KL-varaosat  Race.fi

Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.

  • 354 Vastauksia
  • 123350 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #90 : 17.08.2013, 10:20:23 »
Täytyy varmaan tarttua tuohon rälläkkä juttuun....kaikki missä on rälläkällä katkotut jouset on huonojako??? Okei tiiän mitä tarkoitit suurin osa vaan madaltaa ne ja vakio paskoilla sachseilla tai motonetin lipteceillä niin on varmasti aivan paska, mut sitten kun siihenkin kombinaatioon teettää oikeen kunnon säädettävän iskarin (ja en puhu edes missään sorvissa katkaistussa) niin se paskuus loppuu siihen.

Sitten aiheeseen olikos sulla joku yli 40mm madaltava setti tässä kiinni kun nuo lyhemmät bilsut hankit, vai otitko muuten vaan jos pussithousut vaihtuis perunaverkkareihin ja madaltaisit kunnolla  :2funny:

Joo, ei siis suorastaan kaikki ole huonoa, mutta 240:ssä esim katkastut lesjöt + kuormajouset, ei ole todellakaan niin hyvä alusta nyt kuin tässä. :D Onhan 240:ssä alusta jäykkä sekä matala, mutta hyvä se ei ole.

On -50mm setti nyt alla, sama kuin 460GLE:llä, omasta mielestäni juuri sopivalla korkeudella, en halua enää mennä ylemmäks tai alemmaks, nyttenkin jo pohja raapasee ilkeästi, mm. kangaslammen pesupaikalla :| Edelleen kuitenkin käyttöauto, jota olis ihan hyvä jos pääsis pesemään välillä :D

http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/2012_08_25/IMG_3039.JPG

Poissa Keijogg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #91 : 17.08.2013, 16:05:56 »
Itsekkin harrastanut tuota ysin eristystä tänä kesänä ja kontin ohella katon eristäminen tuntui auttavan selvimmin äänimaailmaan. Kattohan on näissä farkuissa aika julmetun iso ja pääsee vapaasti resonoimaan.
Nyt: Volvo 940 Classic Blackberry
Vanha: Volvo 740 GLE

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #92 : 17.08.2013, 18:11:10 »
Itsekkin harrastanut tuota ysin eristystä tänä kesänä ja kontin ohella katon eristäminen tuntui auttavan selvimmin äänimaailmaan. Kattohan on näissä farkuissa aika julmetun iso ja pääsee vapaasti resonoimaan.

Se vois kyllä olla yks ihan varteenotettava eristyspaikka kyllä tuo kattokin vielä.

Iskunvaimenninprojekti vähän etenee, toisen sain jo vaihdettua, voi sanoa että hieman oli jumahtanut kiinni tolpan iso"mutteri", mutta kun työkalujen koko kasvoi, järki väheni ja liekkiä suurenti sekä välillä liuotti jäädyttävällä ruosteenirroitusaineella, niin lähtihän se auki.


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/alusta/IMG_4764.JPG


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/alusta/IMG_4766.JPG

Samalla tuli vähän vaihdeltua sinisiä puslia vanhojen kumisten tilalle.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #93 : 17.08.2013, 22:19:53 »
Koko setti

Ei laikkamadalluksessa ole mitään vikaa. Paitsi että jousivakiota ei tiedä "kukaan". Ostamalla madallusjouset saa autojousi-insinöörin laskeman ja ehkä jopa tuotekehitysosastollaan kokeileman sarjan. Keltaiset Bilsteinit on vakioiskarit, ja ovat vaimennuskertoimeltaan aivan liian löysät jäykempiin jousiin.



1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #94 : 17.08.2013, 22:26:01 »
Keltaiset Bilsteinit on vakioiskarit, ja ovat vaimennuskertoimeltaan aivan liian löysät jäykempiin jousiin.
Ainakin jostain nettisivuilta selasin pelkkiä B6 sportteja neljää eri jäykkyyttä kakkosneloseen. B8 sprintithän on lyhyemmät ja tarkoitettu madallettuun autoon joka olettaen on myös jäykempi. Veikkaan että noissakin on vaihtoehtoja?

s73

  • Vieras
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #95 : 17.08.2013, 22:31:17 »
Ei laikkamadalluksessa ole mitään vikaa. Paitsi että jousivakiota ei tiedä "kukaan". Ostamalla madallusjouset saa autojousi-insinöörin laskeman ja ehkä jopa tuotekehitysosastollaan kokeileman sarjan. Keltaiset Bilsteinit on vakioiskarit, ja ovat vaimennuskertoimeltaan aivan liian löysät jäykempiin jousiin.




Eikös musta B4 ole se bilsteinin vakioiskari?  ??? ???

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #96 : 17.08.2013, 22:32:54 »
Ainakin jostain nettisivuilta selasin pelkkiä B6 sportteja neljää eri jäykkyyttä kakkosneloseen. B8 sprintithän on lyhyemmät ja tarkoitettu madallettuun autoon joka olettaen on myös jäykempi. Veikkaan että noissakin on vaihtoehtoja?

Jep tarkoitin niitä tavallisia keltaisia Bilsuja,
 esim 
P36-0292       
B36-1274   

Nämä on ne keltaiset mutta ei mitenkään jäykät.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #97 : 17.08.2013, 23:12:53 »
Jep tarkoitin niitä tavallisia keltaisia Bilsuja,
 esim 
P36-0292       
B36-1274   

Nämä on ne keltaiset mutta ei mitenkään jäykät.

Juu, mutta onhan kaikki keltaiset huomattavati jämäkempää kuin esim B4:t jotka on niitä normi-iskareita sitten. Onhan nämä sentäs testattu Nyrrellä :| Onpas kyllä oikeasti hanurista tuo bilsteinin online kataloogikin.

Mutta kaikinpuolin kiva tuo alusta alkaa olemaan. Sen verta huomas että hieman yliohjattavuutta tuli, sen verta ainakin että avovaimo kuittas hetken kyydissä ollessaan että hän ei tällä enää talvella aja :D Ehkäpä sitä pari milliä paksumpaa vakaajaakin vois lyödä kiinni.

Vieläkun sais tuon moottorin toimimaan niin pääsisi nauttimaankin :(

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 477
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #98 : 17.08.2013, 23:57:43 »
Vieläkun sais tuon moottorin toimimaan niin pääsisi nauttimaankin :(
Vaihda sinne D24. V:>
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • BBS & OZ Only
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #99 : 18.08.2013, 11:03:25 »
Ei laikkamadalluksessa ole mitään vikaa. Paitsi että jousivakiota ei tiedä "kukaan". Ostamalla madallusjouset saa autojousi-insinöörin laskeman ja ehkä jopa tuotekehitysosastollaan kokeileman sarjan. Keltaiset Bilsteinit on vakioiskarit, ja ovat vaimennuskertoimeltaan aivan liian löysät jäykempiin jousiin.

OK, mä mitää tiiä noista jousivakioista, mut eikös tuollasesta katkaistustakin pysty tuon jousivakion vai mikä se ny oli laskemaan?
Entäs jos teettäisi jouset vaikka Vallilan takomossa omilla mitoilla...ne kyllä varmaan antaisi hyviä neuvoja ymsyms....ja olis sitten kyllä parempi.

Ainoa ongelma jonka näissä merikonteissa ja muissakin takaveto vokkeloissa kohtaa niin on se et näihin ei oikeita kunnon madallussarjoja saa jos haluaa kunnolla madaltaa....pois lukien jotkut samsteffansonin tolpat ja kaplhenket jotka maksaa monia tonneja.

Ja sitten kun madaltaa isosti niin Rollcenterit ja muutkin alustageometriat tulee tutuiksi jos haluaa hyvän ajettavan toisinsanoen tukivarret oikeisiin kulmiin, iskarin toimintaalueet yms. (ja tämä on loputon suo)  :idiot2:

850 rupee jo olee semmonen minkä saa tonttiin kunnolla kun ostaa valmiita tuotteita näihin takavetolinttoihin kaikki on tehtävä ite tai teetätettävä.

Sitten asiaan, onko sekokupu tuo uusi B8 samanmittanen pisimmillään kun vakio pamppu vai onko tuo vakio tuossa kuvassa vaan painuneena?  :o
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04 midnight purple 3 + atacama
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #100 : 18.08.2013, 11:05:19 »
OK, mä mitää tiiä noista jousivakioista, mut eikös tuollasesta katkaistustakin pysty tuon jousivakion vai mikä se ny oli laskemaan?
Entäs jos teettäisi jouset vaikka Vallilan takomossa omilla mitoilla...ne kyllä varmaan antaisi hyviä neuvoja ymsyms....ja olis sitten kyllä parempi.

Ainoa ongelma jonka näissä merikonteissa ja muissakin takaveto vokkeloissa kohtaa niin on se et näihin ei oikeita kunnon madallussarjoja saa jos haluaa kunnolla madaltaa....pois lukien jotkut samsteffansonin tolpat ja kaplhenket jotka maksaa monia tonneja.

Ja sitten kun madaltaa isosti niin Rollcenterit ja muutkin alustageometriat tulee tutuiksi jos haluaa hyvän ajettavan toisinsanoen tukivarret oikeisiin kulmiin, iskarin toimintaalueet yms. (ja tämä on loputon suo)  :idiot2:

850 rupee jo olee semmonen minkä saa tonttiin kunnolla kun ostaa valmiita tuotteita näihin takavetolinttoihin kaikki on tehtävä ite tai teetätettävä.

Sitten asiaan, onko sekokupu tuo uusi B8 samanmittanen pisimmillään kun vakio pamppu vai onko tuo vakio tuossa kuvassa vaan painuneena?  :o

No sama juttuhan on kyllä 850:ssä, aika paljon myydään sitä halpaa harakiriosaa madallussetteinä. :D

Mutta joo, lyhkäsempi on oikeasti, kuvassa vaan painunut sisään kun juuri raavittu irti tolpasta ja painettu kasaan :)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #101 : 18.08.2013, 19:16:18 »
Nyt on kaikki iskunvaimentimen vaihdettu, nautittavaa! :)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #102 : 22.08.2013, 22:13:02 »
Muistin juuri! Autossanihan on takalasinlämppäri, jotenka tämähän on sittenkin ökymalli! Jotenka että auto vaikuttaisi enemmän siltä luksusmallilta (V90) mitä kyseinen auto kyllä toki on hurjan varustelistan takia, niin täytyyhän siihen asentaa tuninkihengen mukaisesti oikeaoppinen takalasinpyyhin. Josta tosin en muista edes millon olen sitä viimeks käyttänyt.

Eli varataan vaikka koko viikonloppu tämän asentamiselle:


http://sekokupu.pp.fi/images/view/farkkuysi/takalasipyyhin/IMG_4771.JPG


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/takalasipyyhin/IMG_4772.JPG

Tosin, voishan sen maalaamistakin harkita :|

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #103 : 23.08.2013, 00:08:48 »
Truu ökyautoissa kaikki on maalattua, mutta huomattavasti paremman näköinen se olis tollasenaan.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #104 : 23.08.2013, 00:58:55 »
Truu ökyautoissa kaikki on maalattua, mutta huomattavasti paremman näköinen se olis tollasenaan.
Joo, hölmön näköistä jos keskellä takalasia sojottaa korinvärinen onale. Toki tämän auton kohdalla ei olis kovin silmiinpistävä.

2014-mallin Volvoissa on kusipoijansuuttimet maalattu korinväriin, huomasin tuossa joku päivä volvoliikkeen pihassa käydessä.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

KL-varaosat  Race.fi