Terve. :hello:
Vuoden 2012 kesällä tuli tuollainen kartano ostettua kun sattui läheiseen autoliikkeeseen myyntiin. Päällisin puolin vaikutti hyvältä eikä mittarissakaan ollut kuin 250tkm. Varusteita ei kyseisestä yksilöstä löydy yhtään mitään, eli onpahan vähemmän hajoavia osia.
Autoon tuli melkein heti tehtyä perushuoltoa, mm. suodattimet, tulpat, jakajan kansi ja pyörijä, termostaatti, moottorin ja laatikon tukikumit, öljyt moottoriin, laatikkoon ja perään, sekä kaikkea muuta tuollaista pientä hiplaamista. Tarkoitus olisi rakentaa tästä retro/oldschool henkinen harrasteauto, joka toimisi samalla käyttiksenä.
Tekniikka-Moottori: B200F
-Vaihteisto: M45
-Taka-akseli: 1030
Seuraavan talven aikana oli tarkoituksena poistella vähäisetkin ruosteet, mitä ei tosin löytynyt kuin mätälistojen alta muutamista kohdista. Samalla alustaan vaihtui jarrukilvet, pohjaanlyöntikumit taakse, etuiskareiden yläpään laakerit, kaasuiskarit sekä lesjön -40mm jouset. Takaikkunat tuli myös tummennettua.
Ensimmäiset kolme kuvaa ovat ostokunnosta muutamaa sisustan puulistaa ja kierroslukumittaria lukuun ottamatta.



2013
Lähti tummenukset takalaseista ja tuli omasta mielestä ruma sininen sisusta vaihdettua paremmin omaan makuun sopivammaksi, eli beigeksi. Sitten alkoi kovasti tehdä mieli saada takapää ylös, joten kuormajousethan sinne oli saatava. Vanha kytkin alkoi luistamaan, vaihtoon meni sekin. Myös joitakin valoja sun muita tingentangeleita tuli asenneltua/vaihdettua. Mootoritilankin pesin kunnolla liuottimilla ja painepesurilla, kehtaa siitäkin kuvan laittaa.




2014
Takajouset vaihtui takaisin -40mm lesjöihin ja etujousista lähti kierros pois. Etuiskarit kävivät koneistamolla, jossa niistä otettiin 5cm pois. Kokeilumielessä käänsin etulipan väärinpäin ja maalasin valkoiseksi. Olihan se aluksi ihan kivaa vaihtelua, mutta jossakin vaiheessa vaihtunee takasin oikeinpäin. Mätälistat maalailin myös valkoiseksi ja samalla tuli helmat suihkittua uusiksi. Kattokaiteet olivat myös työn alla keväällä ja niihin tuli suihkittua hopea maali pintaan sekä kiedottua jonkinsortin köyttä ympärille.
Yhden viikon ajan ihmettelin outoa natinaa mitä oli alkanut kuulua vasemmalta takaa. Kaikki puslat kävin läpi enkä löytäny mistään syyllistä tuolle äänelle kunnes yhtenä iltana olin kiristelemässä kaikkia takapään pultteja ja huomasin ettei takatukivarressa ollut enään edes paikka millä olisi mennyt perään kiinni, joten eikun varaosaliikkeeseen uutta tilaamaan.

Tarkoituksena olisi puolikierrosta vielä pätkästä jokaisesta jousesta sekä putki rakennella menemään lähempänä pohjaa ja onhan tuossa vielä paljon kaikenlaista sipisteltävää mitä pitäisi tehdä kunhan jaksaa.

