Autoracing  KL-varaosat

S80 -00 tyyppiviat

  • 10 Vastauksia
  • 14518 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jason S.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
S80 -00 tyyppiviat
« : 26.11.2012, 16:06:38 »
Moi.

Isä tiedustelee että mitkä mahtaa olla -00 S80:n tyyppiviat? Alatukivarret ilmeisesti on yksi, mutta onko muita?

Käytin hakua, mutta vastaavaa aihetta en löytänyt.

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Vs: S80 -00 tyyppiviat
« Vastaus #1 : 26.11.2012, 16:10:31 »
Alapalloniveliä saa vaihtaa melkein kahden vuoden välein per puoli ...

Muutenhan S80 mukava kiesi, limusiini kyytiä :)

Hiljainen +++

Suosittelisin vielä Diesel versioo ja miel. automatic
Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: S80 -00 tyyppiviat
« Vastaus #2 : 26.11.2012, 16:12:59 »
Tärkein tyyppivika on tietysti se, että kyseessä on jo 12 vuotta vanha auto. :)

Eli tän ikäiset ovat jo väkisinkin yksilöitä, joten sitä vasten kannattaa suodattaa tyyppivikalistat.

Jos nyt puhutaan bensakoneella olevasta, niin kaasuläppä (ETM) on se eräs murheenkryyni.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: S80 -00 tyyppiviat
« Vastaus #3 : 26.11.2012, 16:29:51 »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S80 -00 tyyppiviat
« Vastaus #4 : 26.11.2012, 16:47:54 »
Tämä allaoleva keskusteluhan on tarkoitettu juuri täläisiä kysymyksiä varten.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=359.0

Poissa Jason S.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 -00 tyyppiviat
« Vastaus #5 : 26.11.2012, 16:54:48 »
Joo, eli se jäi mainitsematta, että isällä on ollut jo vuoden 2.5d S80, ja alkoi mietityttämään tyyppiviat kyseiseen kaaraan.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: S80 -00 tyyppiviat
« Vastaus #6 : 26.11.2012, 17:30:43 »
Moi.

Isä tiedustelee että mitkä mahtaa olla -00 S80:n tyyppiviat? Alatukivarret ilmeisesti on yksi, mutta onko muita?

Käytin hakua, mutta vastaavaa aihetta en löytänyt.
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/volvo/s80/1135236880858, tai kirjoittamalla googleen Volvo S80 tyyppiviat  ;)

No, Kaasuvolvohan sen ehti ensin laittamaankin.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Vs: S80 -00 tyyppiviat
« Vastaus #7 : 26.11.2012, 18:43:44 »
2,5 tdi toimii ja toimii ...

itselläni vain +++ kerrottavaa.
Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: S80 -00 tyyppiviat
« Vastaus #8 : 26.11.2012, 19:58:31 »
2,5 tdi toimii ja toimii ...

itselläni vain +++ kerrottavaa.
Juup, itellä oli aikoinaan tuo -97 855Tdi, ja vieläkin on ajossa tuolla maailmalla, ja rapiat päälle 500th on jo mittarissa  ;) ei mitenkään huono laite.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
Vs: S80 -00 tyyppiviat
« Vastaus #9 : 26.11.2012, 19:59:47 »
Itsellä alla 465tkm ajettu vm. -99 2,5D Automaatti. Ollut perheessä jo kohta kuusi vuotta ja 200tkm. Tuo alapallo- ja alatukivarsihomma kuulostaa aivan vieraalta niitä ei ole meille vaihdettu, vaikka viimeisen 10tkm aikana on alkanut kuulua jotain napinaa keulasta. Voipi tietysti olla puoli-ilmaiset koiranluut, jotka vaihdettiin reilu vuosi sitten.

Varsinaisia probleemia ovat olleet omistussuhteen aikana:
- Suurimpana murheena CEM-ongelma, korjattiin Sercapilla onnistuneesti
- Jakoremmi katkesi hirttäneen vesipumpun seurauksena, sammui tyhjäkäynniltä, ei otettu hattua pois, kuvattiin ja rysäyksestä on aikaa kohta 60tkm.
- Mittaristo käytettiin pajalla varmuuden vuoksi (ennen CEM-diagnoosia)
- Öljyä tuo moottori on vuotanut aina meillä ollessaan.
- Ardic toimi ekat neljä vuotta hienosti, nyt en oo jaksanut paneutua.
- Oikeassa etuovessa oleva ohjainyksikkö sekosi, se vaihdettiin liikkeen takuuseen 300tkm kohdalla.
- Lämmityslaitteen kennon O-renkaat vuotivat.
- EGR:n ohjausventtiili porsi, sytytti vikavalon.

Eli ei valittamista, noihin kilometreihin saa hieman remonttia jo joutua tekemäänkin, ja tietysti perushuoltoja on tehty aika aktiivisesti itse, jarruista säännöllisiin lootaöljyjen vaihtoon. Menee tuossa yksilössä (alkuperäinen laatikko) aika tummaksi jo reilussa parissa vuodessa, eli kilometrejä vajaa satku.
Nykyinen: mk3 V70 D3 vm.13 (MY14) Momentum

Entisiä: V70 TDI AT vm.1997,Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa LK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • S80 2,5D -99 by Dera, sekä S60 2,5T AWD
Vs: S80 -00 tyyppiviat
« Vastaus #10 : 27.11.2012, 07:22:28 »
Joo, eli se jäi mainitsematta, että isällä on ollut jo vuoden 2.5d S80, ja alkoi mietityttämään tyyppiviat kyseiseen kaaraan.

Mitä väliä sillä enää tuossa vaiheessa on?
Kaikki mikä porsii on korjattava tai jätettävä risaksi.
Kyllä ne tyyppiviat sieltä selville tulee kun ajaa.

Niin ja ei se siitä vaihtamalla parane....

 

KL-varaosat  Race.fi