Proturbo  Autodiagnoosi

Amazon 1970 2D B20E+AW70

  • 414 Vastauksia
  • 82845 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #390 : 16.08.2023, 16:52:44 »
Okei.
Ei ole mitään hoppua tämän kanssa, kunhan suunnittelen ja haaveilen.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #391 : 20.08.2023, 19:15:06 »
Weberin kaksikurkkuisesta on myös ruiskuversio, mutta vaatii tietty Ecun.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #392 : 20.08.2023, 19:36:19 »
Ok, hyvä tietää.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #393 : 20.08.2023, 23:14:10 »
Eikö silti helpointa olisi käyttää d-jetin imaria ja muuta hardwarea  ???
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #394 : 21.08.2023, 07:59:38 »
Kyllä varmasti niinkin.
Tämä on tällaista tosi pitkälle tulevaisuuteen katsomista, kun tulee ajankohtaiseksi niin kaikki on jo päivittynyt.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #395 : 27.09.2023, 16:35:43 »
Ama laitettu "talviteloille".
Vajaa 3500 km tuli ajettua huolettomia kilometrejä, keskikulutus oli 12,5-14,0l/100km.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #396 : 03.10.2024, 07:18:54 »
Oho.
Vuosi vierähtynyt rivakasti. ~1000km tullut kilometrejä lisää.
Hieman on ryhtynyt harmittamaan tuo D-Jet. Syy on, ettei saa seosta riittävän laihalle. Nyt Co% on 4,3 ja HC ppm on 237. Säätö ECU:sta on minimissä.
Tuosta johtuen kone käy "raskaasti", ei kevyesti kehräten, kuten olen tottunut.
Olen jo hieman alkanut miettimään, jos menisi takaisin kaasareihin. Hyllystä löytyy 2kpl SU HIF6:sta ja niille imupakosarja, vivustot puuttuu. Huoltosarjatkin jo tilasin.
Katsotaan mitä talvi tuo tullessaan.

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 710
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #397 : 03.10.2024, 08:41:44 »
Eiiih, älä laita mitään kaasareita tähän.

Jos D-jet käy rikkaalla, tarkistaisin d-jet moottorin lämpömittarin anturin.
Speksit netistä resistanssiin 0 astetta / 100 astetta ja sitten mittailee jäävedessä / kiehuvassa vedessä resistanssin
Sen verran aikoinaan perehdyin D-jettiin että tiedän että tuo anturin resistanssi vaikuttaa suoraan seokseen.
Siihen voisi rakentaa rinnalle/sarjaan vastuksia joilla saa seosta muutettua.
Näin jossain jopa sellaisen seosruuvin, jolla juurikin tuota lämpöanturin resistanssia huijattiin kabiinista...
Laajakaistalambda olisi myös ehdoton ruuvaukseen.

D-jet on hieno kapistus, kun se toimii.  :)
144-70

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #398 : 03.10.2024, 10:20:34 »
Lämpöanturi on uusi ja arvoissa, samoin imuilmananturi on arvoissa.
Kyllä tämä muuten toimii loistavasti, mutta kun CO% huitelee pilvissä, pitäisi olla 1,0-2,0%.
En tiedä pystyisikö ECU:sta vaihtamaan sen potentiometrin, joka säätää seosta tyhjäkäynnillä.
Minulla on kolme ECU:a ja kaikissa sama homma.

Ainiin.
Keväällä laitoin uudet tulpat ja nyt on taas joku tulppa kuolemassa. Lähtee kylmänä kolmella käymään, ~ minuutin kuluttua lähtee se viimeinenkin mukaan.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2024, 10:26:07 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #399 : 05.10.2024, 09:08:25 »
Kyllä se d-jettikin säätöihin menee.. liikaa bensanpainetta tms?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #400 : 05.10.2024, 09:25:08 »
Niinhän sen pitäisi.
Bensapainekin on ohjearvossa.

Sehän tässä ihmetyttää, kun kaikki arvot ovat kuten pitää, mutta kun ei niin ei.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #401 : 05.10.2024, 11:09:12 »
Eiiih, älä laita mitään kaasareita tähän.

D-jet on hieno kapistus, kun se toimii.  :)

Samaa mieltä jos vaan jotenkin jaksat niin eiköhän tästä vielä hyvää tulee O0
Tuota oletko koittanut perehtyä tuohon alipaine massamittariin? Siitähän jouduttiin ennenvanhaan ongelmatapauksissa arvot säätää

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #402 : 05.10.2024, 11:19:56 »
Onko näissä suuttimet aina saman kokoisia? Sen muistan, että oli eri numeroilla, mutta ovatko silti vaihtokelpoisia?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #403 : 05.10.2024, 13:23:25 »
Samaa mieltä jos vaan jotenkin jaksat niin eiköhän tästä vielä hyvää tulee O0
Tuota oletko koittanut perehtyä tuohon alipaine massamittariin? Siitähän jouduttiin ennenvanhaan ongelmatapauksissa arvot säätää

Juuri näin.
Imusarjan paineanturi on uusi peruskorjattu.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #404 : 05.10.2024, 13:27:50 »
Onko näissä suuttimet aina saman kokoisia? Sen muistan, että oli eri numeroilla, mutta ovatko silti vaihtokelpoisia?

Mielestäni kyllä. Kolmella numerolla löytyy.
Mallit.



Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron