkää lämpimästä koneesta, jotkut jopa epäili ettei se tule toimimaan..
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa AAPEE87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20V suuttimet nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« Vastaus #12 : 01.11.2012, 22:00:42 »
Itellä samanlaiset äänet, mutta ei yhtä kovasti nakuta. Välillä kierroksia käyttäessä häviää nakutus?? En taidakaan aloittaa uutta ketjua, vaan seurata tätä.  :-\

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 2.5 20V nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« Vastaus #13 : 01.11.2012, 22:18:35 »
Onko kone ollut sulla auki yläkerrasta?

Itel aikasempi alkoi pitää nakutusta kun oli kone syönyt "vähän" öljyä pois.
Loppujenlopuksi se hajosi vaikka laitin sinne öljyä...

Toi videolla oleva kone on toinen joka juuri jumpattiin vanhan 2.0 10V:een tilalle.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa AAPEE87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20V nakuttaa ja kierrokset korkealla.
« Vastaus #14 : 01.11.2012, 22:30:17 »
Ei oo ollu ainakaa minun aikaan, eikä oo huoltohistoriaankaan merkitty mtn.. Öljyt on käyny yhdessä vaiheessa vähissä, mut meni kuitenki vähän aikaa siitä ennenkuin alkoi pitämään ääntä. Isä ukko epäili nokka akselia, en tiedä sit.  :-\ Itsellä kyseessä
2,4 10v vapari.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2012, 22:32:10 kirjoittanut AAPEE87 »

 

KL-varaosat  Race.fi