Hommaa pala kulutusterästä romikselta ja tee siitä uusi "käpälä" tai jos kyvyt riittää hitsaa siihen kuluneeseen osaan esim Kobolttipuikolla tai muulla kovahitsauspuikolla pinnoite, Rosteri ei kestä yhtään paremmin käytännössä ja mielestäni perus teräs on Fe 37B eli niukkahiilinen teräs, ei Fe 50.
Merkintä tuli muistista, muisti petti.

Painelaakerin kiinnitys/asemointi tuolla käpälällä on niin hentoinen ja tarkka, ettei taida valmistustarkkuus ihan heti riittää jos omin käsin vääntelee. Prässäämällä tuo haarukka on tehty ja se taitaa olla ainoa menetelmä tehdä tuo.
Nykyinen paikoillaan oleva oli niin solmussa, että haarukan piikit piti katkaista ja materiaalia hitsaamalla tehdä uusiksi. Lopulta hioa vingulla mahdollisimman tarkasti alkuperäisen kaltaiseksi. Aikaa meni jotain 6-7 tuntia usean yrityksen ja erehdyksen kautta, kunnes tuli kelvollinen.
Ainoa vain, että ilmeisesti hitsatessa karkaistunut haarukka on nyt murtunut ja alkanut vääntymään "alta pois".
onnistuisko jos taittelee rosterista uuden?
Rosteri todennäköisesti murtuu, ei ole yhtä sitkosta kuin perus teräs.
Lopputulos, paska mikä paska. Ulkomailta saa uuden 20-30€ kotiovelle, joten täytynee semmoinen asennella sinne ja tehdä uusiksi taas 100tkm päästä (jos muuten auto sinne asti vie).
