TamCar  KKD Motorsport

Mitä öljyä Volvoon FAQ

• 1143 Vastauksia
  • 437759 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla Slerbahuuli

• VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
Vs: Mitä öljyä Volvoon FAQ
« Vastaus #1140 : 15.08.2019, 07:18:55 »
Ei siitä ole kauaakaan, kun 5w öljyjä vielä tunnuttiin karsastettavan, kun niiden pelättiin olevan liian lirua pysyäkseen missään koneessa millään kelillä... :D
Jep eikä siitäkään, kun "asiantuntijat" haukkuivat kaikki synteettiset "pesunesteiksi" ja ainoaksi kelpaavaksi moottoriöljyksi tunnustettiin rehellinen mineraaliöljy. ;D
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Vargur

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #1141 : 15.08.2019, 09:36:50 »
nyky koneissa taitaa olla noi kanavat suhteellisen paljon tiukemmat ja välyksetkään ei ole isoja vanhoihin koneisiin verrattuna että eiköhän sen öljyn joudu valitseen koneen valmistus ajakohdan mukaan.
Autona V70 D3 mk3 vm.-11

Poissa SKYTRiXSHA

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #1142 : 15.08.2019, 12:43:14 »
SAE-luokituksen mukaan 5w kylmäviskositeetin öljyn on säilytettävä pumpattavuutensa vähintään -35°C:een asti, todennäköisesti laadukas öljy myös ylittää vähimmäisvaatimukset. Ei siitä ole kauaakaan, kun 5w öljyjä vielä tunnuttiin karsastettavan, kun niiden pelättiin olevan liian lirua pysyäkseen missään koneessa millään kelillä... :D

Jooh, noh luulisi että tuo 5W-40 olisi sitten ihan OK tuohon vekottimeen :) Varmaan käyn tosin tota Mobilin 3000 superia hakemassa, sen olen todennut kuluttajaystävälliseksi hinnaltaan ja laadultaan.
Volvo V70 D4 VEA

Poissa Yksi Volvomies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #1143 : 15.08.2019, 16:39:31 »
Minulla kun on tämä Volvo harrastekäytössä, eli ajoa tulee niin vähän, että öljynvaihto tapahtuu ajan eikä kilometrien mukaan, niin olen jo kauan käyttänyt Mobil 1 0W-40. Täysin ongelmitta öljy on pysynyt sisällä, eikä öljynpainevalo välähtele edes kuumalla. Havaitsin aikoinaan, että käyttäessäni erästä tarvike-öljynsuodatinta, niin öljynpainevalo jäi startin jälkeen päälle noin 2 sekunniksi. Alkuperäisellä suodattimella ei tätä ilmiötä ole esiintynyt. Nyt harrastekäytössä öljynvaihtovälini on kerran vuodessa (joka kesä). Auton aktiivivuosina pidin vaihtovälinä 5000km. Silloin joskus aikoinaan taisi tulla käytettyä Mobil 1 Rally formulaa. Minua kiinnostaa öljyssä eniten ominaisuudet kylmässä ja kuumassa, ja lisäksi annan arvoa puhdistusteholle. En ota kantaa siihen, että mikä öljymerkki on paras tai parasta Volvoon. Mobilia olen aina käyttänyt ja minua ko.merkki on palvellut ihan hyvin.
Volvo 740 1986 B200K M47

Carwist  Race.fi