Autodiagnoosi  Carcom Oy

740,GLE.B200F.Sähkövika?Ja mittaristo.

• 4 Vastauksia
  • 1905 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaisvi-s

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
740,GLE.B200F.Sähkövika?Ja mittaristo.
« : 02.11.2012, 22:16:46 »
Onko yatsakin ja vdon mittaristoissa erilaiset liittimet?.Eli käykö yatsakin mittari vdon tilalle?

Poissa TVS

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740,GLE.B200F.Sähkövika?Ja mittaristo.
« Vastaus #1 : 03.11.2012, 12:01:15 »
Ei käy suorilta, liittimet ainakin jossakin versioissa on fyysisesti samanlaiset mutta pinnijärjestys on eri. Jos jaksaa purkaa liittimet ja käännellä pinnit oikeaan järjestykseen niin mielestäni tuo muutos on mahdollinen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa pikatraktori

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 04.11.2012, 08:53:38 »
Itse asiassa ongelma on vielä monimutkaisempi. VDO:n versiossakin on ainakin kolmea erilaista mallia. Pitäisi vuosimallikin täsmätä jos haluaa ns bolt-on mallin. Yazakin mittareissakin on ainakin bensakoneissa vähintään kaksi mallia, jotka jo miittarirakenteiden perusteilla eivät sovi toisiinsa. Tämä nyt on sitä "ikiaikaista muistitietoa" ja lukema voi heittää yhdellä + - ;). Tietysti pätevä elektroonikko voi tehdä ihan oman mallimuunnoksen. Minulla taitaa löytyä pari keskentekoista: VDO yksi bensa ja YAZAKI yksi diesel. En ole vielä keksinyt minne vien - kaipa sinne jätehuollon elektroniikkapuolelle  :D.

Poissa TVS

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Kontinuerlich jetronic
« Vastaus #3 : 04.11.2012, 18:53:38 »
Itse asiassa ongelma on vielä monimutkaisempi. VDO:n versiossakin on ainakin kolmea erilaista mallia. Pitäisi vuosimallikin täsmätä jos haluaa ns bolt-on mallin. Yazakin mittareissakin on ainakin bensakoneissa vähintään kaksi mallia, jotka jo miittarirakenteiden perusteilla eivät sovi toisiinsa. Tämä nyt on sitä "ikiaikaista muistitietoa" ja lukema voi heittää yhdellä + - ;). Tietysti pätevä elektroonikko voi tehdä ihan oman mallimuunnoksen. Minulla taitaa löytyä pari keskentekoista: VDO yksi bensa ja YAZAKI yksi diesel. En ole vielä keksinyt minne vien - kaipa sinne jätehuollon elektroniikkapuolelle  :D.
Nuita yazakejakin on bensakoneissa ainakin ziljoonaa erilaista, olen nähnyt neljää erilaista bensakoneen yasakia, tosin ehkä 80% on 84+ vuosimallista, vanhalla anturikehällä olevaa kolmenapaisella noparilla olevaa mallia...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa vaisvi-s

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 07.11.2012, 08:21:50 »
. Millä hinnalla lähettäisit tuon bensa vdon?.

KL-varaosat  Race.fi