Ei onneksi taas paljoa heitä tää keskustelu. Viimeiseen kysymykseen vastaten.
300-350hv vaatii h-veivit, jos ajat re-85:lla, jotkut hurjat voi ajaa vakio veiveillä mutta itse en kokeilis.
Jos ajat bensalla, lisäksi männät esim. t4, t5 tai t6 koneesta jotta saa rutut alemmas.
Itse ajan käyttöajoa 450hv motilla, jossa on t6 männät ja kiina veivit. Ei ole vaihdettu mitään muuta.
Lohkoon olen porannut runkopukkien yläpuolelle niin sanotut t6 huohotuskanavat auki, jolla saavutetaan se että kun motti alkaa puhaltamaan ohi pääsee sylinteripaine liikkumaan kampikammiossa puolelta toiselle, jos öljy jostain syystä on niin korkealla että ei pääse alakautta liikkumaan, tämä operaatio ei ole pakollinen, mutta jos haluaa napsutella pitkiä aikoja korkeilla kierroksilla ehkäsee ehkä jotain?
Lisäksi lohkossa on mulla dekissä niin sanotut rakotulkit, eli sylinteriputkien välissävakiona 0.8mm rako, tämä operaatio pitäisi tehdä kaikkiin auki oleviin tinakoneisiin. Nimittäin jopa vapaastihegittävissä 3.0 moottoreissa on esiintynyt ongelmia siinä että sylinteriputki työntää ympäriltään alumiinia kasaan ja voi aiheuttaa sen että pytty halkeaa tai kansitiiviste alkaa vuotamaan pyttyjen väklistä.