Autodiagnoosi  Carcom Oy

240 -88 | Divin harrastekäyttis

  • 308 Vastauksia
  • 80030 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #225 : 24.06.2013, 22:31:00 »
Kyllähän vanhoista autoista ruostetta löytyy (munkin pitää omaa laatikkoa vielä tänä vuonna hitsailla)  :(.

Muuten olet kyllä hienoon kuntoon Volvoa laittanut, kun vertaa lähtökohtaan.  :)

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #226 : 24.06.2013, 22:48:59 »
Kyllähän vanhoista autoista ruostetta löytyy (munkin pitää omaa laatikkoa vielä tänä vuonna hitsailla)  :(.

Muuten olet kyllä hienoon kuntoon Volvoa laittanut, kun vertaa lähtökohtaan.  :)
Joo suunta on oikea  :P
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #227 : 27.06.2013, 19:53:16 »
 :2funny: Tuli mooselta kuvaviesti tekstillä "Työmaa".


Isot kiitokset sinne suuntaan jo etukäteen! :hello:

edit:
« Viimeksi muokattu: 27.06.2013, 20:18:30 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #228 : 29.06.2013, 02:34:01 »
Doodii.. reikiä paikkailtu ja pohjamaalia suhittu. Huomenna pitäs vedellä vähä lisää pohjamaalia ja hioa ja sitte pintamaalit ja kasaaminen. Saa nähä kerkeekö, pitää markkinoillaki käydä ja botniaringin kylttejä askarrella ja subikoteloa ja ja ja..  :D Kiskolta kipasin mustat lattiamatot samaan konkurssiin, ne sai painepesuria ja mäntysuopaa. :hello: Niin joo ja ovipahvit puuttuu vaihteeksi  :facepalm: ??? ::) :-\ :2funny:











240 -86 @buildingbrick240

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2007
  • Näpräilijä
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #229 : 29.06.2013, 11:48:54 »
Minkäkokokoiset nuo takapuskurin alusen kiinnitys rei'ät on?  :o taitaa olla isommat kun ne mitkä on ovissa? Ois tarkotus repiä nuo listat irti ja täytellä reijät muttei vielä oo oikein vehkeitä ja täyttö tapaa mielessä  ;D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #230 : 29.06.2013, 12:49:26 »
ne on varmaan jonku 15-20mm ::)

edit:
« Viimeksi muokattu: 29.06.2013, 14:14:31 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #231 : 30.06.2013, 19:28:47 »




En osannu vielä päättää maalaisko etupuskurin alapuoleltaki vaiko ei.. joten jätin sen vielä hautumaan. :idiot2:
Nyt oikeestaan enää tonttiin ja sisusta valmiiksi, sitte tekniikan kimppuun :)

edit: ainiin.. subien määrä väheni :o
Pioneerin 2x 8" TS-W202F:ät ja free-air hattuhylly talteen, ja hattuhyllyn alle 85 litran refleksipönttö tunnelilla ja SPL Dynamicsin PRO 12D2 mk4:lla. ICE tarjoilee sille nyt jonku vähä vajaa 400w 4ohm, yllättävän hyvin se humppaa ja kontrollikin säilyy. Taitaa silti mennä isompi subipääte ostoslistalle.  8) Jos tänään räpsis vähän kuvia autosta muutenkin.. :)
« Viimeksi muokattu: 01.07.2013, 08:16:04 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #232 : 01.07.2013, 22:10:35 »
Bomfunk MC's - (Crack It) Something Going On

Ulkopeltiin:


Sisäpeltiin: (vakio kajarin paikassa jo paikkalätkä paikoillaan)


Loput etuovien paikkalätkät odottelemassa: (~1mm sinkittyä plååtua)
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #233 : 02.07.2013, 21:13:31 »
Popniittipihdit sanoi sopimuksen irti.. tai sitten niitit oli huonoja, jokasen vetovarsi katkes puolesta välistä :idiot2: Kiristyi ne kyllä enivei, täytyy dremelillä käydä katomassa nuo pätkät pois.



Alapäälle kokeilin nyt tommosta... SPL Dynamics PRO 12D2 mk4, hattuhylly avarrettu niin että paineet liikkuu, elementti ylöspäin suoraan kabiiniin ja refleksitunneli puhaltaa sivulle. 100% tyytyväinen en vielä ole, pitää koittaa ehkä laittaa sekä elementti että refleksi suoraan taaksepäin.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2013, 21:29:16 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #234 : 04.07.2013, 12:49:17 »
Taivastelin tuossa kytkinvaijeria, kytkin kun ei irroita kunnolla. Mun käsittääkseni vaijerin ja haarukan välissä pitäisi nyt tässä tapauksessa olla ihan reilusti välystä kun ei kerta irroita, ja normaali välys olis se pari kolme milliä? Välystä en kyllä sieltä löytänyt kun koitin sormilla tunnustella, pää ei tahtonu mahtua pohjan alle kunnolla ja tietysti pukit on jurvassa ja tunkin varassakaan ei uskalla kikkailla. Täytyy käydä lainaamassa kaverin nosturia että pääsee tarkemmin tutkimaan. Voiko tuossa olla nyt sitten vikaa itse kytkimessäkin jos ei sielä sitä välystä tosiaan ole vaijerissa?
240 -86 @buildingbrick240

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #235 : 04.07.2013, 13:36:32 »
Taivastelin tuossa kytkinvaijeria, kytkin kun ei irroita kunnolla. Mun käsittääkseni vaijerin ja haarukan välissä pitäisi nyt tässä tapauksessa olla ihan reilusti välystä kun ei kerta irroita, ja normaali välys olis se pari kolme milliä? Välystä en kyllä sieltä löytänyt kun koitin sormilla tunnustella, pää ei tahtonu mahtua pohjan alle kunnolla ja tietysti pukit on jurvassa ja tunkin varassakaan ei uskalla kikkailla. Täytyy käydä lainaamassa kaverin nosturia että pääsee tarkemmin tutkimaan. Voiko tuossa olla nyt sitten vikaa itse kytkimessäkin jos ei sielä sitä välystä tosiaan ole vaijerissa?
Painelaakeri menny/menossa asetelmasta läpi...  V:>

Tai vaijeri menossa poikki.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #236 : 04.07.2013, 13:45:49 »
Painelaakeri menny/menossa asetelmasta läpi...  V:>

Tai vaijeri menossa poikki.
Eiks vaijerin tapauksessa sielä pitäisi olla kuitenki sitte välystä?
Meneekö asetelmakin vaihtoon vai selviääkö laakerin vaihdolla? Laatikon jos joutuu käyttää irti niin vois kyllä ny sitte aukoessa iskee sinne suosiolla tulevaisuudessakin kestävää palikkaa  ::)
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #237 : 08.07.2013, 00:01:12 »
AAPUUUVA!  :D Turbon vakiokytkimeen taidan päätyä.. tehotavote kun on kuitenkin vaan se 200hv kun kyseessä on (vielä) käyttöauto niin sillä pitäis pärjätä. Laitetaan sitten SRE:tä kun tää vaihtuu käyttiksestä harrasteleluksi ja tehoa kaivellaan lisää.. B200K + M45 paketille motonetti tyrkyttää sekä 215mm että 228mm vakiokytkinpakettia, turbon kytkinpaketti taas on 228mm aina(?). Onkos tuolla nyt sitten väliä kumpi mulla sielä on vakiona? Eli passaako tuo ao kytkin nyt sitten suoraan tuonne B200K ja M45 väliin? Tuossa tulee "joissain tapauksissa mukana laakeri", silmälaakeri vai painelaakeri? Asetelma, levy ja molemmat laakerit sinne kuitenki varmaan kannattaa vaihtaa kerralla. Entäs sitten onko noissa eroja myyntipaikkojen välillä? Onko tuo motonetin kytkin ihan käypänen? Mulla on Fixuksen suuntaan suhteita sen verran että käyn sieltä kyselemässä myös mutta mikäli ei löydy asiallista settiä niin mistä tuo kannattaa hommata?

Kytkinpaketti Volvo Turbo   84-1164   Turbo B230/B200 9.84->91 (ø228mm) [1984 - 1991]   179.90 €
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #238 : 08.07.2013, 00:45:47 »
Niinjoo, jotain on tapahtunukkin... :D

Kuskin ovi pahvia vaille valmiina.. STP Silveriä ulkopellissä yks kerros, sisäpellissä muuten yks paitsi peitelätkien kohdalla kaks. Asennusrinkulat 22mm filmivaneria, kiinni kuudella 6,3x22mm kateruuvilla. Pysyy! Mukavan tykky paketti tuli ja omaan korvaan ihan kiva saundikin.  ;)



Etulipan ja lokarien etureunat maalasin kans mustaksi. Samaa puolikiiltävää mustaa ku helmatki, näyttää kuvissa vaan erilaiselta kun on puhtaat ja muu auto on paskanen :) Heitin pienen lenkin ja kävin kuvailemassa, unohtu vaan kamera kotiin joten kännykkälaatua:












Ei taida ulkopuolelle tulla juuri enää muita muutoksia kuin hieman madallusta, suora takaluukun kansi ja uudet puolikirkkaat takavalot. Omaan silmään alkaa näyttää siltä mikä oli alunperin visio  :)
240 -86 @buildingbrick240

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: Divin harrastekäyttis 240 DL -88
« Vastaus #239 : 08.07.2013, 01:21:44 »
AAPUUUVA!  :D Turbon vakiokytkimeen taidan päätyä.. tehotavote kun on kuitenkin vaan se 200hv kun kyseessä on (vielä) käyttöauto niin sillä pitäis pärjätä. Laitetaan sitten SRE:tä kun tää vaihtuu käyttiksestä harrasteleluksi ja tehoa kaivellaan lisää.. B200K + M45 paketille motonetti tyrkyttää sekä 215mm että 228mm vakiokytkinpakettia, turbon kytkinpaketti taas on 228mm aina(?). Onkos tuolla nyt sitten väliä kumpi mulla sielä on vakiona? Eli passaako tuo ao kytkin nyt sitten suoraan tuonne B200K ja M45 väliin? Tuossa tulee "joissain tapauksissa mukana laakeri", silmälaakeri vai painelaakeri? Asetelma, levy ja molemmat laakerit sinne kuitenki varmaan kannattaa vaihtaa kerralla. Entäs sitten onko noissa eroja myyntipaikkojen välillä? Onko tuo motonetin kytkin ihan käypänen? Mulla on Fixuksen suuntaan suhteita sen verran että käyn sieltä kyselemässä myös mutta mikäli ei löydy asiallista settiä niin mistä tuo kannattaa hommata?

Kytkinpaketti Volvo Turbo   84-1164   Turbo B230/B200 9.84->91 (ø228mm) [1984 - 1991]   179.90 €


Motonet: 240 Turbossa littupyörä ja siten
Kytkinpaketti Volvo-240Tbo 85-   84-1699   Turbo 80->84 (ø215mm) HUOM! Painelaakeri 84-4100 erikseen! [1980 - 1984]   194.90 €

Pottapyörään 228mm

 

Samppasport  Futurez