Carwist  Race.fi

Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)

  • 2422 Vastauksia
  • 508045 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4598
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2370 : 02.09.2019, 20:11:32 »
Niin ja kiinnostaisi tietää minkälaisia nopeuksia on mitattu. 220km/h kulkeva atego :D.

Mutta entäs jos se mittaakin jonkun järkevän lukeman 85@60 ja tulee sakko postissa? Miten sen pystyisi kiistämään?
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa HammerDown

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 984
  • Volvo Raggare Club Finland
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2371 : 02.09.2019, 20:14:40 »
Joo ei pyykillä saa ylikuormaa :D.

Niin siis meinasin yleisesti, että osa antureista perustuu tiehen kohdistuvaan pistepaineeseen tms. Lienee kyse tuossa Tiede-linkissä mainituista pietsosähköisistä antureista?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa HammerDown

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 984
  • Volvo Raggare Club Finland
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2372 : 02.09.2019, 20:22:13 »
Niin ja kiinnostaisi tietää minkälaisia nopeuksia on mitattu. 220km/h kulkeva atego :D.

Joskus ajoin toistasataa poliisipartiota vastaan rajoitittomalla, kilometrejä nähneellä Iveco Eurocargolla, eivätkä evääkään reväyttäneet. Tuskin uskoivat lukemia itekkään. ;D
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4144
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2373 : 16.09.2019, 10:07:42 »
Kysytäänpäs täältä.

Pitäisi löytää liima, joka:
- Tarttuu kuin tauti
- Täyttää hyvin (ei tule pintojen väliin, vaan rakoa täyttämään)
- Kestää tärinää
- Lämmönkesto +110°C
- Ei ole hapettava
- Ei lörtsähdä heti kemikaaleja nähdessään

Eli pitäisi muutamaan liittimeen löytää liima, jolla liitinrungon voisi täyttää (liittimen liitinosat vaihdettu, mutta eivät lukitu pesäänsä koska ei ole suunniteltu purettavaksi). Eli liittimen rungon sisällä menee johto ja itse liitin, joka pitäisi saada sidottua paikoilleen (ilmarako 5mm). Miettinyt gorilla-liimaa, koska siitä hyviä kokemuksia juuri tuollaisissa "täytän reijän" -liimauksissa. En vain ole oikein löytänyt tietoa, kestääkö lämpöä tai kemikaaleja ollenkaan.

Vai vejänkö possumassaa? Kuumaliima olisi ideaali, muttei lämpötilan kesto riitä.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3343
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2374 : 16.09.2019, 12:29:31 »
Kysytäänpäs täältä.

Pitäisi löytää liima, joka:
- Tarttuu kuin tauti
- Täyttää hyvin (ei tule pintojen väliin, vaan rakoa täyttämään)
- Kestää tärinää
- Lämmönkesto +110°C
- Ei ole hapettava
- Ei lörtsähdä heti kemikaaleja nähdessään

Eli pitäisi muutamaan liittimeen löytää liima, jolla liitinrungon voisi täyttää (liittimen liitinosat vaihdettu, mutta eivät lukitu pesäänsä koska ei ole suunniteltu purettavaksi). Eli liittimen rungon sisällä menee johto ja itse liitin, joka pitäisi saada sidottua paikoilleen (ilmarako 5mm). Miettinyt gorilla-liimaa, koska siitä hyviä kokemuksia juuri tuollaisissa "täytän reijän" -liimauksissa. En vain ole oikein löytänyt tietoa, kestääkö lämpöä tai kemikaaleja ollenkaan.

Vai vejänkö possumassaa? Kuumaliima olisi ideaali, muttei lämpötilan kesto riitä.
https://www.casco.eu/fi/tuotteet/?pc=112&p=3099 onko tuttu tuote?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Jule

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1144
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2375 : 16.09.2019, 12:40:35 »
Niin ja kiinnostaisi tietää minkälaisia nopeuksia on mitattu. 220km/h kulkeva atego :D.

Mutta entäs jos se mittaakin jonkun järkevän lukeman 85@60 ja tulee sakko postissa? Miten sen pystyisi kiistämään?

Kyllähän sen periaatteessa voisi yrittää piirturikiekon perusteella todistaa, mutta käytännössä taitaa olla aika hiljaista. KOjelautakameralla voisi mahdollisesti saada tuon kumottua.

Jokin töyssy voisi kyllä saada, varsinkin ilmajousitetun kuorma-auton jousitusliikkeen, tuottamaan toisen pulssin huomattavasti aiemmin kuin sen ensimmäisen. Kyllähän se siihen induktioon vaikuttaa jos rauta onkin 10cm lähempänä siinä toisessa mittauspisteessä.

Tuolla tiede.fi sivustolla haaveillut jutut akseleista on noissa kameroissa puutaheinää, koska ne reagoivat siihen ensimmäiseen induktanssin muutokseen, eli auton nokkaan/etuakseliin, jonka jälkeen ne odottavat jonkun aikaa ennen kuin aktivoituvat uudelleen.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1570
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2376 : 17.09.2019, 01:04:18 »
Täällä kun pyörii ihan oppinuttakin väkeä niin kysytäänpä seuraavaa:
Millaisin säännöin/rajoin saa muokata tuommoisen avolavaisen pakettiauton lavarakenteita?

Jos haluaisin esimerkiksi auton kuljetukseen rakentaa B-kortilla ajettavan hinurin muuttamalla (rakentamalla itse) jonkun paripyörillä varustetun avolavan lavarakenteet uusiksi.
Mikäli tämmöinen on mahdollista, mitenkä auton kantavuus määriteltäisiin, joutuisiko auton muutoskatsastamaan, tahi saako taka-akselin ylitys/kokonaispituus kasvaa alkuperäisestä?
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa HammerDown

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 984
  • Volvo Raggare Club Finland
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2377 : 23.09.2019, 10:25:09 »
Mitähän perzkelettä Samsungin TV oikein sekoilee, kun vähän väliä menee ainakin YLEn kanavilla selostettu tekstitys itsekseen päälle? Eli siis joku muidu "duppaa" ulkomaalaisia ohjelmia lukemalla tekstitystä.

Asetuksissa on tällöin Äänen kieli muuttunut hollanniksi, ja kun sen vaihtaa englanniksi, molotus loppuu. Eilenillalla vaihtoehtona oli tosin tanska, mutta vaikutus sama.

Vanhusten Samsungissa oli joskus sama ominaisuus. Johtuuko tämä nyt televisiosta vai antennilähetyksestä? ???

E: Tuo vaihtoehtoinen kieli näkyy riippuvan siitä, minkäkielinen ohjelma on alunperin, mutta mikä helkkari on tämä Hollanti(AD) ja miksi se ja päällepuhuminen pukkaa päälle suunnilleen aina ohjelman vaihtuessa? >:(

E2: Googlaus kertoi, että Samsungin kaukosäätimessä pitäisi olla AD/SUBT. -painike, jonka takaa avautuvan valikon kautta saisi audiokuvauksen pysyvästi pois päältä.

Ongelma on vain se, että alkuperäinen kake on korvattu yleismallisella, jossa ei tuota nappia ole. SUBT-painikkeella pääsee vain muuttamaan tekstityksen asetuksia.

E3: Audiokuvaus-asetus löydetty, on mukamaste pois päältä, mutta nyt tulee tietysti vaan suomenkielistä ohjelmaa, ettei pääse testaamaan.

Nähtävästi Digitan lähetyksissäkin osaa olla joskus häiriöitä, jotka aiheuttaa oheista sekoilua.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2019, 16:16:21 kirjoittanut HammerDown »
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa HammerDown

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 984
  • Volvo Raggare Club Finland
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2378 : 23.09.2019, 13:35:33 »
Täällä kun pyörii ihan oppinuttakin väkeä niin kysytäänpä seuraavaa:
Millaisin säännöin/rajoin saa muokata tuommoisen avolavaisen pakettiauton lavarakenteita?

Jos haluaisin esimerkiksi auton kuljetukseen rakentaa B-kortilla ajettavan hinurin muuttamalla (rakentamalla itse) jonkun paripyörillä varustetun avolavan lavarakenteet uusiksi.
Mikäli tämmöinen on mahdollista, mitenkä auton kantavuus määriteltäisiin, joutuisiko auton muutoskatsastamaan, tahi saako taka-akselin ylitys/kokonaispituus kasvaa alkuperäisestä?

Oppimaton mutuilee: Offipuolella on ainakin näkynyt, että heivataan alkuperäiset lavarakenteet kuikkaan, ja rakennetaan sirompi "lava" tilalle jostain neliöprofiilista ja alumiini/turkkipellistä tms.

Tämä ei lie vaikuta kantavuuksiin, varsinkaan jos alkuperäistä runkoa ei muokata, ja toisaalta muokataanhan runkojakin vanhemmissa autoissa esim. alustamuutosten takia. Kantavan rakenteen muutoksen voisi olettaa vaativan jonkunlaisen muutoskatsastuksen.

Toisaalta voihan kantavuus muuttua siten, että kokonaismassan pysyessä samana auton omamassa vähenee/lisääntyy korirakenteen muutoksen vuoksi. Vaatisi taas muutoskatsastuksen, vaakauksen ja uusien massojen kirjaamisen otteeseen?

Ja lavureissa on ainakin ennen ollut minimimitat lavan pituudelle, ja varmasti myös joku maksimimitta. Kokonaispituuden muutos rekisteriin merkitystä lienee vähintäänkin luvanvarainen...

Tietävämpien faktoja odotellessa. ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa HammerDown

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 984
  • Volvo Raggare Club Finland
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2379 : 26.09.2019, 18:48:16 »
Vinkkejä mistä vois ostaa hyvän urakkanupin?

Vois yhteen työautoon lai... eikun siis ei missään jeesuksen nimessä tieliikennekäyttöön, vain suljetulla alueella tapahtuvaan ilmaveivaukseen.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1570
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2380 : 29.09.2019, 20:33:42 »
Vinkkejä mistä vois ostaa hyvän urakkanupin?

Vois yhteen työautoon lai... eikun siis ei missään jeesuksen nimessä tieliikennekäyttöön, vain suljetulla alueella tapahtuvaan ilmaveivaukseen.

IKH:sta toivat meille töihin jotain, ihan kelvollisia.

Onkos foorumilaisilla minkälaista kokemusta muutamaksi päiväksi myönnettyjen siirtokilpien myöntämisestä?
Tarvitsis seiskaan ottaa varmaan kerralla vaikka viikoksi saada puuhakilvet mutta paikallisen konttorin tädillä vähän aihe närästää.
Olisi vähän säätöajoa, penkkiaikaa ja pyöränkulmien suuntailua luvassa, mutta kun pitäisi niin päivälleen saada reitit laverreltua lappuihin  :(
Viittisi nyt joka päivä hakea erikseen kilpiä...
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Paikalla Teemu-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1951
  • Kantti on kaunista.
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2381 : 29.09.2019, 21:30:07 »
Meillä oli sama ongelma kun justyä ulkoilutin pari päivää puuhakilvillä niin tahroi tarkat osoitteet tietysti.  ;D A katsastuksen tätiä närästi siis ja nyt kun varaosaromuun hain toiselta konttorilta kilvet niin siinä oli paljon rennompi nainen joka ymmärsi yskän ja sanoi ettei ymmärrä tuota niuhotusta ollenkaan. Kokeile toista konttoria siis?

Poissa HammerDown

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 984
  • Volvo Raggare Club Finland
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2382 : 29.09.2019, 21:44:56 »
Eipä ole ollut ihan moista nipotusta omalla kohdallakaan.

Lappuihin kirjattu lähinnä kaupungit, millä akselilla liikutaan ja syyksi koe- tai siirtoajoa, korjaamoilla käyntiä tms. ympäripyöreää. ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4144
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2383 : 05.10.2019, 11:03:54 »
Voiko perinteisen pohjamaalin päälle vetää lakan? Tarttuuko/pysyykö? Kyseessä auto, jossa pieni paikkamaalaus, eikä nyt yksinkertaisesti aika riitä hiplaamaan ja etsimään oikean sävyistä pintamaalia.

Millä saisi lasista vanhan liiman/butyylinauhan jämät tehokkaasti pois, millä se kannattaisi liimata paikalleen?
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa uisteeelu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2384 : 05.10.2019, 11:26:39 »
Voiko perinteisen pohjamaalin päälle vetää lakan? Tarttuuko/pysyykö? Kyseessä auto, jossa pieni paikkamaalaus, eikä nyt yksinkertaisesti aika riitä hiplaamaan ja etsimään oikean sävyistä pintamaalia.

Millä saisi lasista vanhan liiman/butyylinauhan jämät tehokkaasti pois, millä se kannattaisi liimata paikalleen?
höylän terä ja tenu
karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan

 

Ateho  Elekma