KKD Motorsport  Samppasport

Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)

  • 2376 Vastauksia
  • 499333 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4545
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2370 : 02.09.2019, 20:11:32 »
Niin ja kiinnostaisi tietää minkälaisia nopeuksia on mitattu. 220km/h kulkeva atego :D.

Mutta entäs jos se mittaakin jonkun järkevän lukeman 85@60 ja tulee sakko postissa? Miten sen pystyisi kiistämään?
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa HammerDown

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 954
  • Volvo Raggare Club Finland
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2371 : 02.09.2019, 20:14:40 »
Joo ei pyykillä saa ylikuormaa :D.

Niin siis meinasin yleisesti, että osa antureista perustuu tiehen kohdistuvaan pistepaineeseen tms. Lienee kyse tuossa Tiede-linkissä mainituista pietsosähköisistä antureista?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa HammerDown

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 954
  • Volvo Raggare Club Finland
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2372 : 02.09.2019, 20:22:13 »
Niin ja kiinnostaisi tietää minkälaisia nopeuksia on mitattu. 220km/h kulkeva atego :D.

Joskus ajoin toistasataa poliisipartiota vastaan rajoitittomalla, kilometrejä nähneellä Iveco Eurocargolla, eivätkä evääkään reväyttäneet. Tuskin uskoivat lukemia itekkään. ;D
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4031
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2373 : 16.09.2019, 10:07:42 »
Kysytäänpäs täältä.

Pitäisi löytää liima, joka:
- Tarttuu kuin tauti
- Täyttää hyvin (ei tule pintojen väliin, vaan rakoa täyttämään)
- Kestää tärinää
- Lämmönkesto +110°C
- Ei ole hapettava
- Ei lörtsähdä heti kemikaaleja nähdessään

Eli pitäisi muutamaan liittimeen löytää liima, jolla liitinrungon voisi täyttää (liittimen liitinosat vaihdettu, mutta eivät lukitu pesäänsä koska ei ole suunniteltu purettavaksi). Eli liittimen rungon sisällä menee johto ja itse liitin, joka pitäisi saada sidottua paikoilleen (ilmarako 5mm). Miettinyt gorilla-liimaa, koska siitä hyviä kokemuksia juuri tuollaisissa "täytän reijän" -liimauksissa. En vain ole oikein löytänyt tietoa, kestääkö lämpöä tai kemikaaleja ollenkaan.

Vai vejänkö possumassaa? Kuumaliima olisi ideaali, muttei lämpötilan kesto riitä.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3543
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2374 : 16.09.2019, 12:29:31 »
Kysytäänpäs täältä.

Pitäisi löytää liima, joka:
- Tarttuu kuin tauti
- Täyttää hyvin (ei tule pintojen väliin, vaan rakoa täyttämään)
- Kestää tärinää
- Lämmönkesto +110°C
- Ei ole hapettava
- Ei lörtsähdä heti kemikaaleja nähdessään

Eli pitäisi muutamaan liittimeen löytää liima, jolla liitinrungon voisi täyttää (liittimen liitinosat vaihdettu, mutta eivät lukitu pesäänsä koska ei ole suunniteltu purettavaksi). Eli liittimen rungon sisällä menee johto ja itse liitin, joka pitäisi saada sidottua paikoilleen (ilmarako 5mm). Miettinyt gorilla-liimaa, koska siitä hyviä kokemuksia juuri tuollaisissa "täytän reijän" -liimauksissa. En vain ole oikein löytänyt tietoa, kestääkö lämpöä tai kemikaaleja ollenkaan.

Vai vejänkö possumassaa? Kuumaliima olisi ideaali, muttei lämpötilan kesto riitä.
https://www.casco.eu/fi/tuotteet/?pc=112&p=3099 onko tuttu tuote?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Jule

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1111
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2375 : 16.09.2019, 12:40:35 »
Niin ja kiinnostaisi tietää minkälaisia nopeuksia on mitattu. 220km/h kulkeva atego :D.

Mutta entäs jos se mittaakin jonkun järkevän lukeman 85@60 ja tulee sakko postissa? Miten sen pystyisi kiistämään?

Kyllähän sen periaatteessa voisi yrittää piirturikiekon perusteella todistaa, mutta käytännössä taitaa olla aika hiljaista. KOjelautakameralla voisi mahdollisesti saada tuon kumottua.

Jokin töyssy voisi kyllä saada, varsinkin ilmajousitetun kuorma-auton jousitusliikkeen, tuottamaan toisen pulssin huomattavasti aiemmin kuin sen ensimmäisen. Kyllähän se siihen induktioon vaikuttaa jos rauta onkin 10cm lähempänä siinä toisessa mittauspisteessä.

Tuolla tiede.fi sivustolla haaveillut jutut akseleista on noissa kameroissa puutaheinää, koska ne reagoivat siihen ensimmäiseen induktanssin muutokseen, eli auton nokkaan/etuakseliin, jonka jälkeen ne odottavat jonkun aikaa ennen kuin aktivoituvat uudelleen.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1613
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2376 : 17.09.2019, 01:04:18 »
Täällä kun pyörii ihan oppinuttakin väkeä niin kysytäänpä seuraavaa:
Millaisin säännöin/rajoin saa muokata tuommoisen avolavaisen pakettiauton lavarakenteita?

Jos haluaisin esimerkiksi auton kuljetukseen rakentaa B-kortilla ajettavan hinurin muuttamalla (rakentamalla itse) jonkun paripyörillä varustetun avolavan lavarakenteet uusiksi.
Mikäli tämmöinen on mahdollista, mitenkä auton kantavuus määriteltäisiin, joutuisiko auton muutoskatsastamaan, tahi saako taka-akselin ylitys/kokonaispituus kasvaa alkuperäisestä?
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

 

TamCar  KKD Motorsport