Elekma  Autoracing

B6254 viritys potentiaali?

  • 167 Vastauksia
  • 91787 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #75 : 12.11.2014, 10:14:31 »
Jos olis tosi rakentelia, hakisi Trafilta poikkeus luvan B6294T moottorille. Ja tosi mies ei lupija kysele. Muutoskatsatuksessä kyllä hyväksytään 50 hp nelari 960:seen. siinä sitä olis fiilistä. 
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #76 : 12.11.2014, 12:33:48 »
Jos olis tosi rakentelia, hakisi Trafilta poikkeus luvan B6294T moottorille.
en itse laittais b6294t konetta vaan b6284t koneen, pienemmän 81mm porautuksen takia, kestää jos/kun mieli tekee ruuvia kiriä. ::)
Ja eikös toi trafin poikkeuslupahakemus oo just sitä että ne ei mee koskaan läpi?
"Hakijan on syytä ottaa huomioon, että sekä myönteisestä että kielteisestä poikkeuslupapäätöksestä peritään 380 euron maksu." -trafi
harmi kyllä noi turbo kutoset ei mee suoraan laillisesti ton keulalle, t5 menis. onhan se 5-koneenkin ääni hieno :)
xc90:stä 3.2l kutonen menis vielä rajojen sisään. 243 hp ja 900-sarjan raja 244.8 hp, meneeköhän painonkin puolesta?

hatunnostot :hg: boostille ja lankulle, jotka näistä oikeesti kokemusten kautta kertoo!

Ei se halpaa ole, mutta jos haluaa massasta poiketa ja tehdä oman pään mukaan, niin minultakin ääni vaparikutoselle. Ääni on mahtava ja fiilis loistava. Toki +600hp turbossakin on fiilistä, mutta kuitenkin.
Minä nyt vain olen näitä ihmisiä, että alle litrainen kunnon imuäänillä karjuva 50hp neloskone omaa minun mielestä enemmän fiilistä kuin 200hp turbokone. Mielipiteitä kaikki.
sinä taidat tykätä siitä että lähtee paljon ääntä. ei varmaan mikään pidä niin julmaa ääntä kun 10 000 kiertävä vapari.
turbo kun on vähän semmonen äänenvaimennin,vrt vanhat ja uudet F1 autot.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #77 : 12.11.2014, 12:36:19 »
sinä taidat tykätä siitä että lähtee paljon ääntä. ei varmaan mikään pidä niin julmaa ääntä kun 10 000 kiertävä vapari.
turbo kun on vähän semmonen äänenvaimennin,vrt vanhat ja uudet F1 autot.
Nojoo, vähän niinkin. Ääntä, ei mölyä. :nohnoh Unohdin tuossa "pikkukone" vertauksessa mainita "pikkukone pikkukorissa" ja "turbokone isossa korissa".

Mutta kukin tyylillään. Edelleen ei minun ollut tarkoitus ketään tässä potkia päähän tai pahoittaa mieliä. Toin vain oman näkemykseni asiaan esille, en sen kummempaa.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1061
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #78 : 12.11.2014, 15:53:17 »
Tätä viestiketjua kun lukee niin tajuaa että perus projekti, tekemättä jää. Netti keskustelua jolla ei ole mitään tekemistä oikean rakentamisen/virittämisen kanssa.

Voin jo melkein 100 varmasti sanoa että tuohon 960 Volvoon ei tule mitään virityksiä. Max vapaasti virtaavampi ilmansuodatin jolla ei perus Volvon alkuperäiseen ole mitään vaikutusta.

Se on niin sääli kun näin melkein aina käy.   Todistakaa että olen väärässä :D

 

   
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #79 : 12.11.2014, 16:05:33 »
Pistää suoraan SHO V8:n sinne, soundit ainakin kohdillaan  :) köykämiiniä sekin on ja numeroiden puolesta käypänen, eiköhän se päästöjenkin puolesta ole sopiva?

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #80 : 12.11.2014, 16:08:48 »
Vapaavirtaussuodatin, katiton isompi pakoputkisto ja peltisarja. +40hp kehuttiin tehojen lisääntyneen turbobricksillä

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #81 : 12.11.2014, 16:28:09 »
Tätä viestiketjua kun lukee niin tajuaa että perus projekti, tekemättä jää. Netti keskustelua jolla ei ole mitään tekemistä oikean rakentamisen/virittämisen kanssa.

Voin jo melkein 100 varmasti sanoa että tuohon 960 Volvoon ei tule mitään virityksiä. Max vapaasti virtaavampi ilmansuodatin jolla ei perus Volvon alkuperäiseen ole mitään vaikutusta.

Se on niin sääli kun näin melkein aina käy.   Todistakaa että olen väärässä :D 
elä hätäile, kyllä tätä oikeesti pitäs virittää, voin melkeen luvata että jos kansi pitää avata, niin kyllä se sitten myös portataan. johonkin tuo vähän nestettä hävittää, täytyy tutkia vielä mihin. samassahan sitten vääntäis peltisatsin/ putkiston :)
Yks laittomuus on jo pihassa, tuo ahdettu vähäpäästöinen 740 :D kovasti sillonkin epäiltiin että tuleekohan tosta ikinä mitään.
toinen ääripää on taas tuo 240. isot on suunnitelmat, mutta kappas yli puol vuotta mennyt ja vieläkin se on ihan osissa, oottamassa kaaria ja tekniikka ja kasaamista. ja tähän syypää on kyllä että ei oo niin paljoo rahaa että äkkiä sais kasaan. noh, kaikki ajallaan.

« Viimeksi muokattu: 12.11.2014, 16:41:10 kirjoittanut lakeshead »

Poissa völvötin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #82 : 20.01.2015, 19:20:17 »
Nostetaanpa tätäkin.

onko kellään tietoa/kuvia b6254 koneesta johon on laitettu öljyruutat ? vai onko edes mahdollista niitä laittaa ?

-kiitos ja anteeksi

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #83 : 20.01.2015, 19:32:51 »
Nostetaanpa tätäkin.

onko kellään tietoa/kuvia b6254 koneesta johon on laitettu öljyruutat ? vai onko edes mahdollista niitä laittaa ?

-kiitos ja anteeksi

Tuskin onnistuu kovin helpolla meinaan t5 lohkon kaltaisia öljyruisku "luukkuja" ei ole.
Helpoimmalla saa 81mm porauksella olevan öljyruisku lohkon ostamalla t6 lohkon ~400e ???
citikka

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1061
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #84 : 21.01.2015, 08:19:43 »
Ja sitten tullaa taas tähän perinteiseen kysymykseen, miksi tarviit öljyruiskut. Jos ajat maililla sen 280-300 niin asia eri.
Mutta kun ei noita turbo kutosia ole ollu kuin 2 kpl maililla ja niistäkään kummallakaan ei ole ollut sillon ruiskuja ja säilyivät ehjinä.

Juu ei onnistu vanhan mallin kutoseen ruiskujen asennus.

Miten tämä 960 vaparin virittelijä, valmistuuko moottori jo käsiin.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #85 : 21.01.2015, 16:32:24 »
Tuolla oli aikasemmin joku "paine"  ;) nimimerkillä tais mainita noitten ruiskujen tarpellisuudesta joo. Mietin vaan että miksi ei saa vanhaan lohkoon tehty? Onko öljykanava väärässä kohassa vai mites

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1061
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #86 : 22.01.2015, 22:33:05 »
Öljykanava ei ole siellä päinkään missä pitäisi....
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #87 : 10.01.2016, 10:16:11 »
Olisi tarjolla halpa tekniikkapaketti b6254+m90.Kannattaako tuosta ruveta tekemään n.350hv turbosovellusta 760.n keulalle ja millaisin muutoksin?

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #88 : 11.01.2016, 09:48:40 »
Jos lähdetään vakavammin pohtimaan tuota, niin mikä tossa Volvon tinakutosessa on sitten perustavanlaatuisesti pielessä, että 300-400hp vaparina ei onnistu edes rahalla?

Saa tuosta tehtyä ihan normaaleilla virityskeinoilla lähemmäs 400 kuin 300hv koneen. Ei tarvitse mitään erityismanöövereitä, vain asiaankuuluvat viritysosat ja toimet. Tokikaan kadulle on turha moista rakentaa, kun käyttöominaisuudet ei sovellut sinne.


Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #89 : 11.01.2016, 11:57:41 »
Saa tuosta tehtyä ihan normaaleilla virityskeinoilla lähemmäs 400 kuin 300hv koneen. Ei tarvitse mitään erityismanöövereitä, vain asiaankuuluvat viritysosat ja toimet. Tokikaan kadulle on turha moista rakentaa, kun käyttöominaisuudet ei sovellut sinne.

Toisinsanoen 400hp tinakone vapariin ei jää kyllä mitään muuta orkkista kun lohko. Sen verran kaikki muu siinä ympärillä vaihtuu. Samoiten lompakko kutistuu aika voimakkaasti.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo