Kulkukoira  Proturbo

B6254 viritys potentiaali?

  • 167 Vastauksia
  • 85705 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #90 : 11.01.2016, 12:38:13 »
Toisinsanoen 400hp tinakone vapariin ei jää kyllä mitään muuta orkkista kun lohko. Sen verran kaikki muu siinä ympärillä vaihtuu. Samoiten lompakko kutistuu aika voimakkaasti.

Niinhän se tekee. Vauhti maksaa. Mutta jotenkin tuntuu, että tällä forumilla (ja monella muullakin) mystifioidaan virittämistä joksikin, mihin tarvitaan magiaa ja loitsuja. Ei se niin ole. Nää on nykyaikaisia moniventtilimoottoreita, missä on vakiona esim kannet erittäin hyviä, kampiakselit taottuja jne... Erittäin hyviä aihioita. Teepä sama jostain B30:sta  :buck2:




Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #91 : 11.01.2016, 12:44:32 »
Niinhän se tekee. Vauhti maksaa. Mutta jotenkin tuntuu, että tällä forumilla (ja monella muullakin) mystifioidaan virittämistä joksikin, mihin tarvitaan magiaa ja loitsuja. Ei se niin ole. Nää on nykyaikaisia moniventtilimoottoreita, missä on vakiona esim kannet erittäin hyviä, kampiakselit taottuja jne... Erittäin hyviä aihioita. Teepä sama jostain B30:sta  :buck2:

Kyllä. Mutta voi miettiä kuinka kalliiksi se tulee kun BMW:n 3.2 litrasesta 343hp ja 400hp saamiseen ei riitä nokat + lastut jne... Kuitenkin 0.2 litraa isompi kone ja tehty kestämään korkeita kierroksia.

F-ryhmän Voittaja 1.6 Corollastakin saa 240hp, maksaa vaan pelkkä kampiakseli huhun mukaan 10k€.  :2funny:

Ahtaminen on helpompaa, halvempaa ja niistä saa tehon alempana sekä vääntöä huimasti enemmän. Siksi se on tätä päivää.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #92 : 12.01.2016, 08:31:49 »
Ei onneksi taas paljoa heitä tää keskustelu. Viimeiseen kysymykseen vastaten.
300-350hv vaatii h-veivit, jos ajat re-85:lla, jotkut hurjat voi ajaa vakio veiveillä mutta itse en kokeilis.

Jos ajat bensalla, lisäksi männät esim. t4, t5 tai t6 koneesta jotta saa rutut alemmas.

Itse ajan käyttöajoa 450hv motilla, jossa on t6 männät ja kiina veivit. Ei ole vaihdettu mitään muuta.
Lohkoon olen porannut runkopukkien yläpuolelle niin sanotut t6 huohotuskanavat auki, jolla saavutetaan se että kun motti alkaa puhaltamaan ohi pääsee sylinteripaine liikkumaan kampikammiossa puolelta toiselle, jos öljy jostain syystä on niin korkealla että ei pääse alakautta liikkumaan, tämä operaatio ei ole pakollinen, mutta jos haluaa napsutella pitkiä aikoja korkeilla kierroksilla ehkäsee ehkä jotain?

Lisäksi lohkossa on mulla dekissä niin sanotut rakotulkit, eli sylinteriputkien välissävakiona 0.8mm rako, tämä operaatio pitäisi tehdä kaikkiin auki oleviin tinakoneisiin. Nimittäin jopa vapaastihegittävissä 3.0 moottoreissa on esiintynyt ongelmia siinä että sylinteriputki työntää ympäriltään alumiinia kasaan ja voi aiheuttaa sen että pytty halkeaa tai kansitiiviste alkaa vuotamaan pyttyjen väklistä.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2016, 08:39:54 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 373
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #93 : 12.01.2016, 08:50:42 »
Kiitos Boost!Mites tuo kampiakseli,monet on käyttäneet 3.0.n akselia,onko välttämätöntä?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #94 : 12.01.2016, 10:32:27 »
Kiitos Boost!Mites tuo kampiakseli,monet on käyttäneet 3.0.n akselia,onko välttämätöntä?

Ei kai sillä akselilla muuta saavuteta kuin 2,8 litran tilavuus 2,5l lohkolla jos olen oikein ymmärtänyt. Ja pienemmän lohkon käyttöä taas puoltaa juuri tuo sylinteriputkien kestävyys.

Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä, en mä näistä oikeasti mitään ymmärrä. ::)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #95 : 12.01.2016, 11:14:14 »
Kiitos Boost!Mites tuo kampiakseli,monet on käyttäneet 3.0.n akselia,onko välttämätöntä?
On jos haluaa käyttää boostin mainitsemia mäntiä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1475
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #96 : 12.01.2016, 12:04:58 »
Lainaus
lisäksi männät esim. t4, t5 tai t6 koneesta
Onko muuten näissä koneissa samat männät vakiona

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #97 : 12.01.2016, 13:28:35 »
Onko muuten näissä koneissa samat männät vakiona
Omaan projektiin noita mäntiä hommaillut niin t4 männissä ohuemmat männänrenkaat mitä t5 männissä.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #98 : 12.01.2016, 14:02:04 »
Onko muuten näissä koneissa samat männät vakiona

Eikös T6 ole RN kone? Jolloin 147mm veivit ja 28.4mm männät?
citikka

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #99 : 12.01.2016, 14:16:08 »
Eikös T6 ole RN kone? Jolloin 147mm veivit ja 28.4mm männät?
Ei vanhemmissa vielä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #100 : 12.01.2016, 14:18:47 »
T5 koneiden männissä on myös eroja. Vanhemmissa hydraulisilla nostajilla olevissa on venakolot imuvenoille ja kovilla nostajille olevissa RN koneissa nuo venakolot puuttuu.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #101 : 12.01.2016, 15:57:02 »
Tosiaan unohdin mainita että tarvitsee tuon 90mm iskulla olevan akselin, jos käyttää turbon mäntiä.

T6 vanhoissa moteissa ei ainakaan ole venakoloja ja veivi on 139.5mm
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #102 : 12.01.2016, 16:01:28 »
2.0 turboviitoskoneen männät taitavat mennä lyhytiskuisen akselin kanssa, mutta tällöinhän tilavuus jää siihen 2.5 litraan...
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #103 : 13.01.2016, 07:55:40 »
Saisko näihin sopivan lyhyitä veivejä että mäntä jäis dekin alle joten saadaan puristukset alas vakio männällä?

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #104 : 13.01.2016, 09:22:49 »
Tai onko vakiomännässä minkälainen laki? Onko varaa sorvata/koneistaa?
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

 

Autoracing  KL-varaosat