RallyBaron  Samppasport

Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat

  • 165 Vastauksia
  • 46775 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #60 : 07.01.2013, 21:29:10 »
Niin ajattelinkin. Jos se näyttää huonelle niin joudun sen vaihtamaan. Täytyykö uusi olla samanlainen vai kelpaako siihen joku muukin kaapeli ?
Se käy muukin kaapeli, kunhan on kunnolliset lenkit päissä. Mutta nuo litteet ei maksa paljoa.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #61 : 07.01.2013, 22:25:03 »
monesti noissa tuplissa on onkelma että tahtovat tulvia,eli vuotavat kurkkuun pensaa.neulaventtiilit kannattaa vaihtaa ja paineensäädin ois hyvä olla paine noin 0,2 bar käydessä.ja siitä jakajasta trimmata ennakot kohilleen jos ei jo oo trimmattu.kuulostas tuo lämpimänä tukehtuminen että vois tulvia.laita vaikka yv:tä niin voin koittaa neuvoo minkä osaan.
YV:tä laitettu. Jotenkin tuntuu vain sille että mitenkä ne kaasarit yhtä-äkkiä olisivat alkaneet tulvia, koska auto nuilla vanhoilla empiputsareilla toimi hyvin. Nuo imutorvet ovat itse työstetyt joten alan epäilemään että nuissakin voisi vika olla
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #62 : 08.01.2013, 16:06:15 »

- ihmeellinen öljyvalo ongelma. Öljy valo paloi välillä himmeästi ja välillä vilkutteli kovempaakin. En ole varma onko tuon valon ja laturin häikässä joku yhteys, koska laturi hyytyi välittömästi tuon öljyvalon vilkuttelun jälkeen.

Nämä voivat hyvinkin olla sama vikaa. Kun latausjännite tippuu liian alas alkaa yleensä tuossa koetaulussa jonkun sortin valoshow...
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #63 : 08.01.2013, 16:12:25 »
Nämä voivat hyvinkin olla sama vikaa. Kun latausjännite tippuu liian alas alkaa yleensä tuossa koetaulussa jonkun sortin valoshow...

Joo, mulla 144ssä ainakin vilkahteli/paloi himmeästi lataus- ja öp-valot nokan takia hieman aaltoilevan tyhjäkäynnin tahdissa.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #64 : 08.01.2013, 19:07:32 »
Jaahas, johan oli päivä. Kovasti alkaa näyttämään sille että ongelmat alkaa olla kohta ratkottu. Vaniukolle kiitoksia kovasti. Näyttää sille että kaasarit todellakin tulvivat, varsinkin tyhjäkäynnillä. Nämä tulvivat kaasarit ovat antaneet siipeen tulpille joten uudet tulpat tarvitsi ostaa. Pakko ilmeisesti hommata paineensäädin tuohon bensapumpun ja kaasuttimien väliin. Lisäksi näyttää sille, että tuo omatekoinen imutorvi / laippa ei ole toimiva, ei vaan jaksa vetää ilmaa tarpeeksi, eli kai uudet on hommattava ja sellaiset jotka tuossa autossa on alunperin olleet
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #65 : 08.01.2013, 21:03:39 »
Öljynpaineanturi joka sijaitsee lohkossa pakosarjan kainalossa on sekin vanhuuttaan hajoava ja aika edullinen ostettava.
Panssaripuola (jos sellainen autossasi on) tarkoittaa, että +johdin tulee virtalukolta metallisen putken sisällä puolalle eli se toimii varkaudenestona.
Mutta autossasihan on jo rattilukko eli onko siinä panssaripuolaa?
Panssaripuolan tunnistaa siitä, että konehuoneen puolella puolassa ei ole, kuin ohut jakajan kyljestä (kärjiltä) tuleva -johto ja jakajan kanteen tuleva paksu korkeajännitejohto. +johto tulee matkustamon puolella puolan pohjaan sen em. putken sisällä.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #66 : 09.01.2013, 00:34:39 »
Öljynpaineanturi joka sijaitsee lohkossa pakosarjan kainalossa on sekin vanhuuttaan hajoava ja aika edullinen ostettava.
Panssaripuola (jos sellainen autossasi on) tarkoittaa, että +johdin tulee virtalukolta metallisen putken sisällä puolalle eli se toimii varkaudenestona.
Mutta autossasihan on jo rattilukko eli onko siinä panssaripuolaa?
Panssaripuolan tunnistaa siitä, että konehuoneen puolella puolassa ei ole, kuin ohut jakajan kyljestä (kärjiltä) tuleva -johto ja jakajan kanteen tuleva paksu korkeajännitejohto. +johto tulee matkustamon puolella puolan pohjaan sen em. putken sisällä.
Kyllähän autossa rattilukko on, ja nuiden kuvausten perusteella omassa ei ole panssaripuolaa vaan tavallinen. Huomasinkin että tuo öljyanturin johto oli irronnut kokonaan ( liitin siis ) ja luultavasti minä sen paikan sieltä löydän. Nyt on laitettu paineensäädin tilaukseen ja samalla tilasin K&M putsarit, samalaiset rumpulipasputsarit jotka autossa oli kiinni osto hetkellä ( tosin laadukkaammat ovat nyt tulossa ) . Auto siis käy erittäin hyvin nyt mutta kaasarit alkavat n 5 min jälkeen tulvia. autosta on kokonaan puuttunut tuo paineensäädin, en ymmärrä miksi sitä ei ole laitettu. Autoa on siis kuukauden ajan huolettu seuraavasti.

- Uudet vesi ja bensaletkut
- Bensansuodatin
- kaasuttimien tiivisteet on vaidettu
- Sytty rakennettu uudestaan ( katkojankärjet, konkka, pyörijä, uudet johdot, virranjakajan kansi )
- Syyläri vaihdettu

Tulossa vielä viikon sisään
- K&M ilmanputsarit
- Petrol King paineensäädin + mittari
- Ignitor kärjetön sytytys + puola
- 55 AMP laturi
- Johdotuksia uusiksi

Tämän jälkeen en kyllä autoon koske kuukauteen =D no ei vaan jotain pientä näprään talven mittaan, luultavasti sisustaa . Yritän nyt nopsaan saada nuita kuvia, on mennyt melkoiseksi tekstiksi tämä koko topici. Kiitän kuitenkin kaikkia avusta, kaikki vinkit ovat olleet hyödyllisiä ja ne on oikein kirjoitettu ylös " vinkkivihkoon" =) lisää vihjeitä Amazoniin ja B20 koneeseen liittyen saa toki tänne laittaa ja myös YV:llä minulle
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #67 : 09.01.2013, 02:12:59 »
Eli ongelma ratkesi, kaasarit tulvivat yli. tilaukseen meni paineensäädin
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #68 : 09.01.2013, 07:37:45 »
Hienoa kuulla että alkaa vika löytymään ja motivaatio palautuu!  8)
240 -86 @buildingbrick240

Poissa joneee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Amazon b20 -68
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #69 : 09.01.2013, 10:00:49 »
Tsemppiä vaan sinne vanhuksen laitteluun!! Itekki tässä oottelen innolla että vois heittää tekniikan kiinni ja että pääsis pähkäilemään kaikkia säätöjä ja taistelemaan käyntien kanssa.  :idiot2: vielä on vaan noita korihommia tekemättä aikalailla.  >:(

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #70 : 09.01.2013, 11:13:03 »
Kyllä motivaatio palautuu =) . Onhan tämä ollut sellaista opiskelua . Kokemusta kun ei Volvoista oikein ole eikä näistä pikkuvirivehkeistä. Tänään otan kuvat niin pääsette pällistelemään autoa =)
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #71 : 09.01.2013, 11:44:11 »
Kyllä motivaatio palautuu =) . Onhan tämä ollut sellaista opiskelua . Kokemusta kun ei Volvoista oikein ole eikä näistä pikkuvirivehkeistä. Tänään otan kuvat niin pääsette pällistelemään autoa =)
Hienoa kuulla.
Mutta annan sulle vinkin. Kun olet jossakin vaiheessa sanonut ettet oikeen ymmärrä kamalasti tälläsistä.
Ei kannata hermostua, vaan käyttää forumia apuna(kuten nytkin). Auto harrastus on sellaista . . . hmm, kuten naistenkin kanssa. Välillä on vaikeeta ja välillä on pirun vaikeeta.  :D

Nyt vaan putsailet ja vaihtelet kaikki johdot/liittimet talven aikana, eli hapettumat pois. Ja jos on kovetttuneita johtoja niin vaihdat parempaan mahdollisuuksien puitteissa. Tällä eliminoi tyhmiä pikkuvikoja pois.

Ja sellanen vielä. Jos joskus teet joitain muutoksia ja homma ei onnistu. Palauta sellaseks kuin oli toimiessaan.

Kyllä susta vielä kova Amazon harrastaja tehdään.   O0

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #72 : 09.01.2013, 12:04:02 »
Hienoa kuulla.
Mutta annan sulle vinkin. Kun olet jossakin vaiheessa sanonut ettet oikeen ymmärrä kamalasti tälläsistä.
Ei kannata hermostua, vaan käyttää forumia apuna(kuten nytkin). Auto harrastus on sellaista . . . hmm, kuten naistenkin kanssa. Välillä on vaikeeta ja välillä on pirun vaikeeta.  :D

Nyt vaan putsailet ja vaihtelet kaikki johdot/liittimet talven aikana, eli hapettumat pois. Ja jos on kovetttuneita johtoja niin vaihdat parempaan mahdollisuuksien puitteissa. Tällä eliminoi tyhmiä pikkuvikoja pois.

Ja sellanen vielä. Jos joskus teet joitain muutoksia ja homma ei onnistu. Palauta sellaseks kuin oli toimiessaan.

Kyllä susta vielä kova Amazon harrastaja tehdään.   O0
Alunperin hävitinkin entisen urheiluautoni pois sen takia, että siinä ei oikeastaan ollut harrastamista ollenkaan. jotenkin mielekkyys vanhoja autoja kohtaan on kova . Tässä on saanut yhdessä kuukaudessa harrastaa enemmän kuin parissa vuodessa =D . Luulen että suurin asia jonka kanssa olen joutunut opiskelemaan on nuo tuplakaasuttimet, ne kun on ihan oma maailmansa. Tietysti vakiot olisivat varmasti helpommat, mutta tuo viritappikoneen ääni on sellanen jota en halua vaihtaa, ja loppupelissä oikeilla vehkeillä nuo dellortotkin saa säädettyä ja toimimaan. Harrastusta on hieman hankaloittanut se, että talli jossa autoa olen nikkaroinut on todella pieni ja kylmä. Rompetorilta löysin onneksi pienen öljykaminan jonka ajattelin talliin roudata. Talven aikaan nuita johta hieman selvittelen, puhdistan ja vaihdan kärsineet uusiin . Paljon jää tekemistä kesäksikin, esim peräkontti
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #73 : 09.01.2013, 12:10:29 »
Alunperin hävitinkin entisen urheiluautoni pois sen takia, että siinä ei oikeastaan ollut harrastamista ollenkaan. jotenkin mielekkyys vanhoja autoja kohtaan on kova . Tässä on saanut yhdessä kuukaudessa harrastaa enemmän kuin parissa vuodessa =D . Luulen että suurin asia jonka kanssa olen joutunut opiskelemaan on nuo tuplakaasuttimet, ne kun on ihan oma maailmansa. Tietysti vakiot olisivat varmasti helpommat, mutta tuo viritappikoneen ääni on sellanen jota en halua vaihtaa, ja loppupelissä oikeilla vehkeillä nuo dellortotkin saa säädettyä ja toimimaan. Harrastusta on hieman hankaloittanut se, että talli jossa autoa olen nikkaroinut on todella pieni ja kylmä. Rompetorilta löysin onneksi pienen öljykaminan jonka ajattelin talliin roudata. Talven aikaan nuita johta hieman selvittelen, puhdistan ja vaihdan kärsineet uusiin . Paljon jää tekemistä kesäksikin, esim peräkontti
Kylmä ja hiton pieni talli mullakin, ei mahdu edes kaminaa enää.  :-\  Onneks kaverilla on.   :) Että kiitos hänelle siitä, kun kumminkin tätäkin lueskelee Amazon harrastajana.   ;)

Delortoista sen verran että: mulla on kahessa ollu joskus tuplat, solexit ja delortot. Molemmat saatiin toimiin kun säädettiin alipainemittarilla. En ees muista millanen systeemi se oli mutta hienosti sai toimiin. Dortot säädin ensin  ite korvakuulolla ja kuitenkaan ne ei ollu siellä päinkään.   :o

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #74 : 09.01.2013, 12:20:06 »
Seoksethan siellä täytyy saada kohdalleen yms. Itse ajattelin ostaa jonkinlaiset mittarit jotta saan hommaa helpommaksi. Nyt tuon paineen säätimen mukana tulee bensanpainemittari, mutta vielä sykromittari ja jonkinlainen seosmittari olisi hyvä. Tosin voihan ne mittauttaa muuallakin, onpahan ammattimies säätämässä
Volvo Amazon Favorit 67

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo