Ja eikös tässä joku ole yrittänyt kertoa että vapari virittäminen ei ole halpaa?
Ei se halpaa ole, mutta jos haluaa massasta poiketa ja tehdä oman pään mukaan, niin minultakin ääni vaparikutoselle. Ääni on mahtava ja fiilis loistava. Toki +600hp turbossakin on fiilistä, mutta kuitenkin.
Tuossa Huikkosterin mainitsemassa kutosessa on sitä luonnetta. Lähtee aika kivasti, koppa on 745 mutta aika varmasti jää moni 940 Turbokin pikkuvireillä kuin seisomaan. Penkkilappua en ole koskaan nähnyt, mutta käsityksessä olen että yli 300hp on ja helposti. Suurin ongelma Huikkosterinkin mainitsema vakio moottorinohjauksen kierrosluvun rajoitus, muistaakseni "täysi rähinä" olisi jossain pikkusen päälle 8000rpm.
Oletko Huikkoster nähnyt lappua? Sinäkun olet ollut moottoriswapissa mukana.
"pikkuviri", hmm.... Mikä on semmoista? Omasta mielestä "pikkuviriä" on esim. putkiston ja imuputkiston muuttaminen paremmin virtaavakis/avarammaksi, ilmansuodattimen vaihto, sytytyksen/seoksien säätö (tapauskohtaisesti), kanavien viimeistely (tapauskohtaisesti).
Kyllähän tuo Huikkosterin ja minun mainitsema kutoskone on maksanut varmaan 3-4 kertaa sen, mitä pikkuisen päälle 200hp TurboVinokone, mutta kyllä lopussa kiitos seisoo. Kerran olen omalla B230FB:llä (kyllä, wapari) päässyt rinnalta "kisaamaan" ko. vehkeen kanssa ja ilmiö oli kuin olisin hypännyt jarrulle.