Kulkukoira  Proturbo

Siipiveikon Wagon V90R

  • 60 Vastauksia
  • 21363 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #30 : 21.11.2012, 23:34:08 »
Eilen laitoin sen 960/V90 takalasinpyyhkijän paikalleen ja vaihdoin peruutusvalokytkimen laatikkoon. Kytkimen vaihto oli helppo homma paitsi jostain syystä kytkimeen tuleva liitin oli erilainen kuin uudessa kytkimessä, johdoista löytyi vanhat tinaukset eli joku oli aikaisemmin vaihtanut liittimen. Onneksi löytyi sopiva liitin varastosta, niin sain tinailtua sopivan liittimen johtoihin.
Ahdetun kutosen tekeminenkin edistyy pikkuhiljaa, nyt on tarvittava määrä T5:n mäntiä kasassa ja ne on kaverilla ultraäänipesussa.
Punnitsin männät ja heittoa oli 3g kevyimmän ja painavimman välillä, täytyy viilailla ne samanpainoisiksi kun ehtii.
Männänrenkaat pitäisi jostain löytää, paikallinen varaosakauppias myi eioota sekä Volvon että audin männänrenkaita kysyessäni.
Kuulin että audin 3B koneen männänrenkaat olisi samoilla mitoilla ja pitäisi olla reilusti halvempia kuin T5:n renkaat. Jos jollain on heittää vinkkiä mistä nuo renkaat löytyisi, niin olisin kiitollinen. Ylimmän renkaan korkeus pitää olla 1,5mm, joissain sarjoissa on 1,2mm.
Kun männänrenkaat löytyy niin voisi viedä lohkon hoonattavaksi.
Kyselty myös H-profiilikankia JuhaU:lta.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1475
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #31 : 22.11.2012, 17:38:19 »
 jännä homma tään kutosen kanssa ku on niin hankala löytää konen sisäisiä  osia , tuntuu että kaikki on ruotsin tilaus kamaa..... tuolta ainakin saa jotain renkaita http://www.stenparnermotor.se/Default.aspx

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #32 : 25.11.2012, 09:10:19 »
Todella hienoa!
V70 D5
850 T5
145 T5

855_T5R

  • Vieras
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #33 : 29.11.2012, 22:59:03 »
Komia! Ei voi muuta sanoa!  8)

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #34 : 13.12.2012, 19:15:05 »
Kiitokset.
Eilen aloittelin alkoholin väärinkäytön, eli tankkasin RE85:sta 20L ja loput 98-bensaa. Ainakaan vielä en ole huomannut mitään muutosta auton käyttäytymisessä.
Tänään tilasin männänrenkaat ahdettuun kutosprojektiin, renkaat on tarkoitettu Audin koneeseen mutta mitat täsmää Volvon T5 mäntiin, eli ylin rengas 1,5mm, toinen 1.75mm ja alin 3mm. Hintaa jäi 110e koko sarjalle.
Kampiakseli ja H-profiilit tuli ostettua JuhaU:lta ja ne pitäisi saapua ensi viikolla.
Sitten pääsee koekasaamaan alakerran että näkee mahtuuko veivit liikkumaan vai täytyykö lohkosta ottaa tavaraa pois.
Sitten kanget tarkastettavaksi alasilmän pyöreyden osalta ja lohko hoonattavaksi, siitä se pikkuhiljaa lähtee etenemään.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1475
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #35 : 13.12.2012, 20:00:39 »
Lainaus
Eilen aloittelin alkoholin väärinkäytön, eli tankkasin RE85:sta 20L ja loput 98-bensaa. Ainakaan vielä en ole huomannut mitään muutosta auton käyttäytymisessä.

eikö näissä menee ihan kivasti ,kun lammas pikkasen korjaa seokset . enemmän se mylly vaatii  "kotimaista"

onko tinalohko valittu jo tuleeko uudempi vahvempi vai

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #36 : 13.12.2012, 20:29:19 »
lohko on jo hankittu, vanha b6254 960 Volvosta.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1475
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #37 : 13.12.2012, 21:04:11 »
onko mitään vahvistuksia tulossa putkienympäri?

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #38 : 23.12.2012, 10:06:13 »
onko mitään vahvistuksia tulossa putkienympäri?
Tuota on mietitty ja todettu ettei ole tarvetta mun tehotavotteilla.
Pari päivää sitten sain kampiakselin ja H-profiiliveivit ja vein ne samantien kaverille mitattavaksi. Kampiakseli oli mitoissaan ja kaulat kunnossa. Kiertokankien alasilmän pyöreys oli OK mutta yläsilmät oli liian tiukat ja koneistusjälki huono, kaveri koneisti ne samantien oikeisiin mittoihin.
Eilen koekasattiin alakerta ja todettiin ettei mahdu kunnolla pyörimään, kiertokanki hipaisee sylinteriputken alareunaan. Otin paineilmavingulla n.4mm tavaraa pois sylinteriputken alareunasta molemmista reunoista, nyt mahtuu pyörimään.
Ehkä ensiviikolla lähtee lohko hoonattavaksi.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #39 : 23.12.2012, 11:50:24 »
Jos ahdetun kutosen meinasit tähän lyödä, miten meinasit hoitaa lakiteknisen puolen?

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #40 : 23.12.2012, 11:58:44 »
Näillä näkymin ei ole tarkoitus laittaa tähän autoon, ei onnistu laillisesti. Tehdään nyt kone ensin ja katsotaan sitten mihin koriin se laitetaan, tai sitten teen siitä lumilingon kun tuota lunta tuntuu riittävän :2funny:
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #41 : 31.12.2012, 13:51:22 »
Tänään varmistui tuon kutosen ahdinvalinta kun löysin edullisesti hyvän mitsun ahtimen T5-R volvosta eli 15g suoralla downpipen lähdöllä. Nyt pitää vaan löytää toinen samanlainen.
Lohkoa en ole vielä ehtinyt viemään hoonattavaksi, ehkä loppuviikosta saa senkin vietyä.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #42 : 26.01.2013, 23:00:29 »
Auto on pelannut hienosti eikä ole tarvinnut käsiä rasvata sen kanssa.
Ahdettu kutosprojektikin etenee pikkuhiljaa, lohko on nyt hoonattu mutta ei siitä aivan täydellinen tullut.
Entinen omistaja oli onnistunut jättämään sylintereihin vettä kun kone seisoi tallissa ilman kantta, jonkun verran oli syöpymiä pytyissä ja ne lähti hoonaamalla sen verran ettei niitä tunne käsin mutta ne näkyy tummempina kohtina.
No näillä mennään ja toivotaan ettei se nyt ihan älyttömästi polta öljyä.
Tänään poistettiin kattilakiveä sylinterien väliin jyrsityistä 0,6mm urista etikkahapon avulla, nyt täytyy hommata sopivaa shimmilevyä mitä tungetaan noihin uriin kestävyyden parantamiseksi.
Lohko lähtee maanantaina lasikuulapuhallukseen ja sieltä suoraan maalattavaksi.
Sitten pääsee kasaamaan alakertaa, kansikin pitää viedä työstettäväksi kunhan budjetti sallii.
Toinen turbokin on vielä löytämättä eli jos jollakin on ylimääräinen mitsu 15g niin voi tarjota.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #43 : 07.02.2013, 15:19:23 »
No niin, lohko ja öljypohja nyt lasikuulapuhallettu ja maalattu. Alakerran kasausta aloiteltu sen verran että kampiakseli,kiertokanget ja männät on paikallaan.
Toinen turbokin löytyi edullisesti, mutta se on harmittavasti sillä kartiopakopesällä kun toinen ahdin on paremmalla suoralla pesällä. Molemmat pesät on  kokoa 7.
Vähän on mietityttänyt jos vaihtaisi molempiin kutosen pesät, ettei tulisi turhan korkealta heräilevä kone. Jos jollain on ylimääräisiä kutosen pesiä niin voi tarjota ja voin harkita vaihtoakin seiskan pesiin.
Täytyy jossain vaiheessa tilailla ebaystä korjaussarjat turboihin kun toisessa on turhan paljon akselin suuntaista välystä.
Kansi lähtee lähiaikoina paikalliselle kansigurulle työstöön, tehdään ainakin race-seetit ja ehkä kevyttä porttaustakin.
Täytyy laittaa kuvia koneprojektista lähiaikoina.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #44 : 08.02.2013, 10:36:23 »
No nyt hajosi lämppärin kenno autosta, olenkin ihmetellyt muutaman päivän ikkunoiden huurtumista. Tänään lisäsin nestettä ja lähdin ajamaan, vähän ajan päästä alkoi glykoli haisemaan ja veti ikkunat huurteeseen. Tiedossa kiva remontti, viime kesänä vasta laitoin ilmastoinnin autoon ja samalla vaihtui koko lämmityslaite eli tiedän miten veemäinen homma on tiedossa.
Mistähän saisi uuden hyvän kennon? Ne Nissensin kennot on kuulemma ihan susia ja sinisellä taitaa hinnat olla pilvissä.
Saa tarjota käytettyä ehjää kennoa jos jollain on ylimääräisenä.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

 

Samppasport  Futurez