Tänään ollut taas aika touhukas päivä. Juuri olin tallille lähdössä ja kenkiä laittamassa jalkaan niin ovikello soi ja itellan kuskihan se siellä renkaita tuomassa. Eli juuri sopiva ajotus. Camskilliltä siis tuli nyt nuo eturenkaat.
Falken Azenis FK-453 215/45ZR17

Sen jälkeen kaupoille ja sieltä tarttui mukaan Teknoksen 2K teollisuusmaalia, Inertaa. Tuon vedin vielä tänää pohjaan maalaamattomille alueille ja ajattelin samaa tavaraa käyttää myös alustan osien maalaamiseen. Aika paljon hyvää kuullut tuosta ja oli yli 20e /litra halvempaa kuin esim tuo aikaisemmin käyttämäni raskaankaluston 2K akryylimaali.

Sitten suoritin hieman mittailua ja suunnittelua että osaa päättä minkälaisen välijäähyn sitä tilaisi. Sen jälkeen kävin sitten tuon kytkin ja vaihdelaatikko sovituksen kimppuun. Eli idea oli saada mahtumaan tuo SRE -765 asetelma tuon uuden laatikon kanssa. Mihin on siis muokattu volvon M4x laatikon koppa. Lähtökohta tämä:


Ensimmäisenä lähdin tuosta ajamaan materiaalia pois rälläkkä+lamellilaikka yhdistelmällä. Mukava työstää tuota alumiinia kun hioutuu nätisti ja ei kipinöi. Sen jälkeen asetelman kimppuun. Tuossa asetelman lähtökohta:

Tuossa kuvassa tussilla piirretty hahmotelmaa siihen mistä tavaraa hiotaan pois. Tasaisesti ja symmetrisesti sitten noista kohdista hiomaan ja ensimmäinen koesovitus sen jälkeen.

Kampuraa pyörittämään ja vielä otti hieman kiinni. Mukavasti tuo rautainen asetelma merkkaa alukoppaan mihin ottaa kiinni. Laatikko irti ja lamellilaikalla lisää tavaraa kopasta pois alueilta missä naarmuja näkyi. Sen jälkeen toinen koesovitus ja nyt pyörii nätisti ja ei hinkkaa mihinkään kiinni. Taas romut irti ja vielä kierros kevyesti ajamalla/siistimällä koppaa. Tämän-näköiset on osat muokkauksen jälkeen:



Tälläistä tälläkertaa. Aika kivuttomastihan tuo sovitusprojekti onnistui. Olisi tosin helpottanut hommaa jos kytkinkoppa olisi ollut irrallaan. Meinaan hieman raskasta yksin nostella ja väännellä/käännellä/sovittaa tuota kokonaista laatikkoa.