No höpöhöpö.
Jos tämä sinun itse kuvittelemasi fantasia olisi totta, niin aika harva mersu tai uusi VAGgine pääsisi katsastuksesta läpi. Noissa kun ei ole kovin perinteistä "käsijarrua"; mersussa se perinteinen jalkaversio ja esim. Passatissa sähkölinen seisontajarru. Lopputulos noitten päällelaittamisesta kesken vauhdin on, noh sanotaanko "mielenkiintoinen"... 
Lisäksi merkistä ja mallista riippuen käsijarrun vetäminen kesken ajon saa esim. ajonvakautuksen vikatilaan (näin mm. vuosituhannen vaihteen Mazdoissa, ESP vikavalo palaa samantein kun iskee vauhdissa "käkkärin" päälle vaikka 626:ssa jossa luistonhallinta).
Ja voin melkein lyödä vetoa että saan pinnat irti mistä tahansa samanikäisestä Volvosta kunhan pääsen tarpeeksi "hinuttelemaan" jarrudynolla... 
No höpöhöpö itsellesi senkin höpsö
Sanoinko tosiaan epäselvästi, että sitä ei tarvi vetää hampaat irvessä (lukkoon saakka) eikä etenkään vauhdissa se olisi tyhmää??.. dyno on sitten ihan eri juttu, kuin se vauhti, mitä itse kuvittelet tässä ajettavan
Jalkatoimisissa on ymmärtääkseni aina se käsikahva, josta voi estää sen polkimen lukituksen
Sähköversioissa taasen löytyy monen monesta autosta vaiheistettua voimaa, mikäli pyörät pyörii, 1 kliksautus on voima x1, toinen kliksaustus on voima x2 jne..
Dynolla ei oo vielä yhdestäkään ajonvakautusherjaa syttynyt, niiden aktivoituminen kun normaalisti vaatii muutaman kilometrin tunnissa olevan ajonopeuden ja yleensäkkin se herja katoaa kyllä, kun vika poistuu tai auto käynnistetään uudelleen, eli mitään vahinkoa ei valojen syttyminen saanut aikaan, vaikka se auton omistajasta saattoi pahalta tuntuakkin, kun valo hetken siellä killitti.
Tuohon sun viimeiseen lauseeseen kyllä pitää sanoa että heh heh.. oliko vielä niin, että kun sulle annetaan plasmaleikkuri ja tarpeeksi aikaa, niin saat melkein mitä vain tuhottua, jopa sen metrin ratakiskon pätkän?