Kulkukoira  Proturbo

Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat

  • 165 Vastauksia
  • 50028 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #105 : 12.01.2013, 22:16:16 »
Käyntihäiriöitä tuli jo ennen säädintä, mutta ne on saattanut johtua vääränlaisista imutorvista ja säätimen puutoksesta
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #106 : 13.01.2013, 02:38:52 »
Ei ole kuvissa paikallaan. Imutorvia ei tule lainkaan vaan kylkeen tulee kiinni K&N putsarit
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #107 : 13.01.2013, 21:07:00 »
Voisiko joku asiasta enemmän ymmärtävä suomentaa seuraavat minulle

- Idle jet assembly ( onko tyhjäkäynnin suutin ? )
- Main jet assembly
- Pump jet cover
- Progression drillingscover

Nämä tiedot haluaisin suomeksi niin säästyisin monelta pahalta

Lisäksi olisi mukava saada tietää mikä on b20 koneen ennakko ? muistanko oikeen kun muistelen 10
« Viimeksi muokattu: 13.01.2013, 23:59:52 kirjoittanut JVeij »
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #108 : 20.01.2013, 01:47:32 »
Nyt on viikonloppu tapeltu auton kanssa ja tuntuu että auto eo saa tarpeeksi ilmaa. Kertaan vielä, mutta autossa oli EMPIN putsarit kiinni, putsarit eivät olleet maailman parhaat ja putsarit veti ilmaa monesta paikasta. Edelliset putsarit olivat venyneet joten sellaisia aukkoja joista kaasarit saivat ilmaa jäi paljon. Nämä k&N ovat paljon tiukemmat ja koko paketti on tiukasti kasassa, auto ei meinannut käynnistyä näillä putsareilla. avasin putsarit ja annoin kaasareiden ottaa ilmaa vapaasti ilman että putsarit olivat edessä. auto lähti käyntiin joten bensan/ ilman seos ei ilmeisesti ole kohdallaan
« Viimeksi muokattu: 20.01.2013, 13:59:26 kirjoittanut JVeij »
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2317
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #109 : 28.01.2013, 16:48:54 »
Noista imutorvista kun sulla ei ollut niitä paikallaan ainakaan tossa yhessä kuvassa..

Lainaus virittäjän käsikirjasta:
"Imu- eli kiihdytystorvien käyttö on suotavaa aina, kun se vain käytössä olevassa tilassa on mahdollista. Nämä hieman kartiomaiset torvet asennetaan kaasuttimen etupintaan, jossa niiden tehtävänä on kiihdyttää ja samalla yhden suuntaistaa ilman virtausta ennen sen saapumista kaasuttimeen.
Ilman imutorvia moottoria käytettäessä on kaasuttimien sisääntuloaukkojen kohdalla aina jonkin verran imuilman turbulensia, joka saa aikaan epätasaista seoksen muodostumista ja eri sylinterien täyttöasteen vaihtelua. Vaikka käytössä oleva tila olisikin hyvin ahdas, voi jo alle parin senttimetrin mittaisten imutorvien vaikutus moottorin toimintaan olla hämmästyttävän suuri. Tämän vuoksi olisi imutorvien käyttöä ainakin syytä kokeilla, ennen kuin päätetään niiden käytöstä tai käyttämättä jättämisestä."


Eli jos sulla on ongelma ettei saa tarpeeksi ilmaa, laita imutorvet kiinni niin voisi pelittää.. ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #110 : 31.01.2013, 19:21:01 »
Nyt on viikonloppu tapeltu auton kanssa ja tuntuu että auto eo saa tarpeeksi ilmaa. Kertaan vielä, mutta autossa oli EMPIN putsarit kiinni, putsarit eivät olleet maailman parhaat ja putsarit veti ilmaa monesta paikasta. Edelliset putsarit olivat venyneet joten sellaisia aukkoja joista kaasarit saivat ilmaa jäi paljon. Nämä k&N ovat paljon tiukemmat ja koko paketti on tiukasti kasassa, auto ei meinannut käynnistyä näillä putsareilla. avasin putsarit ja annoin kaasareiden ottaa ilmaa vapaasti ilman että putsarit olivat edessä. auto lähti käyntiin joten bensan/ ilman seos ei ilmeisesti ole kohdallaan
Tuskin uudet putsarit on niin tukkeessa etteikö saisi sen verran ilmaa että käynnistyisi, varsinkin kun kylmä kone tarvii muutenkin rikastusta seokseen... Kysyn nyt vielä kuudennen? ??? ja viimeisen kerran "Mites ne bensapinnat?"
Noista imutorvista kun sulla ei ollut niitä paikallaan ainakaan tossa yhessä kuvassa..

Lainaus virittäjän käsikirjasta:
"Imu- eli kiihdytystorvien käyttö on suotavaa aina, kun se vain käytössä olevassa tilassa on mahdollista. Nämä hieman kartiomaiset torvet asennetaan kaasuttimen etupintaan, jossa niiden tehtävänä on kiihdyttää ja samalla yhden suuntaistaa ilman virtausta ennen sen saapumista kaasuttimeen.
Ilman imutorvia moottoria käytettäessä on kaasuttimien sisääntuloaukkojen kohdalla aina jonkin verran imuilman turbulensia, joka saa aikaan epätasaista seoksen muodostumista ja eri sylinterien täyttöasteen vaihtelua. Vaikka käytössä oleva tila olisikin hyvin ahdas, voi jo alle parin senttimetrin mittaisten imutorvien vaikutus moottorin toimintaan olla hämmästyttävän suuri. Tämän vuoksi olisi imutorvien käyttöä ainakin syytä kokeilla, ennen kuin päätetään niiden käytöstä tai käyttämättä jättämisestä."


Eli jos sulla on ongelma ettei saa tarpeeksi ilmaa, laita imutorvet kiinni niin voisi pelittää.. ::)
Torvista on iloa kun kaasuläpät on auki  :) pienillä läpän raotuksilla niillä ei ole merkitystä.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #111 : 01.02.2013, 12:26:00 »
Auto lähtee ensiviikolla jokkis tallille joten varmasti käyntihäiriö tulee siellä selville. Imutorvia ei autossa ole ennen käytetty, koska ne torvet eivät kunnolla mahdu paikoilleen rajoitetun tilan takia
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #112 : 06.02.2013, 01:53:49 »
Kevättä kohden kun mennään hurjalla vauhdilla on alkanut mieleen tulla puhdistuskeinoja joilla esim pintaruostetta saisi pois . Kun olen seuraillut joitain sivustoja olen useasti törmännyt soodapuhallukseen, onko kenelläkään kokemusta tällaisesta ? Esim biltema ja motonet myy soodapuhallukseen soveltuvia puhaltimia, hinnat n 60-80€ . Onko kenelläkään kokemusta ja tekeekö näillä " halpis" ruiskuilla mitään ? Tehokas kompura löytyy joten tuo puhallin olisi hommattava . Lähinnä käyttötarkoitus olisi ruosteen poisto, kitin ja pohjamaalin poisto ja voihan nuilla puhdistaa muutakin . Eräs iso homma minulle tulee kesällä , pohjasta pitäisi raapata vanhat massat pois. Onko lasta ainoa ase muita vastaan vai lähtisikö massat irti soodapuhaltamalla ? Ainakin helpompaa tuo puhallus olisi. Jos joillakin on soodapuhallus kokemuksi , olisi mukava jos kertoisit niistä
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa joneee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Amazon b20 -68
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #113 : 06.02.2013, 08:48:07 »
Mulla on tallilla toi motonetin 69.90€ maksava hiekkapuhallus satsi. Sillä saa kyllä pieniä puhallus töitä tehtyä, jos on riittävä kompura ja vedenerottimet kompurassa, ei siis kannata koko pohjaa / koria lähtee noilla puhaltelemaan, pintaruosteisiin on kyllä varmasti riittävä!

Massoja ja kittiä ei kannata ton kokosilla vehkeillä lähtee puhaltelemaan, ite en ainakaan saanut hiekalla niitä kunnolla lähtemään, ni tuskin soodakaan pystyy parempaan.

Toi veden erotin on hyvä olla, jos joutuu läheltä puhaltelemaan, itellä takkuili tukivarsien puhaltaminen, ku kosteus kiteyty suuttimen päähän ja tukki sen.

Edit: Soodapuhallus ei tietääkseni "muokkaa" samalla tavalla peltiä, kuin hiekkapuhallus niin sen puitteissa ainakin sooda olisi varmaan parempi pintapelteihin. Kertokaa ja korjatkaa kokeneemmat että miten on! Itellä ei ole minkäänlaista kokemusta soodasta.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2013, 08:51:19 kirjoittanut joneee »

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #114 : 13.02.2013, 21:30:21 »
Johan alkoi Volvo käydä . Sytty pielessä ja kaasuttimet eivät synkrossaan. Oli tuupannut bensaa aika pahasti pyttyihin , joten huomenna kiireenvilkkaa uudet öljyt autoon , tulpat joutui myös vaihtamaan . Ei ihan vielä kohdillaan ole tuo käynti , tyhjäkäyntiä käy hienosti mutta rykii kovasti kaasuttaessa. Huomasinkin tuossa kärkiväliä säädettäessä että vauhtipyörä on todella jäykkä vääntää. En ole varma mikä nokka autossa on mutta entinen omistaja tuumasi että nokka on todella järeä. Voiko vauhtipyörän kääntäminen silti olla nuin jäykkää ? Voiko puristuksia olla tosiaan nuin paljon vai onko laakeri menossa ? Hyvä tyhjäkäyntialue on n 1000-1200 .
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #115 : 13.02.2013, 21:33:00 »
Tai tarkoitan siis pulttia jota vääntäessä kone pyörii
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa joneee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Amazon b20 -68
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #116 : 14.02.2013, 20:36:55 »
Puristustahdin aikana on kyllä suht jäykkä käännellä konetta, jos on puristukset tallella ja tulpat paikallaan.. vai onko kokoajan yhtä jäykkä kääntää? Siis imu / poistotahdin aikaankin?

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #117 : 14.02.2013, 22:55:43 »
Jaahas että näin. koska kaasuttimet ovat tulvineet ja pyttyyn on vuotanut bensaa ikävänlaisesti voitte uskoa minkälaista öljy oli autossa . Kone oli nahkea jo tämän takia, saan olla tyytyväinen että mitään ei ole hajonnut. Eli konetta oli jo todella raskas pyörittää, eikä puristusta meinannut tuntea. Silloin iski kuahu että kone prkl leikkaa kiinni. Äkkiä tarkistamaan öljyt ja voi kauhea millaista mustaa vettä se oli. Öljytikkukin oli full asteikosta vielä sentin ylempänä, joten arviolta puolet on ainakin ollut bensaa. Onni oli etten pyörittänyt konetta. Vanhat öljyt pois ja uudet tilalle sekä suodattimen vaihdoin, kone käyntiin ja toivoin hyvää ja pelkäsin pahinta. Annoin koneen käydä noin minuutin, sammutin ja menin kokeilemaan saanko avaimella väännettyä konetta. Huokasin helpotuksesta, nyt kone pyöri käsin jouhevasti ja puristuskohdat tuntuivat. Auto uudelleen käyntiin ja annoin sen käydä noin 15min, hyvin kävi ja edelleen sai käsin pyöritettyä jouhevasti. Taisin todellakin selvitä säikähdyksellä, ainakin toivon niin. Meinaan kyllä vielä päästää öljyt pois, ottaa öljypohjan pois ja tarkistaa ettei mitään metallia siellä näy, jos ei niin täyssynteettiset kisaöljyt koneeseen. Nyt ovat kaasaritkin synkrossa, bensapintoja tiputettu neulaventtiilit ja kaikki kaasuttimien tiivisteet uusittu ja käy kyllä kone nätisti. Huh huh olipa pelon sekainen päivä, tosin onhan sinne saattanut myös tuhoja tulla =/
« Viimeksi muokattu: 14.02.2013, 23:11:08 kirjoittanut JVeij »
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa joneee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Amazon b20 -68
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #118 : 15.02.2013, 08:32:25 »
Tuskin on mitään vaurioita käynyt, kun käsittääkseni et ole niille bensaisilla öljyillä kumminkaan kauheemmin ajellut? Noin vanhaan koneeseen ei välttämättä kannata mitään täyssynteettisiä kisaöljyjä laittaa, ellet sitten meinaa ajaa kisoja kaasupohjassa pitkiäkin aikoja. Voi olla hiukan liian liukasta tollasille laakeri ja muille välyksille mitä koneen sisuksista löytyy.. ite ajattelin testata jotain esim. Mobil tai teboilin semisynteettistä 10w 40 tai muuta vastaavaa. Sisäänaajoon ja ensimmäiseen käynnistykseen täräytän jotkut paskat motonetin mineraalit.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #119 : 17.02.2013, 01:52:19 »
Eli öljyksi meni silverit ajattelin nuilla ajaa no 10 km ja vaihtaa vielä sitten jotkut kunnon öljyt . Voisi harkita itsekin nuita semi-synteettisiä. Ja autolla ei ajettu paskojen öljyjen aikana :)
Volvo Amazon Favorit 67

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo