Autoracing  KL-varaosat

Kaasuläppäkotelo (motonet)

• 11 Vastauksia
  • 23022 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Iso Ile

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Kaasuläppäkotelo (motonet)
« : 20.11.2012, 21:21:56 »
Onko kellään kokemusta motonetin kaasuläppäkotelosta. Toimiiko ihan niin kuin pitää ja miten on pitääkö viedä volvolle uuden softan päivitykseen ja mitä maksaa noin suunilleen koko roskan vaihto+työt.
Volvo 850 glt -92
Volvo S80 2,4T -01

Poissa jip59

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Kaasuläppäkotelo (motonet)
« Vastaus #1 : 20.11.2012, 22:40:00 »
Kokemusta ei ole kuin Volvon omista läppäkoteloista ja pari niitä on työpaikalla vaihdettu, hommana se ei ole mikään temppu mutta sen jälkeen ei auto ole käynnistynyt ennenkuin se on lykätty trailerille ja käytetty sinisellä piuhan päässä. Tuon jälkeen sanoin asiakkaille että vielä kun auto käy niin aja merkkiliikkeeseen niin saat kaikki tarpeellisen samalla kertaa.
Niin... Oletan että kyseessä on mahdollisesti bensakäyttöinen Volvo.   V:>
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa Kaasuvolvo

• Grand Luxe
  • **
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
« Vastaus #2 : 21.11.2012, 07:06:24 »
Myös varaosa.fi myy ja ohjelmoi kaasuläppäkoteloita. Eli Akaan autovaraosa. Jos olet lähellä, niin kannattaa ostaa ja asennutta tuolla. Mä tein niin ja hinta oli halvempi kuin sinisellä ja osa on alkuperäinen.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa timAntt1

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 22.11.2012, 14:29:09 »
itseänikin kiinnostaisi sama motonetin kotelo:D omasta  rupee kanssa vetelee viimesiään

Poissa roilo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 22.11.2012, 15:05:40 »
hommana se ei ole mikään temppu mutta sen jälkeen ei auto ole käynnistynyt

Ensin kotelo piuhan päähän koodattavaksi, sitten läpän asennus. Koodi pitää tilata etukäteen. (itse koodautin Debilissä)
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa Iso Ile

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 22.11.2012, 20:38:12 »
Onko kellään heittää tarvike läpän hintaa noin ihan vertailun vuoksi alkuperäseen. Alkuperäsen läpän hinta on laskenut ainakin mitä vanhoihin keskusteluihin vertaa. Nyt alkuperäsen saa alle viidensadan ja siihen tunti töitä päälle niin ollaan jossain 600€ paikkeilla ja siinä on sitten tiiviste ja softan hinta mukana. Muistelen että jotkut kirjoittelivat joitain aikoja sitten että tulee kustantamaan 800-900€.
Onko kova kilpailu tarvike-alkuperäisten-nettinkauttaulkomailta hankittujen välillä laskenut hintoja. Hyvä näin. :)

Itse olen kyllä alkuperäsen kannalla. Jos siinä säästää muutaman kympin niin ei maksa vaivaa alkaa leikkimään jos tarvike ei sitten toimikkaan niin kuin aito. Niin ja kysessä minulla on S80 2,4T -01.
Volvo 850 glt -92
Volvo S80 2,4T -01

Poissa Iso Ile

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 22.11.2012, 21:05:50 »
Asia tuli minulla vaan eteen mietittäväksi kun kulutus nousi aika reilusti. Vika koodit ei näyttänyt mitään ihmeellistä ja servian asentaja meinasi että kotelon puhdistus tai vaihto voisi auttaa asiaa. Kotelo on joitain vuosia sitten putsattu kun cruise rupes temppuilemaan eikä suostunut menemään päälle.  >:(  Ajattelin että vois ton kotelon uusia ja katsoa mitä muuta kivaa se muuttaa autossa kun kulutuksen (ehkä). :)
Volvo 850 glt -92
Volvo S80 2,4T -01

Poissa Koljis

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 22.11.2012, 21:41:03 »
Onko kellään heittää tarvike läpän hintaa noin ihan vertailun vuoksi alkuperäseen. Alkuperäsen läpän hinta on laskenut ainakin mitä vanhoihin keskusteluihin vertaa. Nyt alkuperäsen saa alle viidensadan ja siihen tunti töitä päälle niin ollaan jossain 600€ paikkeilla ja siinä on sitten tiiviste ja softan hinta mukana. Muistelen että jotkut kirjoittelivat joitain aikoja sitten että tulee kustantamaan 800-900€.
Onko kova kilpailu tarvike-alkuperäisten-nettinkauttaulkomailta hankittujen välillä laskenut hintoja. Hyvä näin. :)

Itse olen kyllä alkuperäsen kannalla. Jos siinä säästää muutaman kympin niin ei maksa vaivaa alkaa leikkimään jos tarvike ei sitten toimikkaan niin kuin aito. Niin ja kysessä minulla on S80 2,4T -01.

Mistä alkuperäisen saa alle viidensadan? Tuohon omaan s60 t5 -01 kyselin kesällä volvolta niin lupasivat 650€..

Englannista tilattuna tuli maksamaan loppupeleissä vähän reilu 400€.
S60 T5 -01

Poissa ARonkko

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 22.11.2012, 21:59:02 »
Vähän offia mutta mistä ja mille tasolle 'Iso Ile' llä kulutus nousi?
Omassa samat vaivat. Cruise ei toimi, kaasuläpästä vikakoodi ja kulutus on...9.7? Onko tuo paljon vai ei?

T: Volvolla jo 4vko/1400km, kohta.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa Iso Ile

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9 : 24.11.2012, 20:23:11 »
ARonkolle vastaan että mulla tosiaan kaasuläppäkotelo sotki cruisen toiminnan. Kun laittoi cruisen päälle niin teksti syttyi mittaristoon, mutta kun painoi sen päälle +:sta niin teksti sammui eikä cruise mennyt päälle. Kaasuläppäkotelo putsattiin ja ajettiin uusi päivitys sisään ja sen jälkeen rupesi cruise pelittämään aivan normaalisti. Silloin oli kulutus aivan normaali eikä mitään muuta vikaa ilmennyt. Asentaja selitti että cruise kuuluu niin sanottuun ketjuun missä on muitakin laitteita autossa ja kun johonkin niistä tulee vika niin jotain sekoaa ja mulla se oli cruise.
Kulutus seikkailee nyt jossain 12,5-14 litran välillä. Löpöö menee mutta ei ole nyttenkään mitään muuta ongelmaa kuin tuo kulutus. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 29.11.2012, 18:10:05 kirjoittanut Iso Ile »
Volvo 850 glt -92
Volvo S80 2,4T -01

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
« Vastaus #10 : 24.11.2012, 22:14:41 »
läppäkotelo vaihtui taannoin vaihto-osaksi ja nyt ovat saaneet korjattuja koteloita myyntiin, joten hinta tippui alemmas.
Se tapahtui tuossa vajaa pari kk sitten.

Poissa Iso Ile

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #11 : 29.11.2012, 18:30:10 »
No nyt on kotelo uusittu. Kyllä huomasi heti keskikulutusmittarissa että vika oli kotelossa. Noista hinnoista vielä sen verran että kotelon hinta vapariin on jotain 570 €uron paikkeilla ja tohon mun matalapaine turboon on n. 420 €uroa. Turboon on siis halvempi kuin vapariin. :) Muita hintoja tuli:

-ohjausyksikön ohjelmiston poiminta ETM/ECM päivitys 27,60 €
-volvo ETM uuden lataus  54,35 €
-läppäkotelo imusarja (ETM) irrotus-asennus/vaihto  1/h työtä  n.100 €
-tiiviste 4,75 €
-volvo throttle housing (kotelo) 417,80 €
---------------------------------------------------------------------------------------------------
eli yhteensä koko hoito sis.alv  604,50 €uroa

Niin ja homma tehtiin Auto Serviassa Tikkurilassa.
Volvo 850 glt -92
Volvo S80 2,4T -01

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron